המינוי של אלון דוד למנהל מחלקת הנוער של הפועל עפולה ראוי. אפילו מאוד. דוד הוא איש מקצוע וותיק. מאמן שעשה את ההתמחות שלו באימון קבוצות צעירות והעובדה שהוא הרבה שנים בתחום, מה שנקרא עבר הכל מהכל, גורמת להאמין שהפוטנציאל להצלחה הוא גדול.
4 צפייה בגלריה
אלון דוד
אלון דוד
אלון דוד
(צילום: שרון צור)
מעבר לזה ששמו הולך לפניו כאיש מקצועי, הוא גם אישיות אהובה. חבריו מעידים עליו שהוא איש חרוץ, ערכי, נאמן לדרכו ולחבריו וגם אהוב. איש שקל להתחבר אליו ואחד שבא לעבוד נטו כדי להשיג מטרות ותוצאות.
יש לו רזומה עשיר כאמור בעבודה במחלקות נוער, אך לנהל את מחלקת הנוער של הפועל עפולה זה משהו אחר. זה מקום שונה לגמרי ממה שהכיר בעבר ועם דרישות ברורות להביא תוצאות. אמנם אין מדובר במועדון עם קבוצה בוגרת בליגת העל, אבל כן מדובר במועדון שרוצה להיות שם והכי חשוב לו היום הוא להפוך את מחלקת הנוער שלו למעצמה.
4 צפייה בגלריה
מגרש הכדורגל בגבעת המורה
מגרש הכדורגל בגבעת המורה
מגרש הכדורגל בגבעת המורה
(צילום: פרטי)
דוד גם צריך לדעת שהוא נכנס למקום שתמיד מייצר הרבה רעשי רקע. מקום לחוץ וביקורתי. אנשי הכדורגל בבירת העמק הם אנשים שמדברים. אף אחד מהם הוא לא בוגר מנזר שתקנים. תמיד יגידו מה דעתם וצריך לדעת להתנהל בתוך כל זה.
המשימה הראשונה של דוד, כך אני רואה אותה, היא קודם כל להגדיל משמעותית את כמות הילדים/נערים שמשחקים כדורגל. ראש העיר אבי אלקבץ שדרג את התשתיות (יש הרבה מגרשים), כך שהענף יכול לקלוט מאות ילדים. צריך לשנות גם את שיטת העבודה. כלומר בית הספר לכדורגל צריך לפעול במתקנים במרכז העיר ולא במגרש הסינטטי בעפולה עלית. בלי סיבוכי הסעות. להביא את הכדורגל הכי קרוב לילדים הקטנים. וגם אני מצפה מדוד להביא חשיבה אחרת. תכנית עבודה ברורה ומדויקת שבקצה שלה נראה באמת בוגרי מחלקת נוער משתלבים בקבוצה הבוגרת.
4 צפייה בגלריה
המנהל המקצועי פרדי חייט
המנהל המקצועי פרדי חייט
המנהל המקצועי פרדי חייט
(צילום: שרון צור)
דוד חתום לחמש שנים, כך שהשנתיים הראשונות צריכות להיות מוקדשות בעיקר לבניין הכוח. המון ילדים שמשחקים כדורגל לצד צוות מאמנים מתאים. ולצד זה לחזק תמיד את קבוצת הנוער. לתת תמיכה גדולה למאמנים וסט כלים שיאפשר להם לעבוד ולהביא תוצאות. מתקנים זה לא חזות הכול.
4 צפייה בגלריה
תומר רחמים, שלומי אלבז ודני אסולין
תומר רחמים, שלומי אלבז ודני אסולין
תומר רחמים ושלומי אלבז
(צילום: יוסי וקנין)
קידום מחלקת הנוער של עפולה להיות מעצמה אזורית היא משימה לא פשוטה, אבל יש כמעט את כל התנאים להשגת המטרה. יש מתקנים ויש גם אנשים מצוינים במערכת שיכולים לסייע מאוד - מנהל אגף הספורט שלומי אלבז, מנכ"ל המועדון לשעבר תומר רחמים והמנהל המקצועי פרדי חייט.
ואסכם בקלישאה: רק ימים יגידו אם אלון דוד היה האיש הנכון, במקום הנכון ובזמן הנכון.