שני אופנועים שנתרמו לארגון איחוד הצלה, להנצחת רפאל אטיאס ז"ל ורעייתו יהודית ז"ל, נכנסו השבוע לשימוש. זאת, בעקבות יוזמה של חבר המועצה בטבריה, יוסי אוקנין, שהוא גם יו"ר ארגון איחוד הצלה. אוקנין: "התורם הוא אדם מחו"ל שהמקרה נגע ללבו והוא החליט לתרום כסף לרכישת האופנועים".
מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
כזכור, שבוע לאחר תאונת הדרכים הקטלנית, שבה נהרגו שמונה מבני משפחת אטיאס מהיישוב בר יוחאי, התגבשה בטבריה יוזמה להנצחת זכרם של ההורים רפי ויהודית וילדיהם: אביה, התאומים נריה ואלישיב, שירה, תאיר ונועה ז"ל.
יו"ר איחוד הצלה טבריה, יוסי אוקנין, שהיה בין הראשונים שהגיעו לזירת התאונה, יזם רעיון מקורי - לרכוש שמונה אופנועים למתנדבי הארגון שהוא עומד בראשו, כשכל אחד מאופנועים ייקרא על שמו של אחד מההרוגים.
"המטרה היא שכל אחד מהאופנועים ינציח נפטר אחד מבני המשפחה, על ידי כך שנכתוב עליו את שם הנפטר", הסביר אוקנין. "אני חושב שזו הדרך הראויה להנציח אותם – באמצעות כלי שמציל חיים של אחרים". עלות ההנצחה היא כ־400 אלף שקל, ואוקנין פנה כבר אז לציבור בבקשה לתרום ולסייע בהוצאת הרעיון לפועל.
מתנדבי ארגון הצלה טבריה מתניידים לכל אירוע באמצעות אופנוע, וכך הם יכולים לתת מענה מהיר לנפגעים. הכוונה של אוקנין היא לרכוש את כל האופנועים בתוך שנה, כלומר, עד תום שנת האבל, והוא כבר חושב על הפרטים. "אם, למשל, יהיה כתוב על האופנוע השם של אחד התאומים, אלישיב, כשנקרא בקשר נגיד: 'אלישיב 1, שומע?'", הוא מסביר.
אוקנין ציין כי רכישת האופנועים תביא תועלת לכלל הציבור: "לפעמים עוברת לי המחשבה שאם היו יותר אופנועים שיכולים להגיע לאירוע, אולי היינו מצליחים להציל מישהו. החזון שלנו הוא שכל אופנוע יגיע תוך 90 שניות לאירוע וייתן מענה מהיר. זה מה שנותן לי את הכוח להמשיך".
השבוע הוא סיפר כי שני האופנועים נרכשו בזכות התרומה שהתקבלה. "הייתה היענות מאוד גדולה של אנשים שהתקשרו למוקד", סיפר השבוע אוקנין. "אמנם תרומות לא התקבלו בצורה מסיבית, אבל אני מקווה שבהמשך אנשים יתרמו את הכסף גם עבור שאר האופנועים.
"בינתיים תרם בחור מחו"ל, ואני מקווה שבעזרת השם, עד סוף השנה נרכוש את יתר האופנועים". אוקנין ציין כי ביום רביעי בערב הם עלו עם שני האופנועים החדשים ליישוב בר יוחאי, לאזכרה של בני המשפחה, כדי להראות להם את האופנועים.
מחירו של כל אופנוע מצויד ומאובזר בציוד רפואי הוא כ־50 אלף שקל, ואוקנין כבר מתכוון לפנות לתורמים. המעוניינים מוזמנים לפנות לאוקנין במספר הטלפון 0542448400.
ביום שבו עלו האופנועים על הכביש, במלאות 30 יום לתאונת הדרכים הקטלנית שבה נפגעה משפחת אטיאס, נערכה עצרת מיוחדת לזכרם בקבר רבי עקיבא שבעיר. לעצרת הגיעו נציגי המשפחה, רב העיר דוד פרץ, יו"ר המועצה הדתית יעקב שיטרית, אוקנין ועשרות אזרחים.