יבגני בורובוי (40) מנוף הגליל הצטרף לפני כשלושה שבועות לצוות האימון של קבוצת הנוער בכדורגל של הפועל נוף הגליל. בורובוי, שאף אימן את קבוצת הבוגרים של נוף הגליל ב־2015 תחת המאמן דאז עופר טלקר, נמצא במועדון על תקן מאמן זמני כרגע בשל כוונתו לחזור לענף הכדורסל.
2 צפייה בגלריה
יבגני בורובוי (צילומים: שרון צור)
יבגני בורובוי (צילומים: שרון צור)
יבגני בורובוי (צילומים: שרון צור)
לבורובוי, בוגר וינגייט בהוראה וחינוך, יש רזומה מרשים: הוא מאמן כושר כבר כ־15 שנה ואימן בין היתר בקבוצות ליגת העל בכדורסל כמו הפועל גלבוע/גליל תחת שרון דרוקר. בשלוש השנים האחרונות אימן בעירוני נהריה תחת המאמן אריק אלפסי, שם רשם עם הקבוצה עונה מדהימה באירופה עם הגעה לרבע גמר היורוקאפ. העובדה שלא המשיך בנהריה היא אך ורק מסיבות מקצועיות, הוא אומר: "בנהריה היה לי שלוש שנים מדהימות. הגענו עד רבע גמר היורוקאפ ואני זוקף לזכותי את העובדה שבתקופה הזו לא היתה אף פציעה של שחקנים. הסטטיסטיקה מראה שאין קבוצה בליגת העל בכדורסל שבה לא היתה פציעת שריר לשחקנים למעט אצלנו בנהריה".
מאכזב אותך שלמרות ההצלחה לא נשארת בנהריה?
"זה קצת הפתיע אותי כי בסך הכל הייתי שלוש שנים שם והרגשתי כמו בבית אבל ככה זה בספורט - היום אתה פה, מחר אתה שם. אם פרנצ'סקו טוטי הגדול לא נשאר ברומא אז מי זה יבגני".
איך שיתוף הפעולה עם אריק אלפסי?
"לדעתי הוא אחד המאמנים הכי טובים בארץ. הוא חתם לשנתיים באילת ורצה שאמשיך לשתף פעולה איתו אבל היה קשה להעביר את כל המשפחה לשם ונאלצתי לוותר על ההצעה", משבח בורובוי את אלפסי וממשיך, "זה רק זמני עד שהוא יגיע לטופ".
כמו פלסטלינה
כאמור, בורובוי אימן גם את קבוצת הבוגרים של נוף הגליל לפני כמה שנים והוא אכן מייעד לחזור לשם בעתיד. "אני מאמין שזה יקרה מתישהו. כרגע אני יותר בכיוון הכדורסל, אבל אני רואה את השינויים החיוביים שקורים בקבוצה. אנשים כמו רועי כהן, גיל ברעם, סמי מיכאלוב - אלה אנשים שהצליחו להביא הישגים לעיר. בשנתיים שרועי שם הקבוצה קבוע בפלייאוף עליון והיתה רגע מעליית ליגה. אותו דבר לגבי סמי שבתוך כמה שנים העלה את קבוצת הנוער לליגת העל מה שלא קרה ב־30 שנה האחרונות. המועדון בעלייה והצוות פה ברמה גבוהה ואני מאמין שבעתיד עוד אחזור גם לקבוצה הבוגרת".
כאחד שמחובר למועדון וצפה באובדן העלייה הדרמטי מהצד, מה הרגשת?
"הייתי בטוח שהם עולים ליגה. הייתי עם הילדים שלי וצפינו במשחק וזה היה סיום שאפשר לכתוב על זה סרט. ממש חבל, אבל אני מאמין שזה עוד יקרה. העירייה תומכת בקבוצה, משפצים את המתקנים והתשתיות והנוער עלה לליגת העל אז כמו שאמרתי יש עתיד. רועי הוא חבר ילדות וגם עבדנו יחד, הוא יודע לעשות דברים יפים ואני בטוח שיהיו הישגים בהמשך יחד איתו ועם שאר הצוות המצוין שנמצא פה. ברגע שיש מתקן טוב אפשר לפתח פה אקדמיה של מחלקת הנוער כי אני חושב שאנחנו לא פחות טובים מאשדוד, רעננה וכפר סבא".
מה ההבדל בין אימון כדורסל לכדורגל?
"בשנים האחרונות התמקדתי בכדורסל והתחברתי מאוד לענף. מדובר בסגנון שונה, עבודה אחרת. בכדורסל זו קבוצה קטנה יותר של 15-12 שחקנים. מתרכזים בסגנון עבודה אחר. אם בכדורגל שמים את הדגש יותר על הסיבולת, אז בכדורסל שמים יותר דגש על כוח מתפרץ ועל עבודה פרטנית. בכדורסל יש המון עבודה פרטנית והתחברתי יותר לסגנון".
2 צפייה בגלריה
עם מאמן הנוער סמי מיכאלוב
עם מאמן הנוער סמי מיכאלוב
עם מאמן הנוער סמי מיכאלוב
על מאמן הנוער סמי מיכאלוב, בורובוי גם כן לא חוסך במילים: "קבוצת הנוער הרוויחה מאמן אדיר. מה שהוא הצליח לעשות בקבוצה הזו זה הישג מדהים. אני חושב שהיום סמי הוא אחד המאמנים הטובים בארץ לנוער. עבדתי בהרבה מקומות ומישהו כמו סמי כמעט שלא יצא לי לפגוש - גם מבחינת יחסי אנוש וגם ברמה המקצועית".
על ההתרשמות הקצרה מקבוצת הנוער הוא מוסיף: "קבוצה מאוד מגובשת וממושמעת. הם עובדים מאוד קשה".
בורובוי אף החל ללמד חינוך גופני בבית ספר ובשנה שעברה לימד בתיכון 'יגאל אלון'. העבודה עם ילדים ונוער והיכולת לעצב אותם מגיל צעיר קוסמת לו. "נוער זה חבר'ה שהם עדיין כמו פלסטינה שאפשר לעצב ולבנות אותם. זה שילוב שיש בתוכו מלבד עניין הכושר גם את החינוך. הנערים עדיין לא מתעסקים ביח"צ, בכסף גדול ובפוליטיקה שמתערבבת. אלה ילדים שבאים מאהבה וזו הרגשה מדהימה לאמן אותם וכיף לא נורמלי. אני אוהב את מה שאני עושה. סטטיסטית 70 אחוז מהאוכלוסייה לא עושים את מה שאוהבים ובגלל זה הם בדיכאון. אני הולך לישון עם חיוך וקם עם חיוך".