האם כבר בימים הקרובים תמונה הנהלה חדשה לקבוצת הכדורגל הפועל עפולה מהליגה הלאומית? הכל תלוי בשני הצדדים, אך מסביבת ראש העירייה הנבחר אבי אלקבץ נמסר כי המטרה היא שכבר במהלך השבוע הבא זכויות הניהול יעברו להנהלה חדשה.
2 צפייה בגלריה
אבי אלקבץ ב'גרין' (צילום: שרון צור)
אבי אלקבץ ב'גרין' (צילום: שרון צור)
אבי אלקבץ ב'גרין' (צילום: שרון צור)
כידוע, יממה לאחר שאלקבץ נבחר לראשות עיריית עפולה הוא החליט להחליף את ההנהלה הנוכחית שבראשה עומדים הנשיא ששי יעקב והיו"ר דני אסולין, תומכיו של ראש העירייה היוצא יצחק מירון. לפיכך, אלקבץ מינה מטעמו נציג להעברת זכויות הניהול להנהלה החדשה עורך הדין חיים גורן. מצד ההנהלה הנוכחית הנציג אמור להיות עורך הדין מוטי אלוש.
מתי תתקיים הפגישה בין הצדדים? אלקבץ רוצה שעד יום שני תתקיים הפגישה שלאחריה יתחיל הליך העברת הזכויות להנהלה חדשה. עד כמה זה ריאלי? בסביבת הנשיא יעקב טוענים כי הדבר לא כזה פשוט, שכן נשיא הקבוצה יעקב הפקיד בבקרת התקציבים ערבויות אישיות בסך 1.3 מיליון שקל ובנוסף הלווה לקבוצה לאחרונה 300 אלף שקל. כמו כן יש לקבוצה התחייבויות נוספות. "אם ההנהלה החדשה תיקח על עצמה את הכל זה יקרה מהר", אמרו מקורבים ליעקב.
2 צפייה בגלריה
הנשיא יעקב והיו"ר אסולין (צילום: שרון צור)
הנשיא יעקב והיו"ר אסולין (צילום: שרון צור)
הנשיא יעקב והיו"ר אסולין (צילום: שרון צור)
על פי תקנון ההתאחדות, כדי שקבוצה תעבור לניהול חדש צריכים לקרות שני דברים: הראשון, הבעלים החדשים שמבקשים לקחת את הקבוצה לאחר אישור הבעלים הקיימים, מגיעים להתאחדות לוועדה להעברת זכויות שבה הם צריכים להוכיח שיש ביכולתם לקחת את הקבוצה ובעיקר שיש בידם את היכולת הכספית לעמוד בכל ההתחייבויות, כולל הערבויות המופקדות בבקרה התקציבית. במקרה של עפולה מדובר בערבויות אישיות של כמיליון וחצי שקל והתחייבות של העירייה שהופקדו כבר בבקרה.
השני, בעלי העמותה צריכים להודיע על התפטרות מהעמותה והעברת הזכויות לבעלים שמסכימים לקחת את העמותה.
במקרה קיצון, במידה והבעלים החדשים יסרבו לקחת את העמותה כולל כל ההתחייבויות, העמותה הקיימת יכולה להודיע על פירוק בגלל חדלון פירעון ולרדת ליגה.
אתמול, שישי, הגיע אלקבץ ל'גרין' וצפה בהפסדה של עפולה בדרבי הגדול להפועל נצרת עילית בתוצאה 0:2.
בהתייחסו לקבוצה אמר אלקבץ אתמול ב'גרין' משפט קצר בעל משמעות אדירה: "כדורגל זה דרך חיים".