מועדון הכדורגל עירוני טבריה הודיע אתמול (רביעי) על מינויו של איש העסקים אלירן ברדוגו לנשיא המועדון. ברדוגו שנולד וגדל בטבריה הוא בעלים של חברת הפקות מהגדולות והמצליחות בארץ. בצעירותו שיחק במחלקות הנוער והבוגרים של הפועל טבריה.
2 צפייה בגלריה
אלירן ברדוגו
אלירן ברדוגו
אלירן ברדוגו
(צילום: ריאן)
ברדוגו כבר מסמן לעצמו מטרות ארוכות טווח שיצעידו את מועדון הכדורגל קדימה. "אני מסתכל על המועדון כפלטפורמה חינוכית", אמר ברדוגו בראיון מיוחד לאתר 'מיינט העמק', בנוסף לכך שהכדורגל הוא ספורט הישגי אני מתייחס אליו בהקשר יותר רחב. אני הייתי בעברי שחקן כדורגל ואני חושב שחלק מההצלחות שלי בעסקים הגיעו בזכות הכדורגל, אבל אם היו נותנים לי כבר בגיל צעיר נקודות שאוכל להשתמש בהם ביומיום חוץ מכדורגל אני חושב שהייתי מצליח הרבה יותר מהר".
איזה נקודות לדוגמה?
"למשל, אין סיבה שלא יהיה במועדון פעם בשבוע שיעור אנגלית מדוברת לילדים, לנוער ולבוגרים במועדון. או מנטורים לספורט שיעבירו לשחקנים שיעור פעם בשבוע. כל שחקן כדורגל יעשה פעם בשבוע התנדבות למען הקהילה, כמו שיעור אימון בחינם ועשייה למען הנזקקים. השפה במועדון צריכה להיות שפה שמשותפת לכל הגילאים. פעם בשבוע צריך להעביר שיעור יוגה לילדים, לנוער ולבוגרים להרגיע קצת את המתח והלחץ, לבוא מהגוף והנפש ולא להתייחס רק לספורט מי יותר חזק ולמי יש יותר כושר. המועדון הוא קודם כל פלטפורמה חינוכית. לא יהיה שחקן כדורגל במועדון שירים ידיים ויקלל, הוא לא ימצא את עצמו במסגרת החינוכית הזו.
2 צפייה בגלריה
אלירן ברדוגו
אלירן ברדוגו
ברדוגו. ישקיע המון בחינוך
(צילום: ריאן)
"כשהגעתי למשחקי כדורגל של הקבוצה ראיתי כל מיני אנשי הנהלה נמצאים למטה במגרש ורבים ומקללים וצועקים", מוסיף ברדוגו, "לא יהיה דבר כזה, רק המאמן, הצוות שלו והשחקנים למטה על המגרש וכל השאר יישארו למעלה על היציע, לפני שהוא נשיא או יו"ר או מנכ"ל או כל טייטל אפשרי הוא קודם כל אוהד של הקבוצה, צריך לעשות את ההפרדה בין הפן המנהלתי לבין הפן המקצועי".
אתה מתכוון לגייס כסף למועדון?
"לגייס כסף זה הדבר הכי קל בעולם, אבל מעבר לגיוס הכספים אני מתכונן למנות חבר נאמנים לקבוצה, יש הרבה אנשי עסקים שמאוד אוהבים את טבריה, אני לא רוצה לבוא לאיש עסקים ולהגיד לו תרום לי 50,000 שקל. אבל אם אני אביא אותו והוא יהיה חלק מהמשפחה של המועדון וחלק גדול מהעשייה אז יהיה לו שווה להיות חלק מהקלאב הזה. ילד בשיכון ג' יכול לתרום עשרה שקלים, וכל תושב העיר יכול לתרום מה שהוא יכול, אבל הוא ירגיש שאם הוא תורם הכסף הולך למטרה טובה ולא רק למשכורות של שחקנים. אני רוצה שיבוא פעם בחודש מאמן על כמו יוסי אבוקסיס ורוני לוי שיערוך אימון לשחקנים ויביא זווית אחרת ושיטת אימון נוספת".
ברדוגו מתכנן לעשות מהפך גם בדרך קבלת ההחלטות בניהול הקבוצה. "בטבריה שנים על גבי שנים לא הייתה דרך, כל אחד בא ומשך לכיוון שלו. יהיה חבר נאמנים לקבוצה והניהול יהיה דמוקרטי בהצבעה, כל דבר יעלה לדיון ויחליטו עליו ביחד. זו לא תהיה דיקטטורה. חבר הנאמנים יהיה חלק מכל החלטה קטנה או גדולה, ההחלטה תהיה משותפת של היו"ר והמנכ"ל ושל כולם שהם אנשים מדהימים ומקסימים שנותנים את הנשמה ואת הלב אבל אני רוצה שתהיה שקיפות ושכל אחד יידע בדיוק לאן הולך הכסף".
ברדוגו לא מבזבז זמן וכבר התחיל לעבוד על שיתופי פעולה: "דיברתי עם אבנר קז מבעלי מכבי חיפה וביום שלישי נעשה פגישה מסודרת או בזום, עם מנכ"ל מכבי חיפה אסף בן דוב ונסכם על שיתוף פעולה עם מכבי חיפה שיהיו המנטורים שלנו ויעזרו לנו בשחקנים. הרמתי גם טלפונים לעוד שלושה אנשי עסקים שאמרו שהם איתי. המועדון חייב להיות פרויקט, זה לא כמו אלונה ברקת או משה חוגג שבאים ושופכים כסף, זה צריך להיות משהו קהילתי שאכפת לכל הקהילה ממנו".