שום דבר לא הכין את הילדה שמר, אמא לארבעה ילדים, למהפך בקריירה המקצועית שיהפוך את חייה. האישה השקטה והצנועה, עם הכוחות האדירים הנסתרים מעין והלב הרחב והחומל, התנהלה במסלול הסטנדרטי: בית, עבודה בטיפת חלב ואמא במשרה מלאה לצד בעלה חיים, שאיתו היא כארבעים שנה באהבה אין קץ. חיים שהקים מפעל לעיבוד שבבים "קליר אוטומציה" באיזור התעשיה במגדל העמק.
2 צפייה בגלריה
הילדה שמר
הילדה שמר
הילדה שמר
(צילום: תומר קצב // סטיילינג: לי שוורץ)
לפני 18 שנה, המפעל נפתח מחדש לאחר שקודמו נסגר. וחיים ביקש ממנה לבוא ולסייע בניהול האדמניסטרטיבי של המפעל: "בעלי איש עבודה! הוא סופר מוכשר ובעל נסיון של שנים אבל היה צריך מישהו שינהל את העסק מלמעלה בכדי שהוא יוכל להתפנות לעבודה בשטח, משחזרת הילדה, "בעלי תמיד תמך בי ובבחירות שלי והרגשתי שזה מחובתי לסיע לו ולהיות שותפה במסע הזה. למרות שבחלומות הכי פרועים שלי לא האמנתי שאני יעבוד במפעל ועוד מפעל לעיבוד שבבים. התחום אותו למדתי והתמחתי שנים הוא טיפול בילדים ובהתפתחות של הגיל הרך. נהנתי מאוד וקיבלתי סיפוק עצום, מהעבודה עם נשים צעירות שצריכות הדרכה בדבר הכי רגיש וחשוב שנקרא ילדים. ואז ביום בהיר אחד הנוף של התינוקות והצעצועים הוחלף במכונות ובמקום אנשים דיברתי בעיקר עם מחשבים.וכמו בכל התחלה חדשה היו המון חששות".
הילדה הגיעה למפעל, החלה לעשות סדר בכל ההתנהלות הכספים, הכלכלית והשיווקית שלו, גייסה גם את ילדיה ובשלב מאוחר יותר גם חתנה נכנס לעניינים. בעבודה קשה והמון אמונה העסק גדל ושגשג ונתן ביטחון כלכלי למשפחה כולה.
"במבט לאחור", אומרת הילדה, "אני חושבת שזה המהלך הטוב ביותר שעשיתי בחיי. אני מאושרת איפה שאנחנו נמצאים וכשאני רואה איזה מהפך העסק עבר ואיזה עתיד ובטחון יש למשפחתי ולילדים אני יודעת שעשיתי את הבחירה הנכונה . אחד הדברים הנוספים שהיה לי חשוב לקדם בעסק שלנו הוא ש״נעביר את זה הלאה״ כמה שאפשר ונעזור גם לאנשים אחרים. אני יכולה להגיד היום בגאווה שאנחנו מפעל קהילתי, אנחנו מעסיקים חמישים עובדים שהם כמו משפחה ואנחנו מסייעים במתן עבודות והכשרה לאנשים מוחלשים בחברה. לעבוד ולהתקדם בחיים זה חשוב, אבל אני ובעלי תמיד האמנו בנתינה ובעזרה לזולת ״תיתן וזה יחזור אלייך בחזרה. היום בדיעבד אני חושבת שזה דברים שפשוט הגיעו איתי מהמקצוע הקודם שלי, כנראה לא הייתי ממש מוכנה לוותר עליהם. הצורך להדריך ולסייע לאנשים הוא כנראה חזק ממני״.
2 צפייה בגלריה
הילדה שמר
הילדה שמר
הילדה שמר
(צילום: תומר קצב // סטיילינג: לי שוורץ)
המפעל שם דגש גדול על היחס והתנאים שהעובדים מקבלים והיא מתגאה בכך שהתנאים מאוד טובים ביחס לשוק. זה מעבר למשכורת ותנאים זה גם ביטחון בעצמם, במקצוע והעתיד הכלכלי. לבעלי תמיד היה חשוב להדריך כל אחד ואחד מהעובדים להיות מעולים בתחומם: "אנחנו נותנים להם אופק ובטחון וככה הם באים לעבוד בשמחה".
"לאחרונה גייסנו כעשרה עובדים הודים משבט המנשה לעבוד אצלנו. ראיתי את מצבם וכאב לי מאוד איך התייחסו אליהם בשוק העבודה. הם עברו הדרכה והכשרה , והיום הם עובדים מעולים ובעלי מקצוע. אפילו ליווינו אותם וסייענו להם מול הבנקים למתן משכנתאות לצורך רכישת דירה. זה מפעל משפחתי, תרתי משמע".
קליר אוטומציה בע"מ נותנת שירותי CNC ועיבוד שבבי מדויק משנת 2002.היא מספקת שירות המתבסס על שימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר, מתמחה בייצור רכיבים בעיבוד שבבי מחומרי גלם פלסטיים ומתכתיים סדרות ייצור קטנות כגדולות, ברמת גימור מעולה ובאיכות דיוק בלתי מתפשרת: “מטרתנו היא להיות בפסגת טכנולוגית העיבוד שבבי, ובכך להיות שותפים בצמיחת לקוחותינו”, מדגישה הילדה, “אנחנו מאמינים במתן שירות ברמה הגבוהה ביותר בכל תחומי ההתמחות שלנו. לבעלי חיים יש 40 שנות ניסיון בתחום, והוא מייעץ לחברות קטנות וגדולות בהמון תחומי הנדסה: רפואה, אופטיקה, רובוטיקה, חלל, רכב, הייטק, מוליכים למחצה ועוד”.
כאמור, יכולותיה של הילדה ככוח המניע והמפיח רוח רעננה בעסק הביא אותה לחבור לביתה ולפתוח לה עסק.”שני שמר בע״מ״ הוא מותג בגדי ים בינלאומי שהפך בשנים האחרונות לפופולרי מאוד בקרב סלבריטאיות ארצנו ומפורסמות כגון בר רפאלי רותם סלע, לירון ויצמן וניקול ראידמן הן רק חלק קטן מלקוחותיה. המותג בעיצובה של הבת נמכר היום בחנויות בארה״ב ובאתרים מפורסמים בעולם כגון: Bloomingdales, Revolve, Shopbop ועוד.
“בתי דווקא עבדה אצלנו במפעל אבל הלב שלה תמיד נטה לתחום העיצוב, היא מוכשרת מאוד אבל היא בעיקר שאפתנית מאוד וחרוצה ובדיוק כמו אבא שלה היא היתה צריכה שותפה לדרך שתנהל לה את העניינים מלמעלה בכדי שהיא תוכל ליצור ולדחוף. מזה 10 שנים שהעסק קיים אני מתלווה עליה לנסיעות ברחבי העולם ונהנת לראות איך היא מתנהלת מול מפעלים גדולים ואיזה אשת עסקים גידלנו. לשמחתי הרבה יש לי שני עסקים שונים לחלוטין שנותנים לי סיפוק רב מאוד. אנחנו אנשים מאמינים ואני מאמינה שהכל מסתדר לטובה בחיים אם רק רוצים ומאמינים בעצמנו עבודה קשה תביא לתוצאה הרצויה. לא משנה מה עשית בחיים, ולא משנה איזה מסלול עברת או עתיד לעבור, כל דבר שאת עושה הוא משמעותי גם לעתיד. והבחירות שלנו ביחד עם נסיון העבר הם מה שיבנו אותנו הלאה”.
אתר החברה: www.kalirauto.com