מאז נחתמו הסכמי אברהם, התחילו הישראלים להכיר את דובאי. הם גילו עולם מלא אפשרויות וחדשנות במרחק טיסה קצר. מאחר ובדובאי יש חוסר אדיר ברופאים מומחים, נוצרה הזדמנות עצומה עבור רופאים ישראלים שיכולים לפתח קריירה נוספת בדובאי גם בלי לעזוב את הארץ. את התהליך הזה קשה לעשות לבד, כאשר המכשול העיקרי הוא הצורך לעבור את מבחן ההסמכה של האמירויות. כאן נכנס לתמונה מחמוד פאהום. הוא רק בן 19, אבל חברת "massa doctor" שהקים בשיתוף עו"ד אכרם סייד, היא הדרך שלכם לעשות את זה נכון ובצורה הפשוטה ביותר.

3 צפייה בגלריה
מחמוד פאהום
מחמוד פאהום
(מחמוד מנאר פאהום, צילום: אלבום משפחתי)

נהוג לומר שהעולם שייך לצעירים, אבל במקרה של מחמוד פאהום, יליד נצרת וכיום סטודנט בדובאי, אין ספק שמדובר בסיפור הצלחה. מיד כשסיים את התיכון, כשהיה בן 18 בלבד, הוא עזב את בית הוריו ונסע ללמוד מנהל עסקים באוניברסיטה האמריקאית היוקרתית בדובאי. בעודו בשלב המכינה, כבר החל ליצור קשרים, להתלוות לאנשי עסקים ונדל"ן ולזהות אפשרויות עסקיות. ההתחלה לא הייתה פשוטה. זו הייתה פעם ראשונה שהתגורר לבדו, רחוק מהבית והמשפחה. הוא נאלץ להתמודד עם אתגרים שונים כמו השיטפונות שפקדו את דובאי לאחרונה, ולהתמודד עם ריחוק פיזי וכאב גדול כאשר סבו האהוב הלך לעולמו, ונמנע ממנו להגיע להלוויה. "הוא בחור צנוע", מספרת אמו, חולוד ומוסיפה: "יש לו ראש טוב וכישרון גדול. התמזל מזלו שפגש שם אנשים שזיהו את היכולות שלו ואמרו: 'אתה עוד תהיה משהו שכולם ידברו עליו'. לי באופן אישי כאמא היה מאוד קשה שהוא רחוק ממני, אבל הוא יודע שאני תמיד מאחוריו, ואני מבינה שהוא חייב להתמודד עם קשיים בעצמו כדי להצליח. יש לו כישרון ומוטיבציה שאין לאחרים, וכבר בתור ילד נתנו לו את כל התמיכה והאפשרויות כדי שיכיר עולם וירחיב אופקים. אני רואה אחרים בגילו שרק מתחילים לחפש את הכיוון שלהם בחיים והוא כבר סיפור הצלחה. אני גאה בו ובחברה שהוא הקים כי אני יודעת שהיא עוזרת להרבה מאוד אנשים גם לרופאים וגם למטופלים בדובאי שבאמת צריכים רופאים טובים".

3 צפייה בגלריה
 "massa doctor"
 "massa doctor"
"massa doctor"
(צילום: פרטי)

הרעיון שהוביל להקמת חברת "massa doctor" נולד מצורך גדול ברופאים מומחים בדובאי. החברה שמה לה למטרה לסייע לרופאים מומחים ישראלים להתגבר על כל המכשולים הבירוקרטיים בדרך לקבלת רישיון רפואה באמירויות. החברה קרויה על שם אחותו הגדולה של פאהום, שנמצאת בשלבים סופיים בלימודי הרפואה, כך שאת עולם הרפואה מכיר הצעיר המוכשר גם מהבית. שותפו לחברה ולדרך הוא עו"ד אכרם סייד, ולדבריו החיבור בינו לבין פאהום יצר שילוב מושלם: "בחורים צעירים באים עם מחשבה אחרת וזה יתרון גדול. הוא בחור מאוד נחוש. אוהב סיכונים ויש לו ראש פתוח, זה בדיוק מה שאני מחפש בשותף".
איך נולד הרעיון לחברה?
"זה התחיל כשהייתי צריך לקחת את אחי לטיפולים בחו"ל. חיפשתי מקום שמעניק טיפולים שלא קיימים בארץ, וגיליתי שבדובאי יש רפואה מתקדמת וחדשנית. בביקור שם שאל אותי אחד הרופאים אם אני מכיר רופאים ישראלים, שרוצים לעבוד בדובאי כי יש שם צורך מאוד גדול ברופאים". סייד, שהיה בעברו 20 שנה אח מוסמך, מכיר היטב את עולם הרפואה הישראלי, הוא פנה לרופאים ממכריו וגילה התלהבות רבה מהרעיון. הוא הבין שרבים מהם ישמחו לעבוד גם בדובאי, הידועה כמדינת שפע המעניקה תנאים מצוינים ושכר גבוה למומחים ברפואה.

3 צפייה בגלריה
עו"ד אכרם סייד
עו"ד אכרם סייד
עו"ד אכרם סייד
(צילום: לשכת עו"ד)

אבל, הדרך לעבודה בדובאי לא פשוטה. סייד: "הקושי העיקרי הוא מבחן ההסמכה של האמירויות שכל רופא חייב לעבור כדי לקבל רישיון. החברה שלנו עוזרת עם כל הבירוקרטיה. החל מהשלב הראשון של איסוף התעודות והמסמכים הנחוצים, תרגום המסמכים ועד למעבר המבחן וקבלת רישיון עבודה בדובאי".
למי השירות הזה מיועד?
"כל רופא מומחה מכל תחום שכבר עובד בארץ. יש רופאים שרוצים לעבוד בדובאי ויש אפשרות גם ל"רופא אורח" שמגיע לבתי חולים או מרפאות בדובאי כל כמה זמן ולאחר מכן חוזר לישראל. חשוב להדגיש שזה לא רק לדוברי ערבית, הדלתות פתוחות לכולם והשפה הנפוצה שם היא אנגלית".
למה כדאי לרופאים לעבוד שם?
"זה אופק חדש בקריירה, והחיים באמירויות זה בכלל עולם חדש. יש שם חדשנות שלא רואים במקומות אחרים. רופאים מומחים שרוצים לממש את עצמם וליהנות מאמצעים טכנולוגיים ורפואיים כמעט בלתי מוגבלים – זה המקום בשבילם, ואנחנו כאן כדי לעזור לכם בדרך".
טלפון ליצירת קשר: 0547748322

מוגש מטעם: massa doctor