רועי הרוש בן ה־21 מבית שאן, צעיר על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה שסיים בגיל 18 את לימודי התיכון ולאחרונה סיים בהצלחה שלוש שנות מכינה, מתכונן לכבוש יעד נוסף בחייו ובקרוב יתנדב לשירות לאומי משמעותי בקהילה.
2 צפייה בגלריה
רועי הרוש
רועי הרוש
רועי הרוש
(צילום: שרון צור)
הרוש למד בתיכון גאון הירדן בחטיבת נווה המיועדת לתלמידים עם צרכים מיוחדים ולאחריהם במכינת 'מצפן' אף היא בגאון הירדן. התקופה במכינה לא הייתה קלה, אך הוא התגבר על כל המכשולים וסיים את לימודיו בהצלחה. "בסך הכל נהניתי למרות שלא היה לי קל. היו כאלה שהציקו לי וזה לא היה נעים", אמר הרוש בגילוי לב, "אך היו לי גם חברים שעמדו לצידי. נעזרתי במשפחה ובצוות המכינה והם עזרו לי בחלק מהמקרים".
שלוש השנים במכינה העניקו להרוש כלים משמעותיים להמשך החיים: "רכשתי במהלך התקופה הזו חברים חדשים וקיבלתי מהמכינה גם הרבה כלים טובים להמשך הדרך. הם חידדו לי את נושא החשיבה מחוץ לקופסה, לימדו אותי לצאת מאזור הנוחות שלי ולהיות יותר פתוח לשינויים למרות שזה עדיין לא קל וגם לשלוט על הכעסים שלי, גם במצבים שאני צודק בהם. עברתי שינוי גדול בנושא השליטה בכעס ואני עדיין מתמודד אתו".
עכשיו הרוש מתכונן לפרוץ דרך חדשה בחייו ולהתנדב לשירות לאומי: "הייתה מסיבת סיום מרגשת ואני מתכונן עכשיו לשירות לאומי בעזרה לקהילה. אני עדיין לא יודע איפה אתנדב, זה יהיה ככל הנראה פה בעיר בבית שאן או בעפולה. הציעו לי כמה אופציות או לתרום מניסיוני המוזיקלי לילדים בכיתות א'-ב' או להיות בן שירות באחד מבתי הספר בעיר. או שזה יהיה גם וגם".
למה היה חשוב לך להתנדב לשירות למה אתה רוצה להשיג בתקופת ההתנדבות שלך בשירות הלאומי?
"אני רוצה להרגיש משמעותי ושאני עושה משהו טוב. שהסביבה שמקבלת אותי תקבל אותי כפי שאני ותיהנה ממני, וכמובן גם לפתוח את עצמי לעוד אנשים. אני רוצה להוות דוגמה גם לאחרים שנמצאים על הרצף האוטיסטי ואני רוצה שגם אנשים רגילים לא יסתכלו עלי כבן אדם שונה".
2 צפייה בגלריה
רועי הרוש
רועי הרוש
הרוש. מחפש בת זוג
(צילום: שרון צור)
קראו גם >>>
הרוש הוא גם מוזיקאי, כותב, יוצר, מלחין, זמר, נגן כלי הקשה, מפיק מוזיקלי ואפילו DJ. בימים אלה הוא עובד על אלבומו הראשון שאת כל שיריו כתב בעצמו. סינגל מקורי ראשון שנקרא 'נועה' כבר יצא לאחרונה ובקרוב מתוכננים לצאת שלושה סינגלים נוספים. "בגלל שזה אלבום מקורי, תהליך ההפקה שלו הוא ארוך ואני לא יודע להגיד בדיוק מתי הוא ייצא", אמר הרוש, "זה אלבום מקורי, אני כתבתי את כל המילים לשירים באלבום. את הלחנים והעיבודים עשיתי עם עוד שותפים למרות שיכולתי לעשות את כל התהליך הזה בעצמי כי אני גם כותב, מלחין ויוצר. ובנוסף, יש לי אולפן הקלטות מקצועי פרטי בבית שאן".
איך התחילה האהבה שלך למוזיקה?
"כבר מגיל מאוד צעיר. אני זוכר את עצמי כל הזמן יודע שאני רוצה את המוזיקה בחיים שלי. אם אני רוצה משהו אז אני הולך עליו עד הסוף ובאמת הלכתי על זה עד הסוף. מגיל קטן כבר התחלתי להופיע על במות, אחד השירים הראשונים שביצעתי היה 'חברים בכל מיני צבעים' של הזמרת שרית חדד".
מה המוזיקה תורמת לך לחיים?
"מוזיקה זו האהבה הכי גדולה שלי וגם אני עושה את מה שאני טוב בו וזה מה שהכי חשוב".
מה החלום שלך?
"שאצליח למצוא בת זוג שתקבל אותי כמו שאני ושתתמוך בכל מה שאני עושה. אני גם אעשה את אותו דבר בשבילה. זו משימה לא קלה אבל אני מאוד רוצה להצליח בה. האתגר שלי הוא להצליח למצוא את האהבה האמיתית. אני מקבל הרבה טיפים בזוגיות, ואני בעצמי עברתי הרבה מערכות יחסים".