מאמן הכדורסל אבישי גורדון (43) מקיבוץ כפר בלום זכה כשחקן בשתי אליפויות ולא עם מכבי תל אביב. הראשונה עם הפועל חולון (2008) והשנייה עם הפועל גלבוע\גליל (2010), בשורותיה גם זכה באליפות הליגה הבלקנית. כשחקן הוא היה נחשב לקלעי אדיר ושחקן נשמה שכל מאמן היה רוצה בקבוצה שלו. אך לעומת זאת קריירת האימון שלו לא נסקה עד כה, אולי לא כמו שציפה.
2 צפייה בגלריה
אבישי גורדון
אבישי גורדון
אבישי גורדון. רוצה ליהנות מהדרך
(צילום: ברוך אולשק)
בארבע העונות האחרונות אימן גורדון, סמל בגליל, את הפועל גליל עליון מהליגה הלאומית. ארבע עונות שהסתיימו ללא הצלחה או הטבעת חותם היות והקבוצה לא הצליחה להעפיל לליגת העל. בסיום העונה שעברה סיים את עבודתו ונשאר למעשה ללא קבוצה. החודשים חלפו ולפני שבועיים קרה הבלתי צפוי, בטח מבחינתו – הבעלים של הפועל גלבוע/גליל חיים אוחיון קרא לו לחזור ל'גן נר', הפעם כמאמן ראשי במקומו של ליאור ליובין, שעזב עם עודד קטש ליוון.
11 שנים אחרי האליפות ההיסטורית ההיא גורדון סגר מעגל, חזר לקבוצה שגם בה הפך לסמל ולראשונה קיבל הזדמנות לאמן בליגת העל, המוכרת לו כל כך כשחקן.
"היתה לי התרגשות גדולה לחזור למועדון שנחלתי אתו הרבה הצלחות, עשינו הרבה דברים ביחד, אליפות היסטורית, זה גאווה וזכות בשבילי", אמר גורדון, "אעשה את הכי טוב כדי לייצג את גלבוע/גליל הכי טוב שאפשר".
זה נראה כמו סרט הוליוודי.
"זה הגורל, מישהו מלמעלה מכוון דברים. אני מאושר להיות בגלבוע, שמח וגאה שחיים נתן לי את ההזדמנות ומקווה להצדיק את הקרדיט".
איך הגיעה ההצעה מחיים אוחיון?
"קיבלתי ממנו טלפון. הגעתי למלון גליליון ומהר מאוד זה נסגר, תוך יום אחד בלבד. זה היה מו"מ מהיר ומדויק. הרגשתי גאווה. לא כולם מקבלים הזדמנות כזו. יחד עם זאת יש לחצים וחששות ופרפרים בבטן, אבל שמקבלים הצעה כזו לא חושבים פעמיים לוקחים את זה וחושבים קדימה".
הייתה התלבטות?
"לא. ישר אמרתי אני הולך על זה. הייתי שחקן מעל 20 שנה. התחלתי לאמן, כולי כדורסל, זו האהבה הכי גדולה שלי וזו ההזדמנות הגדולה שלי".
אתה בן 43, חושב שהייתה אמור לאמן בליגת על כבר קודם?
" לא. זה תהליך. לכל אחד זה מגיע בצורה אחרת, אני מודה על הזכות שזה הגיע לי עכשיו. צריך לשמור על זה".

אתגר גדול

הפועל גלבוע/גליל תחת המאמן ליאור ליובין פתחה את העונה מצוין. היא הציגה יכולת גבוהה ורצה למאזן של שבעה ניצחונות ושני הפסדים והתמקמה בחלק העליון של הטבלה. גורדון הגיע היישר למשחק נגד מכבי ראשון לציון במסגרת הליגה הבלקנית, שעבר בהצלחה עם ניצחון בכורה. במוצאי שבת המשחק נגד מכבי תל אביב במסגרת הליגה נדחה וביום שלישי ערך גורדון את הופעתו הראשונה בליגת העל נגד מכבי חיפה. המשחק הסתיים בהפסד כואב בתוצאה 77:78.
2 צפייה בגלריה
אבישי גורדון
אבישי גורדון
גורדון במשחק הבכורה נגד ראשל"צ
(צילום: ברוך אולשק)
מה הציפיות מהקבוצה ומהעונה הנוכחית?
"הציפיות שלי בדיוק כמו שחקן לשאוף הכי גבוה שאפשר, יש לנו קבוצה צעירה ומוכשרת, המטרה בסופו של דבר להגיע כמו שיותר גבוה".
אתם בצמרת הגבוהה. אליפות זה חלום או משהו בר השגה?
"אליפות היא פנטזיה. על אליפות לא מדברים. אני לקחתי את זה פעמיים כשחקן ובשביל לקחת אליפות זה חיבור עם האנשים מסביב. על אליפות לא מדברים פשוט לוקחים. עם השיטה שיש עכשיו בישראל זה אפשרי והכל יכול להיות. זה לא השיטה שהייתה בעבר עם הסדרות. במשחק אחד נתון הכל יכול להיות".
איך אתה מתרשם מהקבוצה?
"הכל מתקתק. יש את התנאים הכי טובים. אנשים שדואגים לקבוצה 24 שעות. זה מועדון מקצועני ברמות הכי גבוהות שיש. הסגל צעיר, עמוק ורעב להצלחה. זה אתגר גדול. זה היופי של הגלבוע. הם מוציאים שחקנים שמתקדמים לרמות הגבוהות בכל שנה".

לא כועס

כאמור טבילת האש שלו כמאמן היתה בהפועל גליל עליון מהלאומית, ארבע עונות רצופות. האם הוא נכשל בזה שלא הצליח להוביל אותה לליגת העל. גורדון חד בתשובה: "ממש לא נכשלתי ולא נכשלנו. בתקציב שהיה לנו הוצאנו את המקסימום. הקהל חזר בהמוניו, נתנו את המקסימום, הלוואי והקבוצה הזו תצליח לעלות ליגה".
נפגעת שהודיעו לך בסיום העונה שאתה לא ממשיך?
"התאכזבתי. זה יכל להיעשות בדרך אחרת, הדרך לא הייתה ראויה בטח למישהו שגדל במועדון ועשה כל כך הרבה בשביל המועדון, נתן את הדם, עשה דברים שמאמן לא צריך לעשות הרבה מעבר. זה חלק מהספורט. לא יעזור כלום, גליל תמיד תהיה בלב שלי בכל מצב ובכל מקום. ממשיכים קדימה".
למה לדעתך לא המשכת?
"מעדיף לא להתעסק בזה. את מה שהיה לי להגיד אמרתי לאנשים המובילים במערכת. המשכתי קדימה. אני לא כועס. הדרך לא הייתה נכונה. אני מקבל את ההחלטה, אבל את הדרך אני לא מקבל".
מה דעתך על זוהר לבקוביץ "הכריש" שהגיע כנשיא לקבוצה שעזבת?
"ברכה גדולה למועדון. אני מקווה בשביל הקבוצה שהוא יצליח להביא ספונסרים חדשים שיעזרו לקבוצה לעלות לליגת העל. אני רואה את הגליל כאחת משלושת הקבוצות החזקות בליגה הלאומית עם זרים טובים וישראלים מצוינים. היא מעומדת רצינית".
יש כעס מסוים על ברק פלג שהחליף אותך בגליל?
"ברק חבר שלי ואני מאחל לו את כל ההצלחה שבעולם. ממשיכים קדימה. אני לא כועס עליו".

שומר על צניעות

המעבר לאמן בליגת העל הפך את גורדון ברגע לאחד המאמנים הצעירים המבטיחים היום בכדורסל הישראלי. אם יצליח להוביל את גלבוע/גליל לפיינל פור ואף לגמר הוא יסומן בפנקס אצל לא מעט ראשי קבוצות. גורדון, בעל האישיות הממגנטת, עבר הכול כשחקן והתאמן תחת כל סוגי המאמנים וזה במידה רבה מעניק לו יתרון היום כמאמן ראשי.
אתה ועודד קטש חברים מאוד קרובים, אתה מתייעץ איתו?
"אני מתייעץ איתו לא מעט. אני מתייעץ גם עם אורן עמיאל. אני מקבל מהם טיפים ועצות, הם חברים קרובים שלי".
גוני יזרעאלי חבר קרוב שלך. יש מחשבה שהוא יהיה לצדך כעוזר מאמן?
"גוני הוא חבר טוב טוב שלי ובינתיים הוא שחקן. אני בטוח שאחרי שהוא יפרוש הוא ימצא את דרכו בכל מה שיבחר".
מה החלום שלך כמאמן?
"ליהנות מהדרך, לקדם כל הזמן שחקנים, להתפתח, וכמובן לזכות בתארים גם בתור מאמן".
איזה שחקן אתה חולם לאמן?
"הייתי רוצה לאמן את בראיין רנדל, אבל הוא לא משחק כבר לצערי".
קורץ לך לאמן בעתיד את מכבי ת"א או הפועל ירושלים?
"אלה חלומות מאוד גדולים. אני מאמן שבועיים בליגת העל ואני רוצה לשמור על צניעות, ללמוד עוד ועוד ולהתקדם. כמובן שזו תהיה פנטזיה מטורפת לאמן קבוצה גדולה, אבל כרגע אני רוצה להצליח עם גלבוע/גליל".
תצליח להגיע לאמן את הנבחרת?
"זה חלום רחוק שלי. תמיד אני חולם עליו, כמו שבתור ילד חלמתי לשחק בקבוצת בוגרים אז אני חולם לאמן בקבוצות הכי גדולות. רק התחלתי ואני נהנה מכל רגע בגלבוע. אני רוצה לתקוע יתד בליגת העל אבל שלב שלב לעבר המטרה".