יוהנה לוין דוגלת בעשיית טוב והפצתו. מעל עשור שהיא בעסקי הנדל"ן, כיועצת נדל"ן ומגשרת ומקפידה לתת לכל אחד את היחס הנכון והטוב, בידיעה שמדובר בעסקה הכלכלית החשובה והגדולה ביותר שעושה אדם בחייו. את הרגישות הזו היא מנחילה גם לשלושת הסוכנים שלה באמונה שעשיית הטוב תחזור אליהם. "מאוד ממלא אותי להיות בצומת שבו אתה עוזר לאנשים לקבל החלטות חשובות", היא אומרת.
2 צפייה בגלריה
יוהנה לוי
יוהנה לוי
יוהנה לוי
(צילום: צ'יז צילום מתל עדשים)
לוין בת ה-54 השתחררה מצה"ל בדרגת רב סרן בשלישות ומשאבי אנוש, לאחר 20 שנות שירות. היא נשואה ואמא לשלושה ילדים, אחד מהם עם צרכים מיוחדים, ומשם היא מספרת מגיעה הרגישות לבני אדם. היא משדרת אופטימיות ומפיצה אותה לכל עבר, מספרת בחיוך על ההתנדבות שלה בצח"י (צוות חירום יישובי) בגבעת אלה שבו היא גרה, ובו היא משמשת כדוברת של היישוב מתוקף לימודי תואר בתקשורת ומשאבי אנוש שאותו סיימה בהצטיינות יתרה כשהיא אמא לשני תינוקות. "ליוויתי כל טיול בבתי הספר של הילדים שלי, ואני בוועד הורים מרכזי בבתי הספר של ילדי שנים רבות. אני משתדלת לתרום ולהתנדב כמה שאני יכולה. המוטו שלי להיות אדם טוב ולעשות מעשים טובים וזה הדבר הכי חשוב מבחינתי", היא מחדדת.
עבודתה הראשונה לאחר השחרור הייתה כמנהלת פדגוגית בבית ספר לטבחות בדן גורמה. משם המשיכה בתחום המכירות בהייטק, ולאחר מכן פנתה לתחום הנדל"ן ונשארה אחרי עסקה מוצלחת שבה מכרה נכס יחד עם קרוב משפחה. לוין עברה קורס של "רימקס", עבדה שנתיים וחצי ב"רימקס גוונים" ולאחר מכן פרשה כנפיים, לפני כ-9 שנים, ופתחה את העסק הפרטי והמוביל שלה "יוהנה נדל"ן". המשרד שלה חולש על עמק יזרעאל, הגליל התחתון, טבעון, רמת ישי, יוקנעם, מגדל העמק, אזור התענכים ועוד. מלבד התמחות במכירת בתים פרטיים בישובים הקהילתיים והכפריים, המשרד מתעסק גם בקרקעות חקלאיות, קרקעות לבנייה, נחלות, נכסים מסחריים ועוד.
"ניהול לא זר לי כי גם בצבא ניהלתי אנשים כל הזמן", היא מעידה. "אני עובדת בצורה משתפת שבה אני נותנת מרווח נשימה למי שעובד איתי. לשמחתי, כולנו עובדים באותו ראש והמקצועיות והאמינות הם א' ב' שלנו. אני רואה את הנדל"ן כייעוד כי אני עוזרת לאנשים למכור או לקנות את הדבר הכי יקר שיש להם בחיים. ברגע שאתה עושה את זה ברגישות ומבלי להפעיל לחץ, אתה בעצם גורם לקונים או למוכרים לעשות את הדברים בצורה שנכונה עבורם וכשהם שלמים איתה".
2 צפייה בגלריה
יוהנה לוי
יוהנה לוי
יוהנה לוי
(צילום: צ'יז צילום מתל עדשים)
כמומחית בתחום הנדל"ן, לוין מספרת שהקורונה דחפה אנשים מהמרכז צפונה והעלייה הזו הורגשה היטב בביקוש. "אנשים היו בהלם, פתאום הם התחילו לעבוד מהבית וגם חלחל להם שזה מייתר את הצורך שלהם לגור במרכז הארץ. אופציה של יישוביים קהילתיים עם נוף ושטח אדמה הפכו להיות ריאליים, וזה בדיוק תחום ההתמחות שלנו. כיום יש מעט בתים למכירה, כי זה עניין של היצע וביקוש, אבל מי שכן קונה כרגע הם דווקא אנשים ממעמד סוציו אקונומי יותר גבוה שמראש היה להם כסף ואז החליטו לעשות שינוי. בנוסף יש הרבה שמחפשים בית נוסף כבית נופש לקניה וזה ללא ספק בהשפעת הקורונה, שאי אפשר לטוס לחו"ל".
כשאנחנו מדברים עם לוין על נשים שמנהלות עסקים ומנהלות, היא ישר עונה שתחום הנדל"ן אינו גברי מובהק. מבחינתה, נשים אפילו יותר מוצלחות: "יש הרבה נשים טובות שלוקחות על עצמן לנהל עסק, ואני חושבת שגם קל יותר להתחבר עם נשים. אני מאמינה שיש מקום לכולם, והמוטו שלי הוא מה שצריך להיות שלי, יהיה שלי וצריך לעשות טוב וליהנות ממה שאתה עושה".
מה הכי חשוב לך בעסק כזה, שבו יש מכירות של נכסים וכסף גדול שמשוקע מצד הרוכשים?
"בעסקה טובה שני הצדדים צריכים להיות מרוצים, זה מצב שלWIN-WIN. אני חושבת שהכי חשוב הוא לתת ללקוחות את הביטחון שהם נמצאים בידיים טובות ויקבלו את הייעוץ הכי נכון עבורם. חשוב לבוא בטוב לאנשים, כי כך הם נותנים בך אמון. כשאתה נותן שירות בצורה טובה ונעימה, אתה מפתח מערכת יחסים טובה ואמינה על הלקוח וזה מבחינתי חשוב מאוד. בסך הכל הצוות שלי נהדר, עובדים מכל הלב, אוהבים לעזור לאחרים וזה כיף לעבוד כך. אני חושבת שאמינות, יושרה ומקצועיות בתחום כזה, אילו התכונות שאני מצפה מכול אחד שאיתי ואני שמחה שלצוות שלי יש את זה. זה הדבר הכי חשוב שיהיה וכמו שאומרים "טוב שם משמן טוב" אח"כ הלקוחות הופכים להיות השגרירים שלנו, מפה לאוזן".
אני מבין שכל הצוות שלך עובד ברוח הזו.
"נכון. אני אומרת לצוות שלי לתת תמיד את הכל, כי כשאתה עושה את הדברים בטוב, הטוב חוזר אליך. אם אתה יכול לתרום לאחרים ולתת מעצמך ולעזור לאחרים, זה מבורך. אם מישהו צריך עזרה, תמיד להיות שם ולסייע. זה גם מה שאני מיישמת בעסק שלי".
יוהנה לוין, טל': 054-3123341
כתובת: גבעת אלה
דוא"ל: johanna.nadlan@gmail.com
חפשו אותנו גם בפייסבוק ביוהנה נדל"ן