בשקט בשקט, בלי שנשים לב, הפך יותם לוין (27), במקור מגן נר, להיות מאמן הכושר הכי מדובר במרכז. אסי עזר, רותם סלע, שחקני מכבי תל אביב בכדורגל והנציג שלנו לאירוויזיון קובי מרימי - אלה רק חלק מהשמות הנוצצים שפוקדים את הסטודיו שלו מדי יום ונותנים לו סמכות מלאה להיות האיש שעומד מאחורי כל טיפה של זיעה הנוטפת מגופם. מהר מאוד הוא השתלב בעיר הגדולה והפך להיות ה'גורו' של הסלבס בכל מה שקשור לאימוני כושר. "הרשימה היא ענקית וזו גאווה גדולה", הוא אומר.
3 צפייה בגלריה
יותם לוין. שגריר הצפון (צילום: ריאן)
יותם לוין. שגריר הצפון (צילום: ריאן)
יותם לוין. שגריר הצפון (צילום: ריאן)
טבילת אש
לוין, רווק מבוקש, עשה את המעבר לעיר הגדולה תל אביב לפני כשנתיים וחצי. התחושה כי אינו ממצה את עצמו והצורך לשינוי בערו בו, ולכן החליט לחשב מסלול מחדש. "המעבר היה די פתאומי. אמנם אימנתי גם לפני כן בצפון, אבל מקור הפרנסה היה מהעסק של אבא שלי שבו עבדתי", הוא משחזר את המעבר שהביא למפנה בחייו, "רציתי להתחיל מהתחלה אז עברתי לתל אביב והתחלתי לחפש את עצמי. במקביל שלחתי קורות חיים לכמה מכוני כושר בעיר".
לוין מודה כי לא מדובר פה בהצלחה נגד כל הסיכויים וכי הצליח לעשות את הסוויץ' ולהיטמע מהר יחסית בעיר הגדולה. הסטודיו הראשון שפנה אליו זה גם הסטודיו שבו בהמשך נכנס כשותף עד היום. "סטודיו 'נתי אבידן' (דיזינגוף תל אביב) הוא הראשון שפנה אליי והזמין אותי לראיון. כשהגעתי לראיון הוא החליט לוותר עליו ולעשות לי כבר 'טבילת אש' ראשונה".
טבילת האש שלוין מדבר עליה היתה ממש זריקה למים בלי מצופים, שכן כבר באימון הראשון חיכה לו לא פחות ולא יותר האיש אולי הכי עסוק בטלוויזיה היום, אסי עזר. "כבר באימון הראשון אימנתי את אסי. היתה שם חצי מבוכה. לא כל כך ידעתי איך להתייחס אליו כי אף פעם לא אימנתי מישהו בסדר גודל כזה, אבל הדינאמיקה בינינו היתה מעולה. מאז כל החבר'ה של אסי פשוט מגיעים אליי בצורה ישירה", מסביר לוין איך הכל התחיל, "הקארמה והאנרגיות של הסטודיו ממש טובות וכל זה יוצר ביחד מקום מדהים שכיף למתאמנים לבוא אליו".
המאמן המוכשר מספר כי למרות ההצלחה הגדולה שבאה כעת, להיות מאמן כושר דווקא לא היה החלום הגדול שלו. "בהתחלה קיוויתי לא לאמן בצורה אינטנסיבית מדי. לא רציתי לאמן כל היום ולעסוק בזה כמשרה מלאה, בטח לא שאפתי לאמן אנשים מוכרים. זה לא היה החלום. אבל עובר שבוע ועוברים שבועיים והגוף בינתיים מתמלא ומתמלא והרגשתי טוב. אחרי 8 חודשים כבר ניהלתי את הסטודיו ואחרי שנה וחצי נכנסתי כשותף של נתי במקום ומאז רק התפתחנו. היום אנחנו לקראת פתיחה של עוד סטודיו חדש בצפון תל אביב. אני לא מסתכל על ההצלחה שלי כבודד אלא ביחד עם הסטודיו והאנשים מסביב כי אי אפשר להצליח לבד. המוטו אצלנו הוא 'לא לרוץ לבד, אלא לרוץ ביחד ורחוק'".
3 צפייה בגלריה
לוין.חושב איך להמשיך להתפתח (צילום: ריאן)
לוין.חושב איך להמשיך להתפתח (צילום: ריאן)
לוין.חושב איך להמשיך להתפתח (צילום: ריאן)
בלי הנחות
כאמור, לוין אחראי על הכושר של לא מעט מסלבריטאי ארצנו. אצלו תוכלו למצוא את רוב שחקני מכבי תל אביב כמו אלירן עטר, יונתן כהן ומאור קנדיל, שחר פאר, אנדי רם, קובי מרימי ואסי ורותם כמובן. "חלק גדול מהם בונים את הקריירה שלהם מספורט וזה כיף להיות האיש שאחראי על זה", הוא אומר.
לקובי מרימי יש אישו עם המשקל עוד מהימים שהיה ילד מלא. הוא התאמן לפני כן או שהתחיל אצלך?
"הוא התחיל מיד אחרי הגמר של 'הכוכב הבא' והפתיע אותי לטובה".
את מי מהם הכי צריך לשכנע לצאת מהמיטה ולבוא להתאמן?
"אין לי מתאמנים עצלנים. כל המתאמנים שלי אוהבים לעבוד והם יודעים שאני לא עושה להם הנחות - לא חשוב איך קוראים להם".
אבל ב'נינג'ה ישראל' רותם סלע חשפה 'ריב' איתך אחרי שהכרחת אותה להגיע לאימון כשהיא חולה במיטה עם חום. כשלא הסכימה להגיע רשמת אותה ב'פנקס'.
"אלה דברים שתמיד יש. אין מה לעשות, חייבים לדרבן אותם אבל מבחינת אימונים כולם מחכים בקוצר רוח ולא רוצים להחסיר אף דקה מהם".
איך אסי ורותם כמתאמנים - שטותניקיים כמו על הבמה או שהפתיעו אותך ברצינות שלהם?
"האמת שהראשונים שאימנתי אלה אסי ורותם והם באמת הפתיעו אותי לטובה עם ההתמדה והרצון שלהם שהיה גבוה מאוד".
עיר האפשרויות
כאמור, לוין השתתף בתוכנית הריאליטי 'נינג'ה ישראל' שאסי ורותם הנחו. הוא הגיע לשלב חצי הגמר ולמרות שלא צלח את המסלול במלואו, זכה לאהדה גדולה.
יש סיכוי שנראה אותך בתוכניות נוספות בהמשך?
"יכול להיות, אני לא שולל. יש דיבורים, אבל כרגע זה רק דיבורים".
3 צפייה בגלריה
לוין. שומר על כושר (צילום: ריאן)
לוין. שומר על כושר (צילום: ריאן)
לוין. שומר על כושר (צילום: ריאן)
מה השאיפות להמשך?
"לפתוח השנה עוד שני מכונים. עכשיו אנחנו לקראת הפתיחה של הסטודיו הגדול של הקבוצות ובהמשך השנה נפתח גם סטודיו של אימונים אישיים. כמובן שיש רצון להמשיך להתפתח וללמוד עוד ועוד. כרגע אני מתמקד בתחום של הכושר ואנחנו ממש עכשיו משיקים אפליקציה של אימונים - Stamina. בחודש הקרוב היא צריכה לצאת והיא אמורה לעשות חיים קלים לנו ולמתאמנים כאחד. נשיק אותה ביום של פתיחת הסטודיו החדש".
כאחד שהגיע מהתענ"כים, העובדה שהצלחת בצורה כזו עושה את זה מתוק יותר?
"אני מרגיש כמו שליח של הצפון שלנו. ברגע שמגיע מתאמן מהאזור שלנו, הוא ישר מתקבל באהבה וכבן בית. כל מה שאני יכול לתת ולעזור אני עושה כי אני יודע כמה קשה להשתלב בעיר הזאת".
מה ההבדלים הבולטים בין גן נר לעיר הגדולה?
"מבחר האפשרויות הוא שונה. האפשרויות פה לא נגמרות ויש הכל, כל הזמן - מה שאין אצלנו. אפילו הדברים הפשוטים כמו לקנות משהו בסופר שפתוח פה 24/7 ואצלנו בצפון זה מקסימום עד עשר, אבל מבחינתי הבית תמיד יישאר בצפון. לא חושב שאחזור בזמן הקרוב אבל זה הבית".