עו"ד יעלה חגי לוי, תושבת עין העמק ובמקור מקיבוץ עין השופט, תתמודד על ראשות המועצה האזורית מגידו בבחירות שהתקיימו בסוף אוקטובר.
2 צפייה בגלריה
עו"ד יעלה חגי-לוי. ביקורת על חולבסקי
עו"ד יעלה חגי-לוי. ביקורת על חולבסקי
עו"ד יעלה חגי-לוי. ביקורת על חולבסקי
(צילום: צחי קיבינשטיין)
עו"ד חגי לוי תנסה לאתגר את ראש המועצה בשתי הקדנציות האחרונות איציק חולבסקי, שרוצה להיבחר לקדנציה שלשית. האם אחרי הבחירות תכהן לראשונה בתולדות מגידו אישה בראש המועצה?
עו"ד חגי לוי סיימה לימודי משפטים באוניברסיטת סן פרנסיסקו וסיימה בהצטיינות את לימודי הכלכלה באוניברסיטת ברקלי בקליפורניה. ב-20 השנים האחרונות היא עוסקת כיועמ"ש ומייצגת חברות שונות במשק. בעבר היתה יועצת משפטית של חברת 'צים' ושל חברות הייטק וקנאביס רפואי. במסגרת עבודתה פעלה מול ועדות הכנסת ומשרדי הממשלה השונים.
גם בשירותה הצבאי, כקצינה בחיל המודיעין, היא הייתה חריגה בנוף והיתה כמעט הקצינה היחידה בתחום עיסוקה. חגי-לוי הצהירה על כוונתה להתמודד ביום הולדתה ה־51 וזאת לאחר שיחה עם בני משפחתה ולאחר חודשים של פניות רבות אליה מצד תושבים.
חגי-לוי תתחיל בקרוב את הקמפיין שלה תחת הסיסמה: 'מעלים את מגידו למסלול'. בדף הפייסבוק שלה הסבירה מדוע החליטה להתמודד: "למה לי פוליטיקה עכשיו? כי אם את לא מוצאת אדם עם כישורים ראויים במגזר הציבורי – תהיי את האחת. המשמרת של ראש המועצה הנוכחי צריכה להסתיים. כפי שיודע כל תושב מגידו אמיתי ומעורב, אצלנו נהוג לכבד את ההסכמה שלאחר שתי קדנציות –יש להחליף את ההנהגה. אצלנו לא נהוג לאפשר להנהגה לקפוא על שמריה ולהסתרבל".
עוד הוסיפה לוי: "אני רואה מה קורה כיום במועצה, ולצערי היא פשוט לא במסלול הנכון. המועצה שלנו כיום סובלת מחוסר ניהול, אין תוכנית אסטרטגית מוסדרת ואין התנהלות נכונה".
לוי מאמינה שתיישם את כל הניסיון שצברה עם השנים בניהול מערכות גדולות ותקציבים. "ניהול נכון הוא ניהול יעיל ומדוייק. צריך לצמצם טעויות למינימום בעיקר שמדובר בכספי ציבור. ניהול ציבורי צריך לשים דגש על שרות ואמינות. לצערי, ההרגשה היום אצל רבים במועצה, שהמועצה מכבה שרפות שהיה אפשר וצריך למנוע אותם מראש אם היה ניהול נכון לטווח ארוך ונקיטת יוזמה".

2 צפייה בגלריה
איציק חולבסקי
איציק חולבסקי
איציק חולבסקי
(צילום: שרון צור)

לוי לא חוסכת ביקורת מראש המועצה המכהן חולבסקי ולדבריה הנושאים לטיפול הם רבים מאוד וזאת בגלל שנים של חוסר ניהול אפקטיבי: "עניין החינוך אצלי יהיה באמת בראש סדר העדיפויות ולא בסיסמה. לצערי, ניכר שהחינוך לא מקודם מספיק ולא נמצא בראש סדר העדיפויות של המועצה. בתקופת הקורונה למשל, ולהבדיל מרשויות דומות אחרות, המועצה לא עשתה שום דבר בנושא החינוך והיישובים התארגנו בעצמם. ככלל, המועצה לא כל-כך יוזמת ובעיקר קופצת על יוזמות של אנשים מבחוץ ומנסה לקחת את הקרדיט לאחר מעשה".

קראו גם:

מהמטה של איציק חולבסקי נמסר בתגובה: "עצוב וחבל שכך בוחרת יעלה לפתוח את מערכת הבחירות שלה. סיסמאות חסרות תוכן ואמת שבינם לבין המציאות אין דבר וחצי דבר. מועצה אזורית מגידו מנוהלת לתפארת ועל כך יעידו תושביה כמו גם שלל הפרסים שהיא זוכה מדי שנה בתחומי החינוך, הסביבה, התרבות ועוד. במועצה פועלים אנשי מקצוע מהשורה הראשונה. שדרת ניהול מרשימה הפועלת על פי תוכנית אסטרטגית רב שנתית המאושרת על ידי חברי המליאה. תקציב מאוזן ושקוף והשקעות חסרות תקדים בתחומים רבים בראשם מערכת החינוך הזוכה לשבחים מכל קצוות הארץ. דווקא בשבוע בו ציינו את יום האישה הבינלאומי ראוי ונכון על מועמדת להציג את יכולותיה וחזונה לניהול המועצה ולא לבחור בדרך של השמצות פרועות חסרות בסיס הפוגעות במאמץ החשוב של נוכחות נשית במוקדי קבלת ההחלטות".