אחרי שסגר עם רשימת 'התקווה' של העולים בקצרין, פנה ראש המועצה, סמי בר לב, לציבור הדתי לאומי על ידי שיבוצו של איתן מור יוסף כמספר שתיים ברשימתו.
מור יוסף, בן 45, איש חינוך, היה לפני שנה מזכ"ל תנועת 'בני עקיבא', ולפני כן ניהל את בית הספר היסודי 'בדרכי נועם' בקצרין. כמו כן עמד בראש מטה אירועי שנת ה-30 לקצרין.
בר לב: "אני רואה חשיבות רבה בהצטרפותו של איתן לפעילות ציבורית. הוא איש של חינוך וערכים, ומנהיג בקהילה. הצטרפותו מהווה חידוש חשוב ברשימת 'לב'. כאמור, ראש המועצה החליט להציב את מור יוסף במקום השני ברשימתו, והבטיח לפרסם שמות נוספים של המועמדים ברשימה בכנס פעילים שיערוך מחר, יום שני.
סגנו של בר לב, מני ביטון, נאלץ לפרוש מהרשימה בעקבות המהלכים של בר לב. בר לב חיפש תמיכה בקרב קהלים בעלי אפיון מוגדר כמו העולים וחובשי הכיפות הסרוגות.
צירופו של דימי אפרצ'ב, נציג העולים (עדיין לא ברור מיקומו ברשימה) מבטיח לבר לב אחיזה בקרב העולים. מור יוסף נותן לבר לב מקדמה גם בקרב הציבור הדתי לאומי.
פרישתו של ביטון יכולה לקלקל לבר לב את הקואליציה מקיר לקיר שניסה לבנות. אם ביטון יקבל שני מנדטים או יותר במועצה, יהיו לו קלפי מיקוח משמעותיים.
השבוע אמר ביטון: "ידעתי על הניסיונות של בר לב לגייס את מור יוסף, לכן לא לגמרי הופתעתי כשהוא לא רצה להתחייב על מיקומי ברשימה ועל תפקיד הסגן וממלא המקום".