ראש המועצה האזורית מרום הגליל, שלמה לוי, מפנה את כסאו לאחר חמש שנים בתפקיד. את מקומו יתפוס עו"ד עמית סופר, שגבר עליו אתמול (ג') בבחירות לראשות המועצה כאשר 55.3 אחוז מהבוחרים תמכו בו.
הדרמה במרום הגליל החלה כאשר הבוחרים התחילו לזרום לכיוון הקלפיות בסביבות השעה 21:30 בערב. המטה של שלמה לוי שכן במושב ספסופה בו הוא מתגורר, ואילו תומכיו של עמית סופר התרכזו במטה שלו בכניסה ליישוב בר יוחאי. כשהגיעו התוצאות הראשונות הסתמן המהפך. בישוב אור הגנוז קיבל שלמה לוי רק קול אחד, לעומת למעלה מ-120 קולות לעמית סופר. בהמשך הגיעו קולות והתמונה החלה להתאזן, אבל לאורך כל הערב שמר סופר על יתרון של כמה מאות קולות על לוי.
המתח גבר כשהחלו לזרום תוצאות מהיישובים הגדולים: ריחניה, כרם בן זמרה, עין אל אסד, ודלתון. היתרון לטובת סופר נשמר ועמד קרוב ל-600 קולות. לבסוף נשארו רק היישובים עלמה, ספסופה וביריה. ההמונים שהתכנסו במטה של סופר החלו לחייך. הם ידעו אמנם שלוי יזכה בספסופה, המושב בו הוא מתגורר, אבל בעלמה וביריה ציפו אנשי סופר לניצחון.
סופר עם שניים מתומכיו. "מגיע עם אמביציה רבה". צילום: אביהו שפירא
ספסופה הצליחה לצמצם את הפער לקצת יותר מ-300 קולות. היישוב הבא היה עלמה, ולמרות התחזיות אנשים במטה סופר חששו שאולי משהו ישתבש. ואז, כשהתברר שסופר זכה בגדול בעלמה, אנשים כבר לא חיכו לתוצאות מביריה, משום שהפער גדל לכמעט 800 קולות והניצחון הובטח.
תומכיו של סופר יצאו לחגוג באולמי פלטין בצפת, ובספסופה הפנים היו עגומות והפעילים התפזרו אט אט מהמקום. לאורך כל השעות בהן נספרו הקולות סופר היה במטה עם תומכיו, ואילו לוי לא נראה כלל במטהו.
בנאום הניצחון לא התעלם סופר מההנהלות של לוי במשך חמש שנים בהם שימש כראש המועצה. "תושבי מרום הגליל יוצאים לדרך ארוכה וחדשה. בכוונתי, יחד עם התושבים הנפלאים לממש את הפוטנציאל של האזור הכי ירוק והכי יפה בישראל. אנחנו נשקיע בתיירות, בחינוך, בתעסוקה ובעתיד ילדנו.
"תושבים התרגלו כאן לבינוניות ואני מעוניין להוציא אותם ממעגל הבינוניות הזה. אני מגיע עם אמביציה רבה, צעיר ורענן לתפקיד עם המון אתגר להפוך את מרום הגליל ממקום נחמד למקום נפלא עם איכות חיים גבוהה".
סופר, למרות היותו עורך דין ואיש עסקים, נחשב יותר לאיש של האנשים הפשוטים. תושבי המושבים המבוססים במרום הגליל, כמו ספסופה, כרם בן זמרה, אמירים ועמוקה, נטו לתמוך בלוי, אבל במושבים הפחות מבוססים, שבהם אנשים נאבקים בקשיי הפרנסה, לסופר היה רוב גדול.
העובדה שסופר אדם דתי, שיחקה לטובתו לפחות באור הגנוז שהוא מושב דתי מאוד. יועץ התקשורת של סופר, תמיר אנגל, הסביר את המפתח לניצחון. "ידענו שיש אי שביעות רצון די רחבה משלמה לוי, אבל הוא עדיין ראש מועצה מכהן ויש לזה יתרון. הדגשנו את הקיפוח והאפליה שהוא יצר בין המושבים. הסיסמה הנגדית שהכנסנו כלפי המסרים שלו הייתה "יש קיפוח, אין פיתוח". זה כנראה עבד, כי זה קלע לתחושות של התושבים".