2 צפייה בגלריה
צילום: קקטוס בעמקים
צילום: קקטוס בעמקים
צילום: קקטוס בעמקים
עמק המעיינות הוא אחד מהאזורים הצומחים והגדלים ביותר במרחב הכפרי. העמק הגדיל את אוכלוסייתו בעשור האחרון בכ-130%, מ-11,000 תושבים לכ-14,000 תושבים, וממשיך להיות אבן שואבת עבור ישראלים רבים.
כעת, לאור הביקוש הרב, החליטו במועצה האזורית עמק המעיינות להשיק יריד ראשון מסוגו שייערך בעמק ב-9 למרץ במתחם 'הקימרון', וירכז תחת קורת גג אחת את כל המידע הדרוש למתעניינים.
היריד פונה לקהל הרחב והבאים בשעריו יוכלו להכיר את היישובים הקולטים, לשמוע על מערכות החינוך, לקבל מידע אודות בנייה בשיתוף ובהובלת מרכז הבנייה הישראלי, לבקר בדוכנים של חברות מובילות המחפשות עובדים מהאזור ועוד.
"עמק המעיינות נמצא בפריחה והיקף הפניות הולך וגובר", מסביר איתמר מטיאש, מנהל אגף הצמיחה הדמוגרפית במועצה האזורית ומוסיף כי היישובים הקולטים יציגו ביריד דוכנים עם פרטים ומידע למתעניינים, ומעבר לזה, המועצה האזורית תעמיד אף היא דוכן מטעמה. בו נציגי המועצה יספרו אודות אפשרויות הקליטה ביישובי העמק וכן יעסקו ביום שאחרי המעבר.
"בדוכן המועצה נציג את התוכנית החדשה שלנו למעבר לעמק שקראנו לה 'חבילת רה-לוקשיין'", מסביר מטיאש, "מדובר בשירות שבו פרויקטור מטעם המועצה מוצמד למשפחה מרגע ההתעניינות ומסייע לה בכל השלבים שבדרך. החל מבחירת הקהילה המתאימה וכלה במציאת תעסוקה, חיבור למערכות החינוך ועוד".
2 צפייה בגלריה
צילום: קקטוס בעמקים
צילום: קקטוס בעמקים
צילום: קקטוס בעמקים
בכל הנוגע לבנייה במרחב הכפרי, המגיעים לכנס עומדים לקבל מידע רב. זאת מטעם מרכז הבנייה הישראלי - הבית השקוף, נותן החסות המקצועית בתחום הבנייה באירוע, ומעמיד ביתן של מכללת מרכז הבנייה הישראלי לקידום קורס בנה ביתך במועצה האזורית עמק המעיינות.
כמו כן, היות שתעסוקה היא אלמנט מהותי במעבר, המועצה האזורית השקיעה גם בהיבט הנ"ל בתכנון היריד. ביריד יפעל דוכן של מרכז "מעברים בעמק", שהינו פרויקט משותף של ג'וינט ישראל, משרד הרווחה, מפעלי העמק וארבע מועצות אזוריות: עמק המעיינות, מגידו, זבולון ועמק יזרעאל.
הפרויקט עוסק במגוון תחומים הקשורים לפיתוח כלכלי ותעסוקה במרחב הכפרי. בדוכן יינתן מידע רלבנטי למתעניינים, למשל, מציאת עבודה, המשך עבודה במרכז על בסיס צירי התחבורה המתחדשים ורכבת העמק, הסבות מקצועיות ויזמות עסקית.