צוות החירום של עיריית נוף הגליל פועל במהלך הסערה במתכונת מורחבת וקב"ט העירייה ארז אטיאס נשאר ער כל הלילה האחרון, לצד צוות הפיקוח והמוקד, על מנת לוודא מתן מענה מיידי לתקלות ולמפגעים כתוצאה ממזג האוויר. אלא שבפועל, בגלל הפעולות שביצעה העירייה מבעוד מועד למוכנות המרחב העירוני לשעת חירום כולל פתיחת מרזבים, איטום גגות, טיפול בניקוזים, גיזום עצים וכד'-מספר הפניות היה מועט, כמעט כמו בשגרה.
ראש מינהל עירוני לאה ספיר סיפרה כי במהלך הערב דווח על שני מקרים של תושבים שנתקעו במעלית כתוצאה מהפסקת חשמל, שניהם חולצו בתוך מספר דקות. "אחת הפניות נתקבלה מתושבת בשנות ה 80 לחייה שדיווחה בסביבות השעה 23:00 בלילה על הצפה בביתה שברחוב צבר כתוצאה ממרזב שנסתם. למרות שמקור התקלה בבית פרטי, צוות החירום של העירייה התייצב במקום והחל לייבש את המים בביתה של התושבת. לאחר שהמים יובשו, הצוות דאג לספק לתושבת אמצעי חימום והמוקדנית יסמין אוחנה אף העניקה לה שמיכות מביתה לאחר שהתברר כי השמיכות נרטבו בהצפה", סיפרה ספיר.
ראש העיר רונן פלוט אמר כי הוא גאה באופן התנהלות העירייה בסערה וציין לשבח את מסירותם של העובדים. פלוט ציין כי חלוקת העיר לשמונה רובעים והעמדת נציג מטעמה שמפקח ומטפל בכל רובע, הוכיחה את עצמה בסערה. "מנהלי הרובעים לא עזבו את השטח וסיירו כל העת על מנת לאתר תקלות. הם עשו עבודה נפלאה", אמר פלוט וציין גם את זמן התגובה המהיר והמקצועי של צוותי החירום.
עוד אמר ראש העיר פלוט כי במהלך כל השבוע עבדה העירייה מסביב לשעון על מנת להבטיח את שלומם וביטחונם של התושבים: "המוכנות הגבוהה וכל הפעולות שביצענו לפני ותוך כדי הסופה הוכיחו את יעילותם בזמן אמת".
החל מהבוקר בגלבוע: זרימות חזקות בנחלים וביובלים בגלבוע, אשר יוצרים מפלים מרהיבים, שאינם פעילים בשגרה, כמו באזור במורדות הר הגלבוע, אל מול מבנה המועצה. 'מפלי הגלבוע' המהממים נוצרים בחורפים גשומים במיוחד, באזור המחצבה הישנה, שמעל קיבוץ חפציבה.
אגם שפרעם: בעקבות הגשמים הרבים שפקדו את האזור, הולך ונוצר סמוך לשפרעם אגם, זמני כמובן, שעומקו בין 2 ל-3 מטרים. הסיבה להיווצרות האגם היא העובדה שרשות ניקוז ונחלים קישון סוכרת את המים באזור הזה כדי למנוע מצב שבו כל מפרץ חיפה מוצף במים (כפי שקרה בחורף הבלתי נשכח ב-1991). רשות ניקוז ונחלים קישון נאבקה באירוע הגשם הנדיר הזה באמצעות מערכת הסכרים כדי למנוע הצפה קיצונית של כל אזור מפרץ חיפה.