ליאב כבר קיבל החלטה להתגרש מאשתו, לימור. בעשר שנות נישואיהם הוא תפס אותה בכמה מעידות, כשניהלה קשר עם גברים אחרים. לימור הצליחה לשכנע את ליאב שמדובר בקשר אפלטוני בלבד, רק שיחות ברשתות חברתיות ושאף גבר זולתו לא נגע בה מעולם.
נפגשתי עם ליאב במשרדה של עורכת הדין שמייעצת לו על זכויותיו וחובותיו בהליך הגירושין. ליאב תיאר בפניי את אורח חייה של לימור, שכביכול מקפידה על מילוי חלקה בשימור זוגיות טובה ביניהם, אך באותה הנשימה סיפר כי הוא תמיד מתהלך בתחושה שהיא מסתירה ממנו דבר מה. תמיד יש שקרים קטנים שהיא נופלת בהם.
1 צפייה בגלריה
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
בפעם האחרונה שבה תפס אותה בשקר, לימור נשבעה שניתקה לחלוטין את הקשר עם הגבר שאיתו שוחחה רבות בפייסבוק. באחד הערבים, אחרי שנכנסה למיטה, ראה ליאב בדף הפייסבוק של לימור, את השורה האחרונה של השיחה ביניהם, ובה איחולי "לילה טוב וחלומות מתוקים...".
הפעם ליאב רצה לתפוס את לימור על חם, ולסיים את הליך הגירושין כמה שיותר מהר. ליאב מסר לנו את שם הגבר שאיתו צ'וטטה אשתו. ביקשתי מאחת החוקרות לאתר את הבחור ולפענח את זהותו האמיתית. כעבור יומיים, שלחה לי החוקרת את פרטי הגבר: שמו יניב, בן 40, נשוי פלוס שלושה ילדים. לדבריה החוקרת, כבר בשיחת הכיסוי שערכה עם יניב, הוא החל לפלרטט איתה. מסרתי לליאב את פרטיו של יניב והחלטנו להמתין לזמן מתאים בכדי לבדוק האם לימור נפגשת איתו.
כעבור שבועיים התקשר אליי ליאב וסיפר לי שלימור הולכת להופעה בהאנגר בנמל ת"א, יחד עם אחותה וחברה נוספת. על פניו נראה שהכל בסדר, אך בכל זאת ליאב האמין שמדובר בהזדמנות טובה בשבילה. אחרי הכל, היא תבלה מחוץ לבית עד שעה מאוחרת, ויניב מתגורר בקרבת מקום.
למרות שהסבירות למפגש הייתה נמוכה, ידענו שאין ללימור הרבה הזדמנויות לחזור הביתה מאוחר והחלטנו לפעול. רכשנו זוג כרטיסים לאותו מופע לחוקר וחוקרת ששמחו לשמוע על ה"עבודה הקשה" הצפויה להם. ביום ההופעה התלבשה לימור ויצאה מהבית. צוות המעקב ליווה אותה כשהגיעה לבית אחותה, שם אספה את האחות וחברה נוספת, כמתוכנן. שלוש הנשים המשיכו בנסיעה ישירה לנמל ת"א.
כבר בכניסה למתחם נראתה לימור מתכתבת ללא הפסקה בטלפון הנייד שלה, ונראתה לחוצה ולא מפסיקה לבחון את הסביבה. ואז זה קרה: החוקרת זיהתה את יניב נכנס למתחם שלוב זרועות עם מי שנראתה כאשתו. למשך כמה שניות הכל היה מבולבל. ואז מבטיהם של לימור ויניב הצטלבו, הם חלפו זה על פניה של זו.
לימור בחנה את בת זוגו של יניב מכף רגל עד ראש. בשלב זה היה ברור שזהו אינו מפגש אקראי, ושהוא ככל הנראה תואם ביניהם עד לפרטי פרטים. לאחר הכניסה להאנגר, הם נראו יושבים במרחק של כמה שורות זה מזו ולא מפסיקים להגניב מבטים. המופע התחיל. שניהם נראו נהנים: הוא עם בת זוגו והיא עם אחותה וחברתה. ואז, בתיאום מושלם, בשעה 23:30, בשיאו של המופע, קמו השניים ממקומותיהם, ככל הנראה לחפש שירותים, והלכו לכיוון אחת המבואות בכניסה להאנגר. החוקרת שלנו קפצה מיד ממקומה והפעילה את המצלמה הנסתרת שמותקנת על רצועת התיק שלה.
יניב ולימור נפגשו בתזמון מופלא, לבדם. הם נראו נצמדים ומתנשקים בלהט וכעבור דקה וחצי בדיוק נפרדו ושבו כל אחד למקומו, כאילו לא הכירו מעולם. הם מימשו פנטזיה שתוכננה מראש. לעשות מעשה קיצוני, מסוכן, ללכת עד הקצה.
לאחר ששבו למקומם להמשך המופע, החוקרת לא הפסיקה להסתכל על בת זוגו של יניב, שחיבקה אותו וכנראה חשבה שהוא שלה, רק שלה.
ליאב קיבל את מה שביקש: כשנודע ללימור על צילום של הנשיקה הבלתי נשכחת, הליך הגירושין היה מהיר, הכי מהיר שאפשר.
הסיפור מבוסס על מקרה אמיתי. שמות הדמויות, כמו גם פרטים נוספים, שונו בכדי למנוע את חשיפת המעורבים.
גולן פנחס, חוקר פרטי, הוא בעל משרד "ים החקירות", בנתניה