בעידן שבו הגיל הממוצע של הכוכבים העולים רק הולך ויורד בזכות הפלטפורמה שמספקים פייסבוק ואינסטגרם, ואתה נמדד לפי כמות העוקבים והלייקים, אין זה פלא שרואים יותר ויותר ילדים בגיל העשרה עושים חיל בתחומים שפעם היו שמורים למבוגרים בלבד. אחת מהם היא אגם זפרני מעפולה, נערה בסך הכל בת 16, שהיא השם החם כיום בעולם האיפור בארץ.
אגם זפרני. חדורת מטרה | (צילומים: שרון צור)אגם זפרני. חדורת מטרה | (צילומים: שרון צור)
אגם זפרני. חדורת מטרה | (צילומים: שרון צור)
(אגם זפרני. חדורת מטרה | (צילומים: שרון צור))
זפרני, תלמידת תיכון מעפולה בבית ספר ויצו ניר העמק, מתכוננת בימים אלו להשקת פלטת הצלליות החדשה שלה שמתאימה לכל שכבות הגיל. כן, מה שקראתם. בגילה הצעיר היא כבר מתכוננת להשקת המיזם הפרטי שלה שתיערך בחודש אפריל באירוע ססגוני בהפקתו של לא אחר מאשר היזם, איש העסקים ומפיק אירועי האופנה והטלוויזיה, מוטי רייף. ואם זה לא מספיק אז האיש שאמור לייחצן את האירוע הזה הוא 'אבי היחצנים' רני רהב, מה שטרם נסגר סופית. "אני מאוד מתרגשת ומחכה לזה כבר. כשהתחלתי לא האמנתי שנגיע לרגע הזה, אבל אני מתחילה להתרגל לזה", היא אומרת בחיוך ביישני ובעיניים נוצצות הממחישות עד כמה האירוע הזה משמעותי עבור המאפרת הצעירה.
לומדת מאמא
הכל החל כאשר זפרני מצאה את עצמה כבר כילדה קטנה מסתובבת עם אמה, מיכל רווח זפרני שהיא מאפרת ידועה בעצמה, בבמות הגדולות לצד הכוכבים הגדולים של אותה תקופה. רווח זפרני היא מדריכה ומאפרת מקצועית במשך 25 שנה. יש לה רזומה עשיר כמדריכה ראשית של חברת הקוסמטיקה Shiseido, היא שימשה כמפקחת של חברת האיפור הנודעת שסטוביץ', היא איפרה יחד עם המאפרת עדה לזורגן בתוכניות הכי חמות באותה תקופה כמו 'רוקדים עם כוכבים' ו'כוכב נולד' וכיום מלמדת בבתי הספר לאיפור מקצועי בארץ ומכשירה מאות מאפרים בשנה תחת הסטודיו של 'מיכל רווח זפרני' תוך כדי שהיא מעבירה 'מאסטר קלאס' (כיתת אמן) בארץ ובעולם תחת המותג שלה.
נוסף על כך היא מדריכה בחו"ל של המותג פרמייר ים המלח. בעקבות כל אלה יצא שהבת שלה למעשה נולדה למציאות שבה היא חיה ונושמת איפור. "מגיל קטן אגם נולדה לתוך העולם הזה. היא תמיד ראתה אותי מאפרת. היא כל הזמן עמדה שם לידי וראתה מה אני עושה כי אני מאפרת הרבה בבית. גם ימי ההולדת שלה נסובו סביב האיפור כי זה מה שהיא תמיד רצתה", מסבירה האם ומוסיפה מתי הבחינה כי לבת שלה יש כישרון, "עם הזמן ראיתי שהיא מאפרת בלי שאני אלמד אותה. היא פשוט למדה תוך כדי הסתכלות עליי. התחילה לאפר חברות, שכנות וראיתי שיש פה 'יד'. שיש לה את הטאץ' ושהיא פשוט מבינה בזה. כל היום היא ביוטיוב, מגלה שיטות וטכניקה חדשות. לי זה טוב כי אני פחות במדיה", מודה רווח זפרני.
אגם מהנהנת בהסכמה ומספרת כיצד נדבקה בחיידק האיפור: "כבר כשהייתי בכיתה א' התחלתי לאפר. אמא היתה לוקחת אותי איתה לכל ההפקות הגדולות, שם נחשפתי לעולם הזה והתחלתי להתנסות בו. התחלתי לקחת את האיפור של אמא, לאפר את עצמי ואז גם את החברות וראיתי שאני ממש טובה בזה וגם אוהבת את זה. התחלתי לקרוא וללמוד כל מה שקשור בתחום ביוטיוב ואיפה שצריך", היא אומרת ומוסיפה, "איפור זה הכיף שלי. זה מרגיע אותי, סוג של תרפיה עבורי וזה גם בנה לי מאוד את הביטחון".
בלילה 'רוקדים עם כוכבים', בבוקר הולכת לבית ספר. איך השילוב הזה עבד?
"הייתי קמה כמו גדולה, הולכת לבית הספר ומשקיעה. זה לא שינה אותי ונשארתי אותו הדבר. יש כמובן את החברות הקרובות שמפרגנות ותומכות ויש כאלה שהרימו גבה".
עצמאית בשטח
במשך הזמן המשפחה התחברה לחברת האיפור הידועה ADAH LAZORGAN והפכה לזכיינית הרשמית שלה בצפון. רווח זפרני אומרת כי כבר בהתחלה לזורגן ראתה את היהלום שגדל בביתה של הקולגה. "עדה אמרה לי שאגם הולכת להיות משהו גדול", נזכרת האם, "אמרתי לה 'עזבי, היא עוד קטנה'. היא היתה עוזרת לנו להכין את המתמודדים ולאט לאט כבר לא הייתי צריכה להגיד לה מה לעשות".
אגם זפרני . חדורת מטרה| (צילומים: שרון צור)אגם זפרני . חדורת מטרה| (צילומים: שרון צור)
אגם זפרני . חדורת מטרה| (צילומים: שרון צור)
(אגם זפרני . חדורת מטרה| (צילומים: שרון צור))
ברגע שאמא מיכל ואבא דוד, שנאלץ לצאת לפנסיה מוקדמת מאגף המודיעין כדי לנהל את העסק המשפחתי שכבר התפרש ל־30 נקודות בארץ, הבינו את גודל הפוטנציאל, הם החליטו למנף את העסק עם כניסתה של בתם בליין משלה תחת המותג - 'AGAM By Michal Revah Zafrani'. "עשיתי מחקר שלם. בחרתי את הגוונים שרציתי מחברת איפור באיטליה משם אנחנו רוכשים את המוצרים שלנו והתחלתי לנסות את זה על החברות שלי", מספרת זפרני, "אני לא מהמוגזמות. אני אוהבת איפור עדין ולבסוף בחרתי ללכת על פלטה של שש צלליות עם ברונזר ושימר מתוך מחשבה שככה יש הכל מהכל בתיק אחד. במקום להיסחב עם חמש ערכות בתיק את מקבלת הכל בערכה אחת. זה יהיה ליין שלי שאני אשיק ואעבוד עליו".
בשביל להבין את גודל ההישג נסביר שבשיעורי ה'מאסטר קלאס' שאמה מעבירה, 'המומחים' שמגיעים לשיעורים מוצאים את עצמם מבקשים טיפים דווקא מהילדה בת ה־16. "היום פונים אליה וכבר לא אליי. מתייעצים איתה על הגוון, על הטכניקה. המאפרות הכי ידועות בעפולה מזמינות ממנה מוצרים, הן כבר לא מדברות איתי. היא גם מתנהלת מול הספקים ועומדת על שלה", אומרת האם שכבר מתחילה להבין שיגיע היום שבו היורשת תהיה ה'ביג בוס' בבית, "זה כבר לאט לאט קורה: לגיסתי היה השבוע אירוע. תמיד אני מאפרת אותה, אבל הפעם היא באה לאגם. היא די התביישה להגיד לי את זה והתחילה לגמגם אבל כמובן אמרתי לה שתיכנס לאגם והכל בסדר. הרעיון שהיא תמשיך אותי. אני עוסקת בהפקות גדולות יותר אז אגם כבר תופסת לי את הגרעין המשמעותי של הלקוחות", היא צוחקת.
חוץ מאמה ומעדה לזורגן כמובן, יש עוד כוכבת עולה בתחום האיפור בארץ המהווה עבורה מודל לחיקוי, אלין לוי בת ה־17, שגם היא הוציאה ליין איפור משלה בגיל 16. "גם היא התחילה בגיל הזה וכשראיתי אותה זה נתן לי עוד דחיפה ללכת על זה. אז מה אם אני בת 16? גם עכשיו אפשר להצליח ובגדול".
הלימודים כאמור וחיי החברה בינתיים לא נפגעים כתוצאה מכך והיא מצליחה לשלב בין השניים. "העומס בא בתקופות. האיפור הוא עונתי. יש תקופות שיש המון אירועים וזה לרוב קורה בחופש הגדול ובתקופות החגים אז יוצא לי טוב. לפעמים אני מעדיפה להשלים פערים ולהישאר בבית ללמוד במקום להיפגש עם חברים או שהשקות נופלות לי על ימי הולדת של חברים וזה יוצר קונפליקטים, אבל לומדים להתנהל עם זה".
אושיית אינסטגרם
באמצעות החיבור ללזורגן, לפני כשלוש שנים הפכה זפרני לפרזנטורית והמאפרת של המותג המצליח ובכך הפכה לכזו שיש לה את כל החבילה - מאפרת, דוגמנית ובלוגרית תוך כדי שהיא משתתפת בהשקות של הבכירים ביותר בתחום. וכמו כל ילדת פלא בדור הזה שמתנהלת דרך הרשתות החברתיות כאמור והופכת למגה סלב, גם זפרני הופכת אט אט לאושיית אינסטגרם בעצמה כאשר היא מתחזקת חשבון של כ־24 אלף עוקבים ממנו היא גם מתפרנסת. "כשהגיעו לאמא שלי עם תמונות שלי הבנו שהדברים שאני מעלה צוברים תאוצה. חברות של אמא שלי היו אומרות לה 'בגלל אגם קנינו את הז'קט הזה' או את המוצר ההוא ופתאום הבנתי שאנשים עוקבים אחריי", היא מתארת.
זפרני. מצליחה גם ללמודזפרני. מצליחה גם ללמוד
זפרני. מצליחה גם ללמוד
(זפרני. מצליחה גם ללמוד)
לזפרני אף פתחו שני עמודי מעריצים הנמצאים עדיין בחיתולים, דבר שהפתיע גם אותה. "זה מחמיא מאוד וברור שכיף להיות במקום הזה עם כל התהילה והפרסום, אבל אני רוצה להתמקד בעיקר בתחום האיפור", היא אומרת בצניעות.
באינסטגרם או ב'טיק-טוק' היא מפרסמת את מוצריה ודואגת להעביר גם מסרים חיוניים בפוסטים שלה כמו החשיבות של תזונה נכונה לעור בריא. כמו כן היא דואגת לתת כל מיני טיפים שבהתחלה קצת הצחיקו את הסביבה הקרובה אליה לשמוע אותם מילדה שהעור שלה עדיין חווה את גיל ההתבגרות. אבל כנראה שזה מה שמייחד את הדור בימינו שהוא הרבה יותר בוגר לגילו. "גם כשאני מעלה תמונות שאנשים מעירים לי עליהן אני לא אמחק. אני יודעת לקבל ביקורת, אבל כל עוד אני שלמה עם עצמי מבחינתי זה בסדר".
עם התהילה כמובן שגם הסלפי לא איחר להגיע. "הייתי בהופעה של עומר אדם ב'היכל מנורה' ופתאום בנות ביקשו להצטלם איתי. חשבתי שמכירים אותי רק בעפולה ופתאום גם במרכז מבקשים סלפי. זה קצת מביך, אבל זה כיף ומחמיא לי מאוד".
אמנם זפרני מתנהגת, חושבת ומדברת כמו ילדה בוגרת הרבה יותר מגילה האמיתי, אך אמה דואגת להזכיר שבסופו של דבר היא עדיין ילדה ולכן יש לה קווים אדומים. "לשמחתי היא מאוד בוגרת, אבל אני דואגת לבדוק מי עוקב אחריה", מספרת האם, "פונים אליה הרבה בשביל שתפרסם כל מיני מותגים אבל אני די ממדרת וממתנת את זה כי אני פוחדת שהיא תתפזר. גם דוגמנות זה משהו זול יותר מבחינתי. בכל זאת היא בת 16 ואני חיה את עולם הצילום ורואה מה קורה שם. לא הייתי רוצה לראות את הבת שלי שם באופן קבוע".
מה השאיפות הלאה?
"אני שואפת להכי גבוה. אני רוצה להיות מאפרת ידועה אבל לפני הכל יש גם את הלימודים שממש חשובים לי, בטח כשמדובר בשנה של בגרויות אני לא מוותרת ושואפת למצוינות בהכל".
ההשקה בעוד חודשיים זו רק יריית הפתיחה מבחינתך?
"כן, אני מקווה. משם אנחנו כבר ממשיכים לפלטה של מייקאפים שתהיה מיועדת לקהל המקצועי יותר, אבל יש עוד דרך ארוכה להצלחה".