תושבי המועצה האזורית מרום הגליל, יגיעו היום (ג') לקלפיות כדי להכריע מי יהיה ראש המועצה שלהם בחמש השנים הקרובות. ראש המועצה המכהן, שלמה לוי תושב ספסופה, מתמודד מול עו"ד עמית סופר מהישוב בר יוחאי. מדיווחים שהתקבלו מהמטות עולה כי 10 אחוז מימשו את זכותם הדמוקרטית, ולא התקבלו דיווחים על אירועים חריגים.
המועצה האזורית מרום הגליל כוללת בתוכה 23 ישובים המתפרסים על שטח נרחב מאוד, מהיישוב לבנים שבדרום ועד אביבים שבצפון. מדובר במועצה אזורית בעלת מגוון רחב של סוגי אוכלוסיה, חילונים, דתיים, חרדים, דרוזים, צ'רקסים, ומוסלמים.
ביישובים שבהם מספר בעלי זכות בחירה מעל 300 נפתחו בשעה 08:00 בבוקר, וביישובים מתחת לסף הזה ייפתחו הקלפיות בשעה 15:00 אחר הצהריים. ביישוב מירון עם זאת, הייתה תנועה ערה יחסית של מצביעים ודווח כי 20% מבעלי זכות הבחירה באו כבר להצביע.
על הקרב מי יעמוד בראש המועצה ניצבים שני מועמדים על קו הסיום. שלמה לוי מגיע לבחירות האלה לאחר קדנציה אחת בה שימש כראש רשות, וקדנציה קודמת כסגנו של אהרון מעתוק. הוא עדיין לא עמד לבחירות על סמך ביצועיו כראש רשות, לכן מבחינתו הבחירות האלה הן מבחן למידת שביעות הרצון של התושבים ממנו כראש מועצה.
מנגד ניצב לו עו"ד עמית סופר שכבר רץ מול לוי בבחירות הקודמות. למרות שהפסיד לפני חמש שנים סופר החליט להתמודד שוב. לטענת סופר, הוא מביא כרזומה אישי את עובדת היותו עורך דין מצליח, והידע המשפטי שלו יכול מאוד לסייע. הוא גם רואה את עצמו כאיש עסקים כשכתב לתושבים: "אני איש שמגיע מעולם העסקים. מי שרוצה לשרוד ולהצליח בעולם העסקים צריך ליצור ולעשות כל הזמן ואני בדיוק כזה".
סופר רוצה לשדרג את נושא התיירות שחסר לטענתו את היד המכוונת המקצועית. "בכוונתי לתמוך בהקמת גוף תיירותי ענק אשר יאגד את כללי הצימרים. גוף כזה בזכות גודלו יזכה להנחות והטבות מספקים רבים".
ואם לא די ברזומה הרי שסופר החליט לצרף למערכה נגד לוי גם את חיים איצקוביץ, שהסיר את מועמדותו לראשות המועצה. הצטרפותו מהווה רוח גבית רצינית לסופר, משום שאיצקוביץ הוא אישיות מוכרת והוא מילא שורה של תפקידים ניהוליים במרחב של מרום הגליל. הוא היה גזבר ומזכיר בכמה יישובים, ובהמשך שימש כמנהל אדמיניסטרטיבי במתנ"ס, דובר וראש לשכה במועצה האזורית ומנהל המחלקה החקלאית.
"מעשים מכוערים ולא יפים" אך לצד כל הפוליטיקה, גם במועצה אזורית מרום גליל האלימות הינה חלק אינטגראלי ממערך הבחירות. כזכור, בלילה של יום שישי אלמונים השחיתו את המועדון במושב דלתון שבו אמור היה להתקיים כנס תמיכה בסופר.
יומיים למחרת, ביום ראשון בשעה 03:00 לפנות בוקר אלמונים הציתו את רכבו של אחד מפעילי סופר. הרכב נשרף כליל, אך לא נפגעו אזרחים. במחנה של סופר היפנו אצבע מאשימה לעבר פעיליו של לוי שעמדו מאחורי שני המעשים האלו. "בתוך יומיים האנשים של שלמה לוי עשו שני מעשים מכוערים ולא יפים. לא ככה צריכים להתנהג במחנה של ראש מועצה בישראל", נמסר ממטה סופר.
היועץ האסטרטגי של שלמה לוי, יורם אבן צור, אמר בתגובה כי "אלה הם עניינים פנימיים של המחנה של עמית סופר, ואנחנו לא מתערבים בהם".
מדובר מרחב הגליל של המשטרה נמסר כי אכן הוגשה תלונה בדבר שריפתו של הרכב, ועולה החשד כי מדובר בהצתה. "בחקירתו מסר בעל הרכב, כי אין לו חשודים פוטנציאלים להצית את רכבו, אם כי הוא מעלה סברות כי מדובר בהצתה על רקע מעורבותו בבחירות המקומיות. המשטרה אינה פוסלת גם אפשרות זו, מבין אפשרויות נוספות שנבחנות", נמסר מדובר מרחב הגליל.