אורח בעל שם עולמי בכדורסל מגיע הקיץ לעמק יזרעאל. גאנון בייקר, מי שנחשב לאחד המאמנים האישיים הטובים בעולם, מגיע ביולי לישראל לביקור בן שלושה ימים. מי שהזמין את בייקר הוא לירן בראל, הבעלים של חברת Basketball Coaching, שמקיים הקיץ בנהלל בין התאריכים 15.7-2.8 את האקדמיה לכדורסל.
הצטרפו לעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
בייקר יעביר אימונים, השתלמות מאמנים וינסה להתרשם מרמת המקצועיות של המשתתפים. "הקשר שלי עם גאנון בייקר התחיל כבר לפני למעלה משנה והעובדה שהצלחנו להביא אותו מרגשת", אמר בראל, "זו צפויה להיות חוויה אדירה".
עבור אנשי הכדורסל בעמק בואו של בייקר הוא בהחלט רגע שיא. האחרון משמש כמאמן ראשי וכמנהל מקצועי של חברת נייקי במחנות אותם יוזמת ומארגנת החברה ברחבי העולם, NIKE SKILL ACADEMY.
בין היתר עבד במחנות בצמוד לקובי בראיינט, לברון ג'יימס, וינס קארטר, אמרה סטודמאייר ודרון וויליאמס. הוא מתמחה באימון אישי והוציא עד כה יותר מ-50 DVD וסרטוני הדרכה.
בשנים האחרונות זכה גאנון לאמן וללוות באופן צמוד מספר גדול של כוכבי אול סטאר מליגת האנ.בי.איי דוגמת כריס פול, קווין דוארנט, ג'ריד באיילס ואמרה סטודמאייר.
האקדמיה שתפעיל חברת Basketball Coaching היא בהחלט מעטפת מקצועית מצוינת אותה יובילו מאמנים בכירים מליגת העל והליגה לאומית כמו ליאור ליובין, ברק פלג, אבנר יאור, ליאור כרת ולופי אבדיה. המנהל המקצועי של האקדמיה יהיה אורן עמיאל.
האיש שאחראי למימוש חוויית הכדורסל הכי טובה בעמק בקיץ הזה הוא בראל, שסיפר השבוע איך הכול נולד אצלו. "לאורך השנים האחרונות, מאז שהשתחררתי מהצבא, למדתי כלכלה, אימון אישי וכל מיני סדנאות למיניהן", אמר בראל.
"עם השנים הבנתי שלא מושך אותי להיות מאמן בליגת העל, אלא להביא את הפן הערכי והחינוכי לענף.
בשנים האחרונות ניהלתי מקצועית את מחלקת הנערות והנשים של יזרעאל והרגשתי שאני רוצה לעשות יותר. נקודת המפנה הייתה בכנס של חברה גדולה לייעוץ עסקי שהשתתפתי בו. יצאתי משם עם הרבה רעיונות.
"זה היה בהחלט כנס מעורר השראה. אחרי שלושה ימים שהסתובבתי כמו סהרורי, קיבלתי את ההחלטה שאני רוצה לראות איך אני יכול מהמקום שלי, לעזור לכדורסל הישראלי. זה נשמע גדול, אבל באמת זו המטרה - לקרב את השחקן והמאמן הישראלי למקצוענות".
באקדמיה ייפתחו מספר מסלולים: קט סל, נוער ובוגרים - עד גיל 25. כמו כן ייפתח מסלול מיוחד למאמנים. כל זאת במטרה ליצור שפה משותפת בין הורים, שחקנים ומאמנים.