קבוצת נתיב יזמות ובנייה תחל בקרוב מבצע 'פרי-סייל' ליחידיות דיור בשכונה החדשה שהיא מקדמת בקרית ים. המחיר למ"ר יעמוד על כ-20 אלף שקל, כלומר דירה בשטח 100 מ"ר תעלה כ-2 מילון שקל.
2 צפייה בגלריה
השכונה המתוכננת
השכונה המתוכננת
"הריוויירה הצפונית". השכונה המתוכננת בקרית ים
(הדמיה: רועי כהן סנפשוט)
הקבוצה זכתה לפני שנה וחצי במכרז של רשות מקרקעי ישראל, לשיווק 22 דונם, קו ראשון לים, בצפון קרית ים, ושילמה עבור השטח סכום שיא של 95 מיליון שקל. במקור עמדו להקים במקום 170 דירות, אבל הקבוצה ביקשה את "הקלת שבס" ותבנה בסופו של דבר כ-200 יח"ד ומרכז מסחרי. עם הזכייה במכרז אמר שמחה גריידינגר, מנכ"ל ובעלים קבוצת נתיב יזמות ופיתוח נדל"ן: "הקרקע שרכשנו נדירה במיוחד, קו ראשון לים, והפרויקט יהיה מיוחד ברמה כלל ארצית".
השבוע אמר גריידינגר כי הכוונה היא לבנות בניינים בני שלוש קומות, עם דירות שלושה עד חמישה חדרים. "נתחיל עוד מעט בשיווק השכונה. אנחנו פונים בעיקר לשני קהלים: בני 50-60 שגרים בדירות גדולות או בתים פרטיים בכל אזור הצפון, הילדים עזבו את הבית והם מחפשים בית ליד הים. הקהל השני הוא ממרכז הארץ, אנשים שאוהבים ים ורוצים דירה מול הים אבל לא יכולים לקנות אותה בתל אביב. זו תהיה שכונה מיוחדת, פריים לוקיישן, בנייה באיכות גבוהה, סוג של שכונה סגורה גם אם לא יהיו בה שערים".

בית קפה בפארק טראמפ

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה סופית את הגדלת הספרייה העירונית בקרית ים, ברחוב משה שרת במרכז העיר, תוך שינוי ייעוד של חלק מהשטח, על מנת לאפשר להקים במקום בית קפה חדש. האישור ניתן לאחר שלתוכנית שהגישה עיריית קרית ים לא הוגשו התנגדויות. בין השאר ישמש בית הקפה את המבקרים בפארק דונלד טראמפ הסמוך.
2 צפייה בגלריה
רחבת הספרייה העירונית בקרית ים
רחבת הספרייה העירונית בקרית ים
רחבת הספרייה העירונית בקרית ים
(הדמיה: פייביש אדריכלים)
בית הקפה יוקם בחלק הפארק הקרוב לספרייה העירונית, עם חזית לרחוב משה שרת. בית הקפה יהיה מבנה חד קומתי צמוד קרקע, ובמרחק של 2 מטרים ממבנה הספרייה.
התוכנית אושרה למתן תוקף, ותחזור לוועדה המקומית להוצאת היתרי בנייה.
ראש העירייה, דוד אבן צור: "הגדלת הספרייה והקמת בית הקפה הם צעד מתבקש לחיזוק למרכז התרבותי המתהווה, הכולל מבנה קונסרבטוריון חדש, פארק המדע העתיד לעבור שיפוץ, המתנ"ס ותוכנית פינוי-בינוי של מתחם צה"ל, העתיד לצאת לדרך בעוד כשנתיים. תודה לועדה המחוזית על הבעת האמון בהמשך פיתוחה של העיר".