קשה שלא לחבב את ד"ר ואיל ח'ורי מנהל יחידת הכירורגיה הקולורקטלית (מעי גס) בבית החולים המשפחה הקדושה נצרת. הנער הצעיר שנשבע להקדיש את חייו לסייע למטופלים לאחר שצפה במות סבו וסבתו האהובים ממחלת הסרטן בגלל חוסר מודעות וגילוי מאוחר, סיים בהצטיינות את כל המושכות והאתגרים שעמדו בפניו בדרך להפוך לכירורג שנחשב אחד המבטיחים בעולם הכירורגיה בישראל.
4 צפייה בגלריה
ד"ר ואיל ח'ורי ופרופ' סקרן בפעולה
ד"ר ואיל ח'ורי ופרופ' סקרן בפעולה
ד"ר ואיל ח'ורי וצוות חדרי ניתוח
(צילום: יחסי ציבור בי"ח משפחה הקדושה נצרת)
הוא בסך הכול בן 39, נשוי עם שני ילדים ומתגורר בחיפה, וכבר מאחוריו רזומה מרשים: הוא סיים התמחות כירורגיה כללית בהצטיינות בבית החולים בני ציון, מכהן כמנתח בכיר בבית חולים אלישע, עבר השתלמות בבלגיה בכירורגיה בריאטרית ומערכת עיכול עליונה, מומחה לפרסקופיה מתקדמת, מרצה בכיר בתחומים אלו ועוד ברחבי הארץ, מכשיר מתמחים מחונן ואפילו סיים תואר שני במערכות בריאות.
אך דומה שעיקר הצלחתו טמונה לאו דווקא בידע והניסיון הרב שצבר, אלא דווקא בראייתו את מטופליו בהסתכלות הוליסטית מחבקת ועוטפת, שכוללת את הליווי והתמיכה בין לפני הניתוח ובעיקר אחריו, או כמו שהוא מגדיר: "ניתוח לא מתחיל בחתך הראשון ולא נגמר בתפר האחרון".

4 צפייה בגלריה
חדשנות טכנולוגית ומכשור מתקדם
חדשנות טכנולוגית ומכשור מתקדם
חדשנות טכנולוגית ומכשור מתקדם
(צילום: יחסי ציבור בי"ח משפחה הקדושה נצרת)

"החזון שלי הוא קודם כל", אומר ד"ר ח'ורי המנהל את היחידה בבית החולים משפחה קדושה בנצרת בשנה האחרונה, "להעניק למטופלים את הטיפול הטוב ביותר בשילוב עם יחס אישי ותמיכה לכל אורך הדרך. אני, ביחד עם הצוותים ובגיבוי המלא של מנהל מערך הכירורגיה פרופ' נאסר סקרן שואפים להיות מובילים בתחום הכירורגיה הקולורקטלית בארץ ולהציע טיפולים חדשניים ומתקדמים במטרה לשפר את איכות חיי המטופלים שלנו. אנחנו מקפידים הקפדה יתרה להישאר מעודכנים בכל החידושים הרפואיים וליישם אותם בעבודתנו היומיומית".

4 צפייה בגלריה
ד"ר ואיל ח'ורי
ד"ר ואיל ח'ורי
ד"ר ואיל ח'ורי
(צילום: יחסי ציבור בי"ח משפחה הקדושה נצרת)

ואכן, במספר החודשים שבו נכנס ד"ר ח'ורי לתפקידו, התקדמה היחידה בבית החולים המשפחה הקדושה לאין ערוך, הוכנסו מספר טכנולוגיות חדשות שהביאו לשיפור בתוצאות הניתוחיות ולהפחתת זמן ההחלמה של המטופלים. כמו כן, פותחה תכנית לימודית חדשה לצוות הרפואי שמטרתה לשפר את הידע והמיומנויות שלהם בתחום.
ד"ר ח'ורי מתכוון לפתח עוד את היחידה בהתאם לחזונו, "בעתיד הקרוב אנחנו עובדים על הרחבת השירותים שלנו, זאת בהמשך שיפור הטכנולוגיות והטיפולים שאנחנו מציעים. בנוסף, הכוונה שלנו היא לחזק את שיתופי הפעולה עם מוסדות רפואיים מובילים באמצעות השתתפות בכנסים ומחקרים. צריך להבין כי הכירורגיה המודרנית מציבה בפני כולנו אתגרים רבים, ועל כן דרך ההתמודדות עם אתגרים אלו היא באמצעות חדשנות טכנולוגית, הכשרות מתקדמות וכאמור שיתופי פעולה עם מומחים מובילים".
כאמור לעיל עיקר מרצו ושל ד"ר ח'ורי היא לעטוף את המטופל בכל דרך: "לצערנו", הוא אומר, "בשנים האחרונות חל גידול משמעותי במחלת הסרטן במערכות העיכול השונות, הטיפול הטוב ביותר שאנחנו יכולים להעניק למטופלים הוא בהבנה של גילוי מוקדם. אני מפציר בכל מי שקורא אותנו לכו להיבדק! המוטו שלי וזה חשוב לי מאוד, להימנע ככל האפשר מלהגיע למחלה מתקדמת שאז הטיפול בה מאתגר וההחלמה מניתוחים אלו היא מאוד מורכבת. אני תמיד חושב כיצד ניתן לעטוף את המטופל וללוות אותו, וטובת המטופל זה מספר אחד בעיניי, לכן, גילוי מוקדם הוא הדבר שמציל חיים, ולכו להיבדק".
________________

פרופ' נאסר סקרן: "חדשנות טכנולוגית עם מגע אישי"


4 צפייה בגלריה
פרופ נאסר סקרן
פרופ נאסר סקרן
פרופ נאסר סקרן
(צילום: יחסי ציבור בי"ח משפחה הקדושה נצרת)

מנהל המערך הכירורגי בבית החולים המשפחה הקדושה נצרת פרופ' נאסר סקרן, אחד מהמומחים המוערכים בתחום הכירורגיה בישראל, שחולש על מערך מרשים הכולל את יחידות אף אוזן גרון, ראש וצוואר, מרכז בריאטרי (קיצור קיבה) מרכז שד, מרכז טראומה, פלסטיקה וקולונורקטום -מעי גס מתאר את חזון המערך הכירורגי שבין היתר גייס את ד"ר ח'ורי לשורותיו, "בעידן שבו הרפואה המודרנית מתפתחת במהירות, החזון שלי לשלב בין חדשנות טכנולוגית למגע אנושי אישי. ולהוביל את המחלקה למצוינות בתחום הכירורגיה".
פרופ' סקרן המכהן בתפקידו מזה ארבע שנים, שם דגש רב על שילוב טכנולוגיות מתקדמות בשגרת העבודה במחלקה. "חשוב מאוד לדעת שהמוטו שלי תמיד הוא להקטין את זמן ההחלמה, ולהפחית את הסיכונים, אני והצוותים במחלקה, המונים עשרות רופאים וצוותי סיוע, תמיד זוכרים שכל מטופל הוא אדם עם רגשות, פחדים ותקוות, אנו מקפידים להעניק לכל מטופל, יחס אישי, להקשיב לצרכיו ולהתאים לו את הטיפול הטוב ביותר. אחד מאבני היסוד של החזון שלי, היא שמחלקתנו תהיה מרכז למצוינות רפואית, שתמשוך מומחים טובים. בנוסף, אני רואה חשיבות רבה גם בהכשרת דור הרופאים הבא. ואנחנו משקיעים רבות בהדרכה ובהכשרה של המתמחים והסטודנטים, ומקפידים לספק להם את הכלים והידע הנדרשים כדי להיות רופאים מצוינים המסוגלים להתמודד עם אתגרי הרפואה של המחר. אנו כאן בשבילכם
לקביעת תור לייעוץ רופא: 04-6508901
בשיתוף בית החולים המשפחה הקדושה נצרת