המצב הכלכלי של המועצה האזורית הגלבוע לא מזהיר. למעלה מ-3 שנים נמצאת המועצה בתכנית התייעלות שכפה עליה משרד הפנים, במטרה לצמצם משמעותית את הגרעון בתקציב המועצה (עמד בשיאו על למעלה מ-70 מיליון שקל!). כחלק מתכנית ההתייעלות, הוחלט עוד בדצמבר 2018, כי בשנת התקציב הנוכחית (2019), לא יתוקצבו קבוצות בוגרות תחרותיות.
1 צפייה בגלריה
עובד נור (צילום: שרון צור)
עובד נור (צילום: שרון צור)
עובד נור (צילום: שרון צור)
"הדבר לא נפל בהפתעה על אף אחד", נמסר הערב מהמועצה, "הודענו על כך מראש ותקצבנו את הקבוצות עד חודש מאי על מנת שיתארגנו בהתאם, ואנו פועלים כל העת למציאת משקיעים שירתמו למימון חלקה של המועצה בתקציב שלושת הקבוצות התחרותיות בגלבוע. מהלך זה מגיע על רקע רצון להגביר את הקשר בין פרנסי הקהילה, למועדוני הנוער והפעילות ההישגית, הן בהיבט הערכי והן לנוכח האתגרים הכללים בפניהם ניצבת המועצה".
עוד נמסר מהמועצה: "עד כה הצלחנו במציאת משקיעים לקבוצת הכדורסל גלבוע/גליל, המשחקת בליגת העל בכדורסל. במקביל אנו במגעים למציאת משקיעים להפועל סנדלה וקבוצת אסי גלבוע. עדין לא אמרנו נואש ואנו עושים ככול יכולתנו לסייע. דווקא המצב עם סנדלה הוא יותר טוב (מאסי גלבוע), מכוון שמדובר בקבוצה נקיה מחובות, המעוררת עניין במגזר העסקי. התהליך בעיצומו ודבר לא הוחלט עדיין".
לסיכום נמסר מהמועצה: "דבר אחד ברור ומוצק- פעילות מחלקת הכדורגל של הנוער בגלבוע לא תפגע, ושחקני הנוער מסנדלה (כמו שאר הישובים בגלבוע), ימשיכו ליהנות ממסגרת פעילות מעולה".