היום (שישי) מציינת משפחתו של שלומי אייל ז"ל, מנהל מחלקת הספורט לשעבר במועצה האזורית גלבוע, שנה למותו בטרם עת. האזכרה תחל היום (שישי) בשעה 16:00 בבית העלמין הישן בנוף הגליל.
3 צפייה בגלריה
שלומי  אייל ז"ל
שלומי  אייל ז"ל
שלומי אייל ז"ל
(צילום: שרון צור)
אייל בן נצרת עילית (נוף הגליל) התגורר בשנים האחרונות במושב רמת צבי, הוא היה סייף אולימפי מוכשר, שייצג את ישראל באולימפיאדת לוס אנג'לס בשנת 1984, מאמן מוערך ומאמן נבחרת ישראל.
3 צפייה בגלריה
שלומי אייל ז"ל
שלומי אייל ז"ל
שלומי אייל ז"ל
(צילום ארכיון: שרון צור)
מאמן נבחרת ישראל בסייף, נתן אביטן, שהיה תלמידו ובן טיפוחיו של אייל ז"ל מתקשה עדיין לעכל את לכתו: "הייתי תלמיד, חבר, אח וקולגה של שלומי, הוא היה בשבילי מודל לחיקוי, דמות ערכית עם אהבה אינסופית לארץ ישראל. מאמן ואיש חינוך בדרכו המדהימה. הוא היה אחד המאמנים הטובים בארץ בסייף והיה גם שופט בינלאומי בענף. חסרונו מורגש בשנה הזאת לכל מי שאני פוגש ומכיר אותו, אנחנו עדיין לא מעכלים את האבדה הזו".
3 צפייה בגלריה
נתן אביטן
נתן אביטן
נתן אביטן
(צילום: שרון צור)
מה לקחת ממנו?
"אני לקחתי ממנו את החינוך לילדים ואת הציונות והאהבה למולדת. אני מאמן נבחרת ישראל בסיף וממשיך את דרכו".
איפה אתה מרגיש שהוא חסר לך?
"שלומי חסר לי בעצה בעניינים מקצועיים ובחברות שלנו; היינו רוכבים ביחד על סוסים והיינו בקשר יומיומי. אני מתגעגע גם לחיבוק האבהי ולמילה הטובה שלו".
ראוי להנציח אותו בגלבוע?
"בהחלט, יש תחרות בינלאומית בסייף להנצחתו שהייתה אמורה להתקיים ב-20 למרץ ולצערנו הקורונה גדעה את כל התוכניות שלנו וביניהם את התחרות הזו. היא תתקיים בעזרת ה' באוקטובר".