גופת גבר כבן 40 נמצאה היום (רביעי) במצב ריקבון ביקנעם. השכנים הזעיקו את כוחות ההצלה, מאחר שבבניין היה ריח נוראי מזה כמה ימים - לעיני מתנדבי זק''א נתגלה המחזה הנורא.
2 צפייה בגלריה
גופת גבר ערירי
גופת גבר ערירי
מתנדבי זק"א בזירה
(צילום: אהרן ברוך לייבוביץ)
מתחילת השבוע טיפלו מתנדבי זק״א בתשעה אירועים קשים של מקרי מוות של תושבים שנמצאו זמן רב לאחר מותם. היום (רביעי) סמוך לשעה 13:30 התקבל דיווח במוקד זק״א על גופה שנמצאה במצב ריקבון ברחוב התאנה ביקנעם.
פנחס שטרלינג, מתנדב זק״א צפון, שטיפל בזירה: ״מדובר בבחור צעיר כבן 40 אשר נמצא במצב ריקבון קשה לאחר שככל הנראה נפטר לפני כשבוע.
2 צפייה בגלריה
גופת גבר ערירי
גופת גבר ערירי
גופת המנוח הועברה למכון אבו כביר
(צילום: אהרן ברוך לייבוביץ)
מזק"א נמסר, כי המנוח ככה״נ סבל מאירוע רפואי ושכב לבדו עד שהריח הנוראי הציק לשכנים והזעיקו את המשטרה והכיבוי שפרצו לדירה ומצאו את המנוח במצב של איבוד צלם אנוש".
מתנדבי זק״א צוות צפון טיפלו בכבוד המת בזירה, גופת המנוח הועברה למכון אבו כביר להמשך בדיקה וזיהוי, נסיבות האירוע נחקרות ע״י המשטרה.
יהודה משי זהב, יו״ר זק״א: ״זה בושה לנו כחברה, כקהילה ובודאי כיהודים למצוא את הקשישים שלנו במצב נוראי זה של איבוד צלם אנוש. הם גוססים לנו למוות".
״לא פעם אנו מוצאים אותם בבית כשהאמבטיה גולשת, או שהברז במטבח פתוח, הם החליקו בבית ולא היה מי שיגיש להם עזרה ראשונה או לטפל בהם, והם פשוט דוממים לנו למוות".
"אנו חייבים להתעורר ולהתעניין פעם ביום מה קורה עם השכן מלמעלה או למטה. לדפוק בדלת או שיחת טלפון וכך נציל חיים".