אי שם בתחילת המילניום, כשמערכת עיתון 'ידיעות העמק' (אז בשם 'כל העמק והגליל') שכנה בבניין משרדים בנצרת עילית (היום נוף הגליל), הגיע אלי למשרד באחד הימים המאמן זכי הרוניאן ואמר לי: "תכיר, זה דוד דניאל, יו"ר הפועל אסי גלבוע מליגה ב'. אני רוצה שתעשה איתו כתבה".
2 צפייה בגלריה
צילום: שרון צור
צילום: שרון צור
צילום: שרון צור
באותם ימים התקשורת המקומית לא התייחסה למועדון הקטן מליגה ב'. נצרת עילית, אחי נצרת, עפולה ובית שאן משכו את מרב תשומת הלב. לבקשת הרוניאן ראיינתי את דוד דניאל. הכותרת של הכתבה שהתפרסמה באותה שבוע היתה - 'חזון דניאל'.
סיפורה של הקבוצה, שנושאת את שמו של חייל צה"ל אסי דניאל ז"ל שבתה את ליבי. למרות אהדתי ואהבתי להפועל נצרת עילית, דניאל גרם לי להתאהב בקבוצה שלו ומאז סיקרתי אותה בלי הפסקה. ריגש אותי מאוד איך דוד מנציח את האחיין שלו ורוצה לשים את הקבוצה על מפת הכדורגל כדי שכולם יזכרו את אסי ז"ל תמיד.
כל הזכויות לתחילת התנופה של הקבוצה שמורות לדניאל, הרוניאן והחבר הטוב שלהם מנחם יעקב. ומאז תחילת המילניום הקבוצה הזו עברה המון. גם שמחה וגם עצב. דוד דניאל ז"ל הלך לעולמו במפתיע והשאיר הרבה מאוד אנשים שבורים, שעד היום מתגעגעים אליו. הקבוצה עלתה לליגה א', הפכה לקבוצת צמרת, הגיעה למעמד שמינית גמר גביע המדינה וגם כמעט העפילה לליגה הלאומית. חזון דניאל התגשם. אין היום מי שלא מכיר את אסי גלבוע.
אך בתקופה האחרונה ענן שחור מרחף מעל הקבוצה. עתידה לא ברור. המפעל להנצחתו של אסי דניאל ז"ל בסכנה. קבוצת כדורגל עלולה להיסגר ולהפוך להיסטוריה. זה לא צריך לקרות. אסור שזה יקרה. הקבוצה הזו חייבת להמשיך להתקיים.
2 צפייה בגלריה
הציור לזכרו של דוד דניאל במגרש
הציור לזכרו של דוד דניאל במגרש
הציור לזכרו של דוד דניאל במגרש
המפתח שיוביל לפיזור הענן השחור נמצא בעיקר בידיו של ראש המועצה האזורית הגלבוע עובד נור. נכון שיש בעיה כספית והיא מורכבת ומסובכת ובכל זאת קצת יצירתיות לא תזיק. אפשר למצוא נוסחה. טלפון אחד למנכ"ל הפועל נצרת עילית גיל ברעם והוא יזרוק כמה הצעות טובות לטיפול בבעיה. אפשר להתייעץ גם עם מנכ"ל הפועל עפולה לשעבר תומר רחמים – עוד ראש מבריק בניהול כדורגל. גם לא צריך ללכת רחוק. 10 דקות שיחה עם זכי הרוניאן – האיש שהכי מבין כדורגל בגלבוע - יכולה להוליד רעיון טוב. הרוניאן הרי הקים קבוצה מאפס, את הפועל עפולה שהיום היא קבוצה מובילה באזור.
עובד, רק אל תוביל את הקבוצה הזו לאבדון. נכון, שגם ההנהלה הנוכחית של הקבוצה צריכה להפנים את המצב, להתגמש ולהשתנות ובכל זאת אתה האבא והאמא של כל מה שקורה בגלבוע – עשה הכל כדי שהקבוצה לא תתפרק.