בשקט בשקט, לאט אבל בטוח, קרולינה בן שבת מעפולה, רק בת 14, מתחילה לפרוץ לתודעה כזמרת עולה. הטאלנטית הצעירה כיכבה השנה בתוכנית הריאליטי לילדים המצליחה 'דה בוקס' והגיעה עד שלב חצי הגמר כשהיא מציגה ביצועים מרגשים ובוגרים לגילה, שלא השאירו ספק כי מדובר בילדת פלא שיכולה להגיע רחוק בעולם המוזיקה.
3 צפייה בגלריה
קרולינה בן שבת | צילום: שרון צור
קרולינה בן שבת | צילום: שרון צור
קרולינה בן שבת | צילום: שרון צור
לקרולינה - זהו שמה האמיתי, לא שם במה - יש מראה מיוחד. כנראה שהשילוב של אמא דרום אמריקאית ואבא ממוצא מרוקאי הקנו לה את ה'לוק' המנצח. למרות שצברה קצת קילומטראז' בעולם המוזיקה, היא נשארה עם רגליים על הקרקע - ילדה צנועה ומתוקה אך עם אמביציה גדולה להצליח. היא לא רק חיה את החלום, אלא עובדת קשה כדי להגשים אותו. בגיל 14, רגע לפני המעבר לתיכון, יש לה כבר תוכנית מסודרת לפיה היא יודעת באיזה מגמה תבחר בשנה הבאה, לאיזו יחידה תתגייס ומה הצעד הבא שלה בדרך לכבוש את הבמות.
הכל בגלל הטלנובלה
בן שבת גילתה את יכולות השירה שלה בגיל 9. באופן די מפתיע, מה שעזר לה לגלות את הכישרון זה דווקא טלנובלה ארגנטינאית בשם 'ויולטה'. "בהתחלה הייתי בחוג ריקוד בכלל", היא מספרת, "אהבתי לראות את הטלנובלה של 'ויולטה' שזו תוכנית על שירה ונגינה. התחלתי לשיר לעצמי ולאמא וראיתי שאני טובה בזה".
מהרגע שבו פתחה את מיתרי קולה וגילתה את כישוריה, החל המסע בדרך להגשמת החלום. אמה של קרולינה, מוניקה, הבינה שיש לה 'יהלום' בבית, אך לא חשבה שסרטון ויראלי שתעלה לרשת יצבור כזאת תאוצה ויחל מסע ארוך עבור בתה. "צילמתי אותה שרה ומנגנת והעליתי אותו ליוטיוב בספונטניות. המון תגובות חיוביות החלו להגיע וככה זה התגלגל, העליתי עוד סרטון ועוד סרטון", מספרת האם איך הכל התחיל.
בינתיים צברה הזמרת הצעירה כבר 98 שירי קאבר אותם העלתה ליוטיוב, שגרפו 343 אלף צפיות ו־1,414 עוקבים. וכמו רוב כוכבי הנוער שמתגלים היום דרך היוטיוב, גם ביצועיה של בן שבת הצעירה לא נעלמו מעיניהם של הסוכנים ומהר מאוד הגיעה הצעה מסוכנות 'שביט רביבו' שצירפה אותה ללהקת 'מלאכים קטנים'. עם הלהקה הופיעה בן שבת במקומות רבים ואף נבחרה לפני שנה לשמש כסולנית יחד עם הלהקה הצבאית בטקס זיכרון '70 שנה על ניצחון הנאצים' מול 4,000 איש שנערך בירושלים.
3 צפייה בגלריה
קרולינה בן שבת. בקרוב גם תוציא שירים מקוריים | צילום: שרון צור
קרולינה בן שבת. בקרוב גם תוציא שירים מקוריים | צילום: שרון צור
קרולינה בן שבת. בקרוב גם תוציא שירים מקוריים | צילום: שרון צור
לאט לאט הבינה בן שבת שלהיות זמרת זה הייעוד שלה. היא ניסתה את מזלה בגיל 10 בתוכנית הילדים 'בית ספר למוזיקה', אך לא הצליחה להגיע לשלב השופטים. למרות זאת היא לא ויתרה והמשיכה לעבוד קשה עד שהתקבלה השנה לתוכנית השירה של הילדים, 'דה בוקס', שם הגיעה עד השלב המכובד של חצי הגמר. "דרך הצפיות ביוטיוב קיבלתי הרבה פניות, אבל דווקא הסוכנות של רביבו הפנתה אותנו לאודישן הזה. התחרות היתה מאוד מלחיצה, אבל הצלחתי גם ליהנות מהתהליך".
בן שבת בחרה לשיר באודישן הראשון את שיר החופות של עדן בן זקן, 'חיים שלי', שהשאיר את מגישי התוכנית פעורי פה. "יש לי הרבה קאברים שעשיתי, אבל אליו הכי התחברתי", היא אומרת, "אני יכולה לשיר גם בספרדית אבל יותר מתחברת למזרחית".
הבחירה בשיר של בן זקן אינה מקרית - הזמרת הצעירה רואה בה מודל לחיקוי. "אני אוהבת את הדרך שעשתה. גם היא פרצה דרך תוכנית ריאליטי", היא מנמקת.
ומה הוכחת לעצמך כשהגעת עד שלב חצי הגמר?
"שאני יכולה להצליח. זה נתן לי חותמת שאני יכולה להיות זמרת".
מאמינה בילדה
בן שבת, כך נראה, קורצה מחומר אחר. היא לא הולכת אחרי העדר ותמיד דאגה לעשות מה שטוב לה. משם כנראה שאבה את הביטחון להאמין בעצמה ולהופיע על הבמות. "כשהיתה בחוג ריקוד היא עזבה את כל הבנות ועברה לשירה. כשסיימה את היסודי שוב פעם עזבה את כל החברות והלכה לבית ספר אלון", מספרת האם שמאמינה שכל אלה חישלו אותה בדרך להצלחה.
הקשר בין השתיים קרוב מאוד. אביה היה מעדיף שהילדה תשב בבית ותקרא ספרים. "הוא לא בעד ולא נגד. הוא ניטרלי. הוא אוהב לשמוע שהיא מנגנת בבית, אבל הוא בנאדם שאוהב בעיקר ספרים", אומרת מוניקה.
כאשר הבת התחילה לצפות בתוכנית 'ויולטה' שחשפה אותה לעולם השירה, האם לא התלהבה. "למרות שאני דוברת את השפה, אני לא אוהבת טלנובלות. אבל אחרי כמה פרקים שהתחלתי לראות יחד איתה הייתי אומרת לה 'קרולינה יש היום פרק, שלא נפספס אותו'. החלום שלי הוא שהיא תהיה מאושרת ממה שהיא עושה, אבל שלא תשכח שקודם צריך להתפרנס".
הרצון להגשים לילדתה את החלום הוא גדול, אבל היא מודה שהוא גובה קצת מחיר. "יש תקופות שהיא מופיעה ומקליטה פה, אבל כשצריך לקחת אותה עד תל אביב זו טרחה. צריך לבקש חופש מהעבודה והיא לא הולכת לבית הספר, אבל אם אני רואה אותה מאושרת אז זה שווה לי הכל".
לאן את חושבת שהיא יכולה להגיע?
"אמא תמיד חושבת שהבת שלה הכי טובה".
משלבת הכל
בן שבת לא מצטערת על ההקרבה הגדולה בגיל צעיר למען הגשמת החלום. למרות לוח זמנים לחוץ היא מוצאת זמן גם לחבר שיש לה בתשעת החודשים האחרונים וגם לבילוי עם החברים. "עד 15:00 אני בבית הספר. יומיים בשבוע אני בבית המוזיקה בעפולה, עוד יומיים אני באימוני כושר ובימי שישי אני באולפן ההקלטות. בתוך כל זה צריך למצוא זמן ללימודים ולמבחנים כמובן, אז לפעמים יוצא לי פחות להיפגש עם חברים אבל זה בסדר מבחינתי. אני לא מרגישה שהילדות מתפספסת לי, אני מוצאת זמן לכל".
3 צפייה בגלריה
קרולינה בן שבת. בקרוב גם תוציא שירים מקוריים | צילום: שרון צור
קרולינה בן שבת. בקרוב גם תוציא שירים מקוריים | צילום: שרון צור
קרולינה בן שבת. בקרוב גם תוציא שירים מקוריים | צילום: שרון צור
בן שבת היא תלמידה חרוצה עם ציונים גבוהים וגם כשהיא מפסידה ימי לימודים היא דואגת להשלים. אולי אפשר לייחס זאת לאמא שלה, שדואגת היטב להעביר את המסר שקודם כל הלימודים ואחרי זה השירה. "היא יודעת שאם היא לא תשקיע בלימודים, אז היא לא תוכל ללכת לאולפן ולהקליט שירים", אומרת מוניקה.
הרצון להירשם לתוכניות ריאליטי נוספות כמו 'דה וויס' ו־'דה פור' קיים וגם הגיעה הצעה להגיע לאודישנים, אך כרגע היא צעירה מדי בשביל זה. "אני אצטרך לחכות לגיל המתאים", היא אומרת.
בינתיים היא ממשיכה להוציא קאברים ליוטיוב בתקווה להוציא גם שיר מקורי משלה. "אני רוצה להגיע גם לזה. הרבה מבקשים ממני", היא מציינת.
אז מה החלום הגדול?
"להיות זמרת מוכרת בארץ, כמו עדן בן זקן. שאם אני אעבור ברחוב כולם יכירו אותי ואם זה ממש יצליח - אז אולי גם לנסות להצליח בחו"ל".