דרמה במטולה. הרצל בוקר נבחר להיות ראש המועצה של המושבה מטולה. ראש המועצה המכהן, קובי כץ, יפנה את מקומו למי שהיה בעבר מזכיר המועצה שלו, לאחר שבוקר גבר עליו בהפרש של 55 קולות.
בוקר הצליח לרתום לעזרתו את שני המתמודדים שלא עלו לסיבוב השני, עמיר מלצר וכפיר מעוז. למעשה נוצרה כאן קואליציה של שלושה אנשי ציבור שאינם חקלאים, וייצגו את התושבים המוניציפאליים. בחירתו של בוקר מסמלת אולי את המעבר של מטולה ממעמד של מושבה חקלאית למעמד של ישוב קהילתי מוניציפאלי.
התושבים שאינם שייכים לאגודה החקלאית הם הרוב כיום במטולה והם אמרו את דברם. אף על פי שהתמיכה בכץ או בבוקר לא התחלקה באופן חד לגמרי בין החקלאים לתושבים הרגילים, בכל זאת היו שני גושים. מספר 2 ברשימה של כץ, דובי אמיתי, הוא מייצג ברור של החקלאים וזאת בהיותו יו"ר אגודת המים, יו"ר האגודה החקלאית ונשיא התאחדות האיכרים הארצית.
הרצל בוקר היה במשך שנים רבות מזכיר המועצה במטולה, אבל בשלב מסוים נוצרו חילוקי דעות בינו לבין כץ. כץ שאף לפטר את בוקר, אבל זה לא היה כל כך פשוט. אולם בסופו של תהליך הוא הצליח לאשר את פיטוריו במועצה. בוקר טען שפיטוריו נבעו ממניעים פוליטיים, ואף הגיש תביעה משפטית כנגד המועצה, העומד בראשה וסגנו, דובי אמיתי.
ביולי 2007 קיבל בית הדין לעבודה בחיפה החלטה המאשרת את פיטוריו של בוקר, אך קובעת כי הפיטורין נעשו בהליך לא תקין, ולכן פסקה השופטת אביטל רימון קפלן מתן פיצויים לבוקר וקבעה כי על הנתבעים לשלם לו את הוצאות המשפט.
למרות ההחלטה הזו, בוקר ראה את עצמו נפגע מהפיטורים וחיכה לשעת הכושר לחזור לעמדת השפעה במטולה. אתמול הוא עשה זאת, וניצח בהפרש של 55 קולות. קובי כץ יצטרך לפנות את כיסאו ולעשות חשבון נפש - האם פיטוריו של בוקר היו כדאיים בסופו של עניין.