מי שמתכנן להגשים מטרה מגשים כי הוא תכנן ולכן כדאי ומומלץ לתכנן פרישה או כל מטרה שרוצים להגשים. בתהליך תכנון פרישה לוקחים בחשבון את מה שנצבר עד היום ומה יהיה בעתיד (עם הנחות יסוד שחושבים עליהם יחד) כולל השקעות וירושות. אם אתם מתקרבים לגיל פרישה וחוששים מ”היום שאחרי”, דעו כי אתם לא לבד, רוב האנשים פוחדים ויחד אנחנו עושים סדר בקופות הפנסיה, בהשקעות ובביטוחים ומגלים את המספרים בבהירות ופשטות.
קבלו ממני את הטיפים הכי חשובים, רגע לפני פרישה:
1. סכמו את ההכנסות שלכם
צרו טבלה עם סך ההכנסות שלכם כיום, ההכנסות החל מגיל פרישה, ההכנסות לאחר סיום עבודה ובמקרה של מוות חלילה.
כשתראו את הטבלה מול העיניים, תוכלו להבין כמה פנסיה עליכם למשוך באופן חודשי ובאופן חד פעמי וכך להתנהל כלכלית בצורה נכונה ובריאה שתאפשר לכם להמשיך ולשמר את איכות החיים כמו שאתם מכירים.

2 צפייה בגלריה
ענבל לבני
ענבל לבני
ענבל לבני
(צילום: פרטי)

2. בדקו מהו "סוג הכסף" (למשל הוני, קצבתי?)
חשוב מאוד לא לקחת כמובן מאליו את הדוחות השנתיים שאתם מקבלים מקופת הפנסיה שלכם. למשל, לחלקכם יש ביטוחים משנות ה-90, בהן קיימים כספים חד פעמיים פטורים ממס, שלא תמיד נכון למשוך מהם פנסיה חודשית.שימו לב - אין דרך חזרה אחרי קבלת פנסיה חודשית! ולכן חשוב מאוד לבדוק את הנושא בעזרת איש מקצוע מתאים ולחשוב יחד מה לעשות עם התמונה ההוליסטית הגדולה של התא המשפחתי.
3. אתם לא חייבים להפסיק לעבוד
החוק מאפשר מצב שנקרא 'פרישה מדומה', בו ניתנת האפשרות לאנשים שעברו את גיל הפנסיה להמשיך לעבוד, במקביל לקבלת הפנסיה. לידיעה, ניתן לקבל פנסיה כבר מגיל 60 לחלק מהאנשים זה יכול להתאים.
4. היעזרו במתכנני פרישה מול מס הכנסה
תכננו את היום שלאחר הפרישה באמצעות המומחה בתחום. כולנו מכירים את תלאות הבירוקרטיה מול מס הכנסה וביטוח לאומי. מתכננת פרישה מכירה את החוקים, הנהלים והטפסים הנהוגים במשרדים ותדע לעזור לכם בתהליך, על מנת לקבל את כל הכספים המגיעים לכם עם הכי מעט מס.
5. יש לכם נכות צמיתה של 75% ומעלה? בידקו את ההטבות המגיעות לכם
ייתכן וישנן הטבות בקופות הפנסיוניות שלכם (בעקבות אחוזי הנכות) שאינכם יודעים עליהן. ההטבות הללו חלות על הורה, בן ונכד של האדם הנכה. בידקו מול קופת הפנסיה שלכם כיצד לממש את ההטבות האלה.
6. אל תזניחו את נושא הפנאי
מחקרים מדעיים מוכיחים כי ישנו קשר ישיר בין תעסוקה לאחר הפרישה, לבין עליה במד האושר, הבריאות ותוחלת החיים. גם אם בחרתם להפסיק לעבוד, חשוב למצוא מסגרת התנדבותית כל שהיא, להירשם לחוגים ופעילויות שמעניינות אתכם ולבלות בחיק המשפחה והחברים.

שתהיה לכם פרישה נעימה,
ענבל.

משרד ענבל לבני, רם און - 058-4313532, 04-9554469
בפייסבוק - ענבל לבני - תכנון פיננסי, תכנון פרישה באזור הצפון והעמקים
ענבל לבני היא מתכננת פרישה ומתכננת פיננסית, המלווה פורשים בבדיקת התיק הפנסיוני שלהם ומימוש זכויותיהם מול מס הכנסה, ביטוח לאומי וקופות הפנסיה

מוגש מטעם: ענבל לבני תכנון פיננסי