הפועל עפולה השיגה אחרי שליש עונה שלוש נקודות בלבד. זו נקודת הפתיחה שבה נמצא עכשיו המאמן החדש של הקבוצה, שלומי דורה, שהחליט לקחת על עצמו אתגר לא פשוט בכלל – להשאיר את עפולה בליגה הלאומית.
ההיסטוריה של דורה מוכיחה כי אין מתאים ממנו לתפקיד המושיע. הוא עשה זאת לא מזמן עם הפועל קרית שמונה בליגת העל וגם עם הפועל עכו. באופן כללי יש לו את הניסיון ובכלל את כל החבילה כדי להוציא את עפולה לדרך חדשה. הוא גם מכיר את הליגה הלאומית היטב - שחקנים, מאמנים, שיטות משחק, מגרשים ועוד.
1 צפייה בגלריה
שלומי דורה (צילום: אורן אהרוני)
שלומי דורה (צילום: אורן אהרוני)
שלומי דורה (צילום: אורן אהרוני)
מסע ההישרדות של עפולה יצא לדרך והוא צריך לעבור דרך ניצחון ביום שני בעילוט על הפועל נוף הגליל. למרות שזה נשמע קצת חסר סיכוי כרגע, אבל עפולה לא יכולה להרשות לעצמה עוד הפסד או עוד תוצאת תיקו.
המטרה של דורה היא להשיג את מספר הזהב. מהו מספר הזהב? כמות הנקודות שתשאיר את הקבוצה בליגה – בלי מבחנים. בקופה של עפולה יש עוד 60 נקודות במסגרת הליגה ועוד 21 נקודות במסגרת הפלייאוף, סך הכך 81 נקודות.
אז כמה נקודות מינימום עפולה צריכה להשיג כדי להישאר בליגה? כרגע זו שאלת מיליון הדולר כי בכל עונה זה שונה. הממוצע מדבר על 45 נקודות. כלומר, אם עפולה תצליח להשיג 42 נקודות ב-27 המשחקים הבאים היא ככל הנראה תישאר בליגה. מספר הזהב שדורה צריך לכוון אליו תחילה הוא 45 נקודות.
מינימום הנקודות שהשאירו קבוצות בליגה בארבע העונה האחרונות (מקום 13 בתום 37 משחקים): עונת 2018/2019: 45 נקודות; עונת 2017/2018: 47 נקודות; עונת 2016/2017: 43 נקודות; עונת 2015/2016: 44 נקודות.
כמובן שאם דברים יתחברו בצורה מושלמת ואם כל מיני משתנים יכנסו לתמונה ויהיו לטובת עפולה, אז אולי נראה מדורה ושחקניו משהו שעוד לא נראה בעבר בליגה הלאומית.