משרד הפנים הודיע על מינויו של צביקה פוגל לתפקיד יו"ר הוועדה הקרואה בכפר טובא זנגריה. פוגל, תושב ראש פינה, היה תת אלוף בצה"ל והיה בתפקידו הבכיר ראש מטה פיקוד דרום.
מאז שחרורו מצה"ל התבטא פוגל מספר פעמים בתקשורת, ומתח ביקורת על האופן בו פועל צה"ל בשטחי יהודה שומרון ועזה, ובנושאים ביטחוניים נוספים. באחת מהתבטאויותיו אמר פוגל: "פעם היה לנו את זה. המבט השובב הזה, הכמעט קונדסי, כשחרגנו מגבולות המותר והאסור, כשהיינו פחות כבדים, פחות בירוקרטים והרבה פחות טכנוקרטיים. פעם לא התביישנו לפעול מהבטן עם ראש יצירתי ורצון עז לנצח".
ההתבטאות הזו של פוגל רלוונטית כעת, משנבחר לעמוד בראש הוועדה הקרואה של הכפר הבדואי טובא זנגריה. פוגל יצטרך להוכיח לא מעט יצירתיות ודבקות במטרה כדי להצליח לרפא את הכפר הבעייתי הזה.
טובא זנגריה הוא יישוב של השבט הבדואי אל הייב. למרות שתושבי הכפר זנחו מזמן את אורח החיים הנוודי, חלק מדפוסי ההתנהגות של התושבים עדיין יונקים מהמסורת הבדואית. התושבים מתחלקים לחמולות, חלקן משפחות עבריינים, בעיקר בתחום של גניבות חקלאיות.
הכפר הוא כאב הראש העיקרי של משטרת ראש פינה, ובתקופה האחרונה הוכנסו אליו שוטרי מג"ב כדי לנסות להפחית את רמת הפשיעה: רק בשנה האחרונה אירעו בו שני מקרי רצח, אחד מהם של תלמיד תיכון בתוך בית הספר.
לפוגל נכונה איפוא תקופה לא קלה. המשימה הראשונה שלו תהיה להעלות את אחוזי גביית הארנונה.
ראש המועצה הקודם, חוסיין אל הייב, התפטר לפני חצי שנה על רקע חוסר יכולתו להגדיל את גביית הארנונה, למרות שלטענתו נקט באמצעים חריפים נגד תושבים שלא שילמו, אך לא הצליח אל הייב לשנות את התמונה. משרד הפנים, כתגובה, לא העביר את מענקי האיזון. אל הייב הבין שאין לו שום דרך להתמודד עם מצוקות היישוב, והתפטר.
בחצי השנה האחרונה, כשדוד נחום שימש יו"ר הוועדה הקרואה, מענקי האיזון הועברו לישוב, אבל גביית הארנונה לא השתפרה.
למרות שכבר חצי שנה הוא לא בתפקיד, אל הייב עדיין משמש כתובת לתושבים. "פרט לענייני ארנונה ומים, פונים אלי התושבים בכל מיני עניינים".
בעקבות מינויו של פוגל אמר אל הייב: "אני מאחל לצביקה פוגל שיצליח יותר בגביית הארנונה, אבל זה לא יהיה לו קל. הוא יוכל להצליח רק אם ישתף את נכבדי הכפר. אם ינסה לבד, לא ישיג דבר, ככה זה בכפר שלנו. אני מתחייב לעזור לו ככל יכולתי".