חוה פלאי, ממושב קשת שברמת הגולן, ילדה בת במרכז הרפואי פוריה הסמוך לטבריה בזמן שבעלה, סרן יאיר פלאי מפקד פלוגה ביחידת אגוז, נלחם עם חייליו בעזה.
כשהחל מבצע "עופרת יצוקה" הייתה חוה בהריון מתקדם וביום חמישי שעבר היא חשה בצירי לידה והגיעה לבית החולים פוריה. לאחר מספר שעות היא ילדה תינוקת בריאה במשקל 2.950 ק"ג.
"מיד לאחר הלידה התקשרתי לחמ"ל הגדוד של יאיר וסיפרתי להם את החדשות. הם דיווחו במערכת הקשר הצבאית לחמ"ל שנמצא בתוך עזה, ומשם הועברה ההודעה לטלפון הסלולארי של יאיר. לאחר מכן, הוא הודיע לי שהוא קיבל את ההודעה", סיפרה האם המאושרת.
לזוג פלאי ארבעה ילדים. את אדר חי בן השנתיים וחצי היא ילדה בזמן מלחמת לבנון השנייה, אז הצליח הבעל להגיע ללידה. ביום ראשון השבוע, עם ההכרזה על הפסקת האש, יצא יאיר מעזה בשעת בוקר מוקדמת כדי להספיק לאסוף את חוה והתינוקת בעת שחרורן מבית החולים לביתם.
חוה סיפרה כי את כל ילדיה היא ילדה בבית החולים פוריה. "אנחנו גרים במרכז רמת הגולן והיה לי ברור שאלד בפוריה. תמיד ילדתי פה, יש פה צוות מדהים, מקצועי שמעניק תחושה חמה עם המון סבלנות. לא הייתה לי בעיה ללדת בלי שיאיר היה לידי כי המיילדת לא עזבה אותי אפילו לדקה", סיפרה חוה.
יאיר, שעוד לא הספיק לפשוט מעליו את המדים, שמח לפגוש את חוה והתינוקת לאחר שלושה שבועות בהם לא היה בבית.