הזימון של קשר הפועל נוף הגליל עודד צ'וקול לנבחרת הצעירה פתח סוג של מיני-פסטיבל סביבו. בכל זאת, לא כל יום שחקן של המועדון מוזמן לנבחרת. ואכן, צ'וקול הוא באמת שחקן מוכשר שעם עבודה קשה, הכוונה נכונה וגב של מועדון יוכל להתקדם לליגת העל בתום העונה.
2 צפייה בגלריה
עודד צ'וקול (צילום: שרון צור)
עודד צ'וקול (צילום: שרון צור)
עודד צ'וקול (צילום: שרון צור)
איך הגיע הכישרון הגדול לנוף הגליל? התשובה היא מאמן הכדורגל רומן זולו. הוא המאמן שגילה אותו ונלחם כדי שיגיע לנוף הגליל ולקבוצה שאימן לפני שבע שנים - ילדים א' של נוף הגליל (אז הפועל נצרת עילית).
"עודד שיחק במכבי חיפה/נהלל עד גיל ילדים ב'. הוא לא כל כך קיבל שם קרדיט", סיפר זולו, "ראיתי אותו משחק במגדל העמק. לא זוכר באיזה מגרש ומיד ראיתי את הכישרון שלו. פניתי אליו והצעתי לו לבוא לשחק אצלי בילדים א' של נוף הגליל. הוא לא כל כך רצה – הוא היה מאוכזב מכדורגל ובכלל חשב להפסיק לשחק. הוא גם לא רצה בגלל הנסיעות באוטובוסים".
לדברי המאמן זולו הוא הצליח לשכנע אותו בעזרת קרובי משפחתו, האחים איתמר ואבישי גטה, ששיחקו אז במחלקת הנוער של נוף הגליל. "סדרתי לו הסעה עם אבא של שחקן אחר והאחים גטה שכנעו אותו וככה הוא הגיע לנוף הגליל", הוסיף זולו לספר, "קראתי למנהל מחלקת הנוער עובד גרינפלד ז"ל שיראה אותו באימון ויאשר את הצטרפותו. עובד ראה אותו והתרשם ממנו מאוד. עודד הגיע אלי כשחקן מוכשר, אתלט ובעל יכולות טכניות גבוהות, אבל ללא ביטחון, ביישן וכבוי. ביחד עם הסיוע של עובד ז"ל דחפנו אותו, האמנו בו ופרגנו לו כל הזמן. אני החלטתי שהוא ישחק קשר ימין וזה עבד יפה. הוא כבש הרבה שערים עם השמאלית שלו".
2 צפייה בגלריה
רומן זולו (צילום: שרון צור)
רומן זולו (צילום: שרון צור)
רומן זולו (צילום: שרון צור)
זולו אימן את צ'וקול במשך שנתיים והמשיך הלאה. "אני שמח שבמחלקה המשיכו לקדם אותו. ידעתי שיש לו את היכולות להגיע רחוק", אמר בגאווה, "דיברתי איתו אחרי שקיבל את הזימון לנבחרת והוא הודה לי על מה שעשיתי בשבילו. אני צופה לו עתיד מזהיר בנוף הגליל. אני בטוח שהוא יגיע לרמות הגבוהות ביותר".