שנה לבחירות לרשויות המקומיות והמערכת הפוליטית במועצה האזורית עמק יזרעאל מתחילה להתעורר. לאחרונה נכנס שם חדש למרוץ על ראשות המועצה בבחירות 2023 - אסי אליה מהיישוב שמשית, מנהל אגף איכות הסביבה במועצה האזורית עמק יזרעאל.
1 צפייה בגלריה
אסי אליה. רוצה להשקיע בחינוך
אסי אליה. רוצה להשקיע בחינוך
אסי אליה. רוצה להשקיע בחינוך
(צילום: פרטי)
כידוע, ראש המועצה אייל בצר שמכהן בתפקיד החל משנת 2006 וזו הקדנציה השלישית שלו, הודיע לפני בחירות 2018 כי לא יתמודד לקדנציה רביעית. השניים שהצהירו כבר על התמודדותם בבחירות הם סגן ראש המועצה שי יזרעאלי מכפר יהושע ולימור רגב ממושב נהלל. עכשיו, כך מסתמן, מצטרף מועמד שלישי למרוץ.
אליה, (53) תושב שמשית, נשוי ואב לשלושה ילדים, בוגר תואר שני במדעי כדור הארץ באוניברסיטת חיפה, סמח"ט במילואים, צבר ניסיון רב בעבודתו הציבורית במועצה ב-30 השנים האחרונות כמנהל מחלקת הנוער וכמנהל עמותת התיירות בעמקים וכיום הוא מנהל מחלקת איכות הסביבה במועצה.
מקורבים לאליה אמרו השבוע: "הוא שוקל ברצינות רבה להתמודד לראשות. הוא מועמד טבעי להחליף את ראש המועצה המכהן בצר".
עוד הוסיפו מקורביו כי אליה, כאחד שהיה בין מקימי היישוב שמשית, מכיר את צורכיהם של היישובים הקהילתיים בעמק וכבן להורים המתגוררים במושב הוא מכיר היטב גם את צורכיהם של המושבים ושל האוכלוסיות המבוגרות בעמק. "היתרון הגדול אותו אסי יוכל להביא אם יתמודד וייבחר לראשות המועצה הוא היכרותו המעמיקה עם המגזר הציבורי", אמרו מקורביו, "הוא מלא במוטיבציה להצעיד את המועצה קדימה בשנים הקרובות בתחום החינוך ממנו הוא בא וכן בתחום הסביבה והקיימות בו הוא בקי, תחומים המעניינים את האוכלוסייה הצעירה בעמק".

קראו גם >>>

לטענת מקורביו של אליה נושא החינוך חשוב לו מאוד. "החינוך הוא אחד הנושאים שהכי בוערים בו לקדם", הבהיר אחד מחבריו הקרובים ביישוב שמשית שבחר להישאר בעילום שם, "הוא ירצה לקדם את החינוך הפורמלי והחינוך המשלים הבלתי פורמלי. אליה ידוע גם כמי שתומך בשמירת אופיו של העמק ושמירה על השטחים הפתוחים והשטחים החקלאיים שבו. הוא גם ידוע כמתנגד בולט לסלילת כבישים והרחבה בלתי מרוסנת של יישובי העמק, שבאה לידי ביטוי בהתנגדותו הנחרצת לכביש חוצה העמק, בניגוד לחברים אחרים במועצה שחושבים כי הוא הכרחי".