במוצאי שבת חורפית קיבלתי שיחת טלפון מיעקב. בעבר ביצענו כמה חקירות עבור יעקב, שעובד כאיש תיווך, שיווק ומכירות. בעקבות ממצאי החקירות שלנו נמנע יעקב מקשרים עסקיים עם גורמים מסוימים, ובהמשך התברר שבכך "חסך" לעצמו המון צרות ובעיות.
הפעם, אמר יעקב, מדובר בעניין אישי ביותר. הוא סיפר לי על ספיר, בתו היחידה (מלבדה יש לו עוד שני בנים בוגרים). ספיר, בת 34, בחורה מוכשרת ומצליחה, מועסקת בחברת השקעות גדולה, מקבלת שכר מכובד ביותר ועומדת לסיים תואר שני. יעקב המשיך לספר שבשבת האחרונה נפגשו הוא ורעייתו רונית עם יותם, בן זוגה של ספיר מזה שלושה חודשים. אין ספק, המשיך יעקב בתיאוריו, ספיר ויותם נראו מאושרים ומאוהבים. "האמת שבשנה האחרונה, קיבלנו רושם שהיא מוטרדת מהעובדה שעדיין לא מצאה את בחיר ליבה. אם היא כבר הזמינה אותו להיכרות עם איתנו, כנראה שזה רציני", אמר.
1 צפייה בגלריה
צילום: pixabay
צילום: pixabay
צילום: pixabay
יעקב המשיך וסיפר שיותם נראה בחור רציני ושהרושם הראשוני שהשאיר היה חיובי. הוא פירט בקצרה על השיחה שלו עם יותם, שהתגאה בתפקידו הבכיר במינהלה במוסד רפואי מוכר במרכז הארץ. יותם סיפר ליעקב שלפעמים הוא שולח את ידו בהשקעות נקודתיות בבורסה ואף גורף רווחים נאים.
יעקב, שנשמע כמי שמתנצל, הודה בפניי שמשהו לא נראה לו. הוא לא ידע להצביע על נקודה מסוימת, אך המשיך והזכיר לי איך בעבר תחושותיו לא איכזבו והצילו אותו מתסבוכות מיותרות. הוא ביקש שנבצע חקירת פרופיל אודות יותם, או כדבריו, "תרחרח קצת סביב הבחור".
כעבור שבוע נערכנו לתחילת החקירה וביצענו שני ימי מעקב אחר יותם. בהמשך העמקנו את החקירה אודותיו. במהלך המעקב נחשפנו לעובדות לא פשוטות. מסתבר שכאשר יותם סיים את עבודתו במוסד הרפואי, הוא נהג להגיע למשרד בבניין ישן. בחקירה קצרה הוברר כי מדובר במשרד המשמש כמועדון הימורים לא חוקי. בהמשך ניגשנו להנהלת המוסד הרפואי שבו יותם עובד, וגילינו שהוא מועסק במקום כאיש תחזוקה זוטר.
כעבור כמה ימים, כשהתקבלו ממצאי החקירה הנוספים, לא הופתענו לגלות שיותם בעל חובות כבדים, שהוא מוגדר כלקוח מוגבל ושכמה תיקי הוצאה לפועל עומדים כנגדו. דו"ח החקירה הגיע ליעקב, שהביע צער רב על הממצאים. "אם זו האמת", הוא אמר, "חשוב שנדע עם מה צריך להתמודד". הדבר החיובי היחיד שיעקב מצא בסוף קריאת הדו"ח - היה שחושיו החדים ותחושות הבטן שלו עדיין פעילים כבעבר ומצילים אותו (ואת קרוביו) פעם אחר פעם מהסתבכויות מיותרות.
יעקב התלבט כיצד להציג את הממצאים בפני ספיר.
לדבריו, הדבר צריך להיעשות ברגישות ובאופן שיגרום לה להיחשף לעובדות לבדה. כעבור שבועיים סיפר לי יעקב שהוא שוחח עם בתו ואמר לה שהוא ביקר במקרה, במוסד הרפואי שבו יותם עובד ושהוא הופתע לגלות שיותם מועסק שם כאיש תחזוקה, בניגוד גמור למה שתיאר בפגישת ההיכרות ביניהם. יעקב ביקש מספיר לבדוק את הרקע של יותם, ואמר לבתו שהוא סומך על שיקול דעתה והבטיח לה שיתמוך בה בכל החלטה שתקבל.
יעקב המשיך וסיפר שיום קודם לכן, ספיר שיתפה אותו ואת רעייתו בכך שהקשר עם יותם הסתיים. "גיליתי דברים שעדיף שלא תדע...", אמרה ספיר לאביה. יעקב חייך בסתר וחיבק את בתו.
הסיפור מבוסס על מקרה אמיתי. שמות הדמויות, כמו גם פרטים נוספים, שונו בכדי למנוע את חשיפת המעורבים.
גולן פנחס, חוקר פרטי, הוא בעל משרד "ים החקירות", בנתניה