1 צפייה בגלריה
הדמיה: ניר – קוץ אדריכלים
הדמיה: ניר – קוץ אדריכלים
הדמיה: ניר – קוץ אדריכלים
הוועדה המחוזית צפון לתכנון ובנייה בראשות אורי אילן הפקידה השבוע תכנית לבניית שכונה חדשה בנצרת עילית, בסמוך ליער צ'רצ'יל שתיקרא 'מול תבור'. השכונה תכלול כ־1,500 יחידות דיור, כשמתוכן 300 דירות קטנות בנות שלושה חדרים. לצד הבתים הוקצו שטחים עבור מסחר ומבני ציבור: 47 דונם יוקצו עבור שטחים פתוחים וכ־13 דונם יוקצו עבור שטחי ספורט ונופש.
במסגרת התכנית ייבנו מבני מגורים של עד 24 קומות בעירוב שימושים של מגורים ומסחר, שיוקמו לאורך ציר מסחרי ראשי הסמוך לרחוב הראשי בעיר 'דרך מעלה יצחק'. כמו כן יוקמו מבני מגורים בני 12-8 קומות.
לצד יחידות הדיור, התכנית תכלול כ־9,000 מ"ר עבור שטחי מסחר, כ־27,000 מ"ר עבור מוסדות ציבור בהם בתי ספר וגני ילדים, כ־47,000 מ"ר יוקצו עבור שטחים פתוחים, חלקם בפארק לינארי מרכזי, וכ־13,000 מ"ר לספורט ונופש.
כאמור השכונה תוקם מצדו הדרומי של רחוב 'דרך מעלה יצחק', שמהווה ציר תחבורה ראשי בעיר ולאורכו מתוכנן לעבור קו הרכבת הקלה חיפה-נצרת עילית, שכבר אושר בוועדה לתשתיות לאומיות. כמו כן, השכונה תתחבר עם השכונות הוותיקות - שכונת זאב ונוף יזרעאל, הממוקמות ממערב לתכנית זו.
מהעירייה נמסר כי התכנית היא חלק מההסכם האסטרטגי שנחתם לאחרונה במטרה לסייע לעיר לממש את מדיניות הפיתוח שלה, כפי שבאה לידי ביטוי בתכנית המתאר הכוללנית החדשה המקודמת בימים אלה בוועדה המחוזית. "אחרי שנים רבות של קיפאון בענף הבנייה בעיר הוא מתעורר לחיים ובבת אחת. תנופת הבנייה תשלים את פאזל ההתחדשות העירונית שמתבצעת בימים אלה ומשנה את פני העיר", אמר ראש העירייה, רונן פלוט.
יו"ר הוועדה המחוזית, אורי אילן: "ייחודה של התוכנית הוא במיקומה האסטרטגי - בסמוך לרחוב הראשי של העיר בו תעבור מערכת הסעת המונים שתחבר את השכונה עם מרכזי המסחר והתעסוקה העירוניים. שיתוף הפעולה ההדוק והתיאום בין כל הרשויות, אפשרו לתוכנית להגיע לשלב ההפקדה בתוך ארבעה חודשים בלבד מיום שנקלטה במערכת התכנון".
התכנית הוכנה בידי משרד 'ניר־קוץ אדריכלים' כחלק מצוות בראשות חברת 'תיק פרויקטים', והינה יוזמה של 'רשות מקרקעי ישראל' בשיתוף עיריית נצרת עילית.