איך שנתכנן ונעצב את סביבת החיים שלנו, כך נתרום לאיכות חיינו. האויב הכי גדול בעיניה של הדס גל, הוא השעמום, ומבחינתה אין גיל או סטטוס לשינויים וצמיחה בחיים. "אתה פשוט צריך ללכת אחרי הלב שלך". זו הסיבה שהביאה לעולם את הילד השלישי שלה שצעיר בשני עשורים מאחיו, בגיל 45. זו הסיבה שבואכה גיל 40, החלה ללמוד אדריכלות ועיצוב פנים.
2 צפייה בגלריה
הדס גל
הדס גל
הדס גל
(צילום: רונית וולפר)
אסתטיקה ועיצוב מלווים אותה כאמור, מאז ומתמיד – אם זה בחומרים ובצבעים, בקומפוזיציות ובטקסטורות, המוסיפות גוון תחושה ועניין מול כל עין מתבוננת. סיפור האהבה הגדול שלה עם תחום הבנייה החל בחברה לבנייה מתקדמת, בה נחשפה לשיטות בנייה שונות, לחומרים ייחודיים, חיבורים מעניינים ולטכנולוגיות חדשניות.
העיסוק בביסוס מבנה, יצירת שלד איתן, יציקות בטון, התקנת חלונות, דלתות וחשיפה לקשת רחבה של חומרי גמר, פתחו בפניה עולם חדש של יצירה.
"כל העוסק בתחום האדריכלות והעיצוב יאמר לכם שיש סיפוק אדיר בלרקום תכניות ולראות אותן מתממשות מול העיניים, כשכל שלב בדרך לסיום, הוא בסיס ללמידה, שיפור והתמקצעות שלא נגמרת. שלא לדבר על השיחות היומיומיות, החשיבה היצירתית ושיתופי הפעולה שעולים בתהליכי העבודה עם מזמיני הפרויקט" מסבירה גל.
אחד הדברים ששבו את ליבה, היה בעבודה בחברת אסגרד, שפיתחה פטנט לבניה מתקדמת, מתועשת ובטכנולוגיה מתקדמת הכוללת בניה ירוקה, הליך ייצור ובנייה נקי וידידותי לסביבה, בנייה חכמה וחסכונית באנרגיה, בידוד ברמה גבוהה, בית חזק ובטיחותי, הנעשה בהליך בנייה מהיר ועמידה בפני רעידות אדמה.

בנייה פורצת דרך שהעולם אט אט מאמץ.

המוטו של גל הוא שהמשפט "ביתו של אדם הוא מבצרו"–איננה סתם קלישאה, היא האמת כולה. איך שנתכנן ונעצב את סביבת החיים שלנו, כך נתרום לאיכות חיינו. מי לא היה רוצה להתעורר בבוקר למקום אליו הוא מרגיש שייך, המקבל אותו ברכות ובנועם וממלא אותו באופטימיות, כשהוא נהנה לארח בו או להזמין חברים טובים לצפות יחד בסרט החתונה המרגש לפני עשור או יותר. בית הוא ביטחון! מקום עם קנה מידה נכון ופרופורציות הרמוניות, שנעים לשהות בו. הפינה השלווה והשקטה בה אפשר להירגע מעמל יומנו. הוא המכיל בתוכו את הקרובים לנו ובו אנו צוברים חוויות לחיים עם היקרים לנו ביותר. המקום שלך, שלכם!!!
2 צפייה בגלריה
הדס גל
הדס גל
הדס גל
(צילום: רונית וולפר)
תכנון התוצר הסופי משפיע על התנהלות החיים בבית ועל הקשרים והאמוציות בתוכו. לדוגמא -אם לכל פריט יש את המקום שלו והבלגן תופס מימד קטן יותר, או לכל אחד מדיירי הבית יש מקום מזמין לפעילויות שלו ולשקט האישי בתום יום עבודה, אזי–חווית השהות בבית תהיה זורמת ורגועה יותר לכל יושביו, וכך ההשפעה עלינו על משפחתנו ועל שאר עיסוקנו מחוץ לבית. "המוטו העיקרי שלי הוא תכנון שלם–שילוב האדריכלות ועיצוב הפנים כבר מהשלבים הראשונים לתכנון המבנה. שילובם של השניים כבר בתחילת התהליך, מאפשר לממש במבנה צרכים שימושים ואווירה, והכי חשוב, את נשמת הדיירים בו".
חומרי הגמר, צבעים, נישות, תאורה וצמחייה יהיו הכלים בהם נכייל ונחדד את הביצועים, היא מסבירה. תכנון בית שכזה, הוא למעשה בניית פאזל רב חלקים של אנשים ואורחות חייהם, תנאי הסביבה והתקציב בו הם פועלים. עם הקלדת נתונים אלה למאגר המחשבתי, נבחן שיתוף הפעולה בין המתכנן לדיירים שהוא תנאי הכרחי להצלחת התכנית. "כמה פעמים יצא לכם לבנות בית?": כולנו מבינים שמדובר על פרויקט שקורה לרובנו, אחת לחיים" היא מסבירה ולכן, ליווי לאורך כל הדרך, משלבי התכנון הראשוניים ועד לכניסה לבית הוא הכרחי.
עליכם למצוא אוזן קשבת לחלומות שלכם ועזרה בנווט ההחלטות המבניות והעיצוביות, וכמובן ליווי ההתנהלות מול אנשי המקצוע זהו חלק רב משמעות בתכנון הבית.אתם ורק אתם, מובילים את הדרך לפי טעמכם, רצונותיכם ותקציבכם. תפקידי הוא להיות לצדכם, לתכנן, לייעץ לתמוך ולדחוף לכל אורך התהליך המשמעותי והחשוב בחייכם. ופה המקום להזכיר כי הדרך עמוסת מהמורות ולעתים, מתסכלת. אבל היי, אין אף אתגר שאינו ניתן לפתרון! הכשלים וניתוחם יהוו את הבסיס לפתרונות היצירתיים ש"ייראו אור" בתוכניות הבנייה שלכם, שבסופו של דבר ייצרו את הבית המיוחד רק לכם. מברכת על כל פרויקט הנוחת על שולחני את ברכת ההצלחה הפרטית שלי, כאילו מדובר על ביתי שלי.
ומעל הכל, שמחה על כל לקוח המאפשר לי את ההזדמנות לתכנן לו את ביתו על פי הסיפור האישי שלו ומכניס אותי אל מפגש קבלת ההחלטות המשותפות. משל הייתי חברת קבינט בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת, לפני הוצאה לפועל של מבצע רגיש. "אני מאמינה בלב שלם, שבסופו של תהליך, נרצה את המקום הפרטי שלנו, מקום שישמש כתחנת העגינה המתגמלת ביותר שיש, כזו שנחזור אליה בסוף היום ונחבק לחיקנו את יושביו ונאגור יחד איתם, חלומות וזיכרונות משפחתיים, שלא ימושו מליבנו לעד. אחד היתרונות הגדולים של גל כאשת מקצוע הוא שהיא מבינה שמי שיגור בבית אותו תתכנן אלה הם הלקוחות ולכן הליך העיצוב נעשה בשיתוף פעולה מלא איתם. הם מנסחים יחד איתה קונספט בו הם פורסים את כל החלומות שלהם, וגל, מגשימת החלומות מתאימה את המאווים, התקציב והחזון הלכה למעשה.
כמו שהיא אומרת–לתכנן אדריכלית ולעצב בית זה כמו לכתוב סיפור, ולכל אחד יש את הסיפור המיוחד שלו. הסיפור האישי שלה, אגב, טומן בחובו את החלום מאז שהיא ילדה קטנה לעסוק בעיצוב. אחד הזיכרונות הראשונים שלה הוא מהמסגרייה של אביה, שם שימשה כאסיסטנטית שלו. כפי שהיא אומרת בחיוך: "אנחנו שתי בנות ואני קיבלתי את תפקיד הבן האובד של אבא שלי".
במקביל ותוך כדי תנועה, גל נגעה בעוד תחומים הקשורים ביצירה – עיצוב בגדים, ארועים, גרפיקה וחלמה להיות מעצבת אופנה ואף פתחה עסק לעיצוב בגדים בטוב טעם ואיכות.
לשאלת מיליון הדולר, "מה הסגנון שלך?" יש לה איך לא, תשובה יצירתית במיוחד
סגנון? אני אוהבת הכל! כפרי, מודרני, מסוקס או תעשייתי ואפילו אקלקטי, צבעוני או שחור לבן כולם היו בניי. מה שחשוב עבורי באמת, זה "לתפור" לכל לקוח המגיע אליי, את הבית המדויק והנכון עבורו".
הדס גל, אדריכלות ועיצוב פנים
קיבוץ נווה אור
054-7681010
hadas@hadasgal.co.il