בן גלם הוא תלמיד כיתה י"ב בבית הספר מח"ט אורט פסגות במגדל העמק, במגמת עיצוב שיער. מלבד היותו תלמיד מצטיין זכה השנה גלם באות ההתנדבות על שם אלעד ריבן ז"ל, על התנדבות של ארבע שנים במד"א; ואף התבשר כי קיבל תעודת הצטיינות ופרס במסגרת תוכנית 'אורטוב' של רשת אורט.
1 צפייה בגלריה
בן גלם
בן גלם
בן גלם (מימין). דוגמה לערבות הדדית
(צילום: פרטי)
גם המורים בבית הספר מתנדבים בקהילה, בתוכנית 'מעגלי נתינה'. מנהלת בית הספר רבקה אלימלך מסבירה: "אנחנו מאמינים שדוגמה אישית היא אמצעי חינוכי מהמעלה הראשונה. יותם בין, שמחנך את בן, מתנדב כנהג אמבולנס ולא פעם מקיים משמרות משותפות עם בן. אותי באופן אישי זה מאוד מרגש. קיימת הלימה בין היכולת של אדם לתרום בשעות הפנאי ולגלות ערבות הדדית לבין הצלחה בלימודים, ובן מהווה דוגמה מובהקת לעניין זה".
גלם עצמו התרגש מאוד מהפרסים והאותות שזכה בהם: "חלמתי להיות כבאי אבל אירוע קשה שחוויתי שינה לי כיוון", הוא מספר. "כשהייתי בכיתה ח' סבתא שלי קיבלה קוצר נשימה שהכניס אותי ללחץ כי לא ידעתי אך לעזור לה. סיוע מהיר שקיבלה מגורמים רפואיים הציל את חייה. זה היה הרגע שהחלטתי שגם אני רוצה להציל חיים, וכך הגעתי למד"א. התחלתי במסגרת מחויבות אישית, מהר מאוד השתלבתי במערך של מד"א והיום זו עבורי דרך חיים. החלום שלי הוא להיות נהג אמבולנס. אני רוצה להגיד תודה גדולה לבית הספר ולצוות המיוחד שנמצא בשבילי בכל רגע ועוזר לי להגשים חלומות".
אות שר החינוך לנוער מתנדב קרוי על שמו של אלעד ריבן ז"ל, שהצטרף לתנועת 'צופי האש' שהוכשרה לסייע לשירותי הכבאות. כשפרצה השרפה בכרמל קיבל אלעד את ההודעה על השרפה באמצע שיעור בבית הספר. מיהר להתקשר לאמו וביקש ממנה שתביא לו את מדי המתנדב ותסיע אותו למקום, כדי להצטרף לצוות כיבוי 'עמק 9' שהגיע מעפולה. כשהסתער בגבורה על הלהבות עם לוחמי האש אורי סמנדייב ז"ל ממגדל העמק ודני חייט ז"ל מעפולה, ונספה כשהוא בן 16 בלבד.
ראש מנהל החינוך מלי אליגוב ורכזת המתנדבים העירונית אילנה פרץ עייש בירכו את בן גלם על הישגו.
פורסם לראשונה: 17:28, 20.05.20