בית משפט השלום בקריות האריך השבוע את מעצרו של תושב האזור עד לתום ההליכים נגדו, לאחר שהואשם בתקיפת אשתו בעודה מקלחת את בנם התינוק. כתוצאה מכך התינוק נשמט מידה ונפל לאמבטיה, שהיתה מלאה במים.
1 צפייה בגלריה
צילום אילוסטרציה: ShutterStock
צילום אילוסטרציה: ShutterStock
צילום אילוסטרציה: ShutterStock
לבני הזוג כמה ילדים. מכתב האישום שהוגש השבוע לבית משפט שלום בקריות עולה כי ב-24.11.19 בשעות הערב פנתה האשה לבעלה וביקשה שיסייע לה לקלח את בנם התינוק בכך שימזוג לאמבטיה שלו מים חמים נוספים. בקשתה הרגיזה אותו והוא תקף אותה וזרק עליה את השפופרת של המקלחת בעודה אוחזת את התינוק. כתוצאה מכך נשמט התינוק מידיה לתוך האמבטיה, ובמזל היא הצליחה למשות אותו מבלי שייגרם לו נזק, כי בעלה המשיך להכות אותה.
האשה הצליחה לצאת מחדר האמבטיה וניגשה לחדר השינה יחד עם בנם התינוק על מנת להלבישו, אך הבעל דלק אחריה והמשיך להכותה במכות אגרוף בפניה. היא ניסתה להרגיע את בעלה, והוא בתגובה, לדבריה, השליך את הטלוויזיה לרצפה ובעט בה עד שנשברה.
באותה עת נכחה בבית בתם הגדולה. בעדותה במשטרה סיפרה כי פחדה לצאת מהחדר, אך שמעה דברים נשברים ואת אמא צועקת "התינוק במים". הבת ביקשה מסבתה (אמו של הבעל), אשר מתגוררת עימם, לעשות משהו כדי להפסיק את האלימות, אך סבתה השתיקה אותה ואמרה לה: "אמא שלך מדברת יותר מדי". גם הבת הקטנה יותר של בני הזוג אמרה לחוקרת הילדים: "פחדתי שהוא יעשה לנו משהו"
בכתב האישום מוזכרים עוד שמונה מקרי אלימות של הבעל כלפי אשתו, אשר שניים מהם אירעו כשהיתה בהריון. באחת הפעמים אף דחף אותה לעבר המיטה, נטל לידיו כרית וחנק, במקרה אחר תקף אותה ואיים עליה בסכין לאחר שסבר כי אינה מאפשרת לו לשמור שבת. במקרה נוסף תקף אותה כאשר גילה כי רשמה את בתם לחוג כדורסל, ובאזכרה של אביו הוא נעל אותה בחדר למשך שעות ארוכות.
הבעל מואשם בעבירות של תקיפה, איומים, כליאת שווא והיזק לרכוש. בחקירתה במשטרה סיפרה האשה כי פחדה עד כה להגיש תלונה במשטרה, עד שקיבלה אזרחות ישראלית, מחשש שיגרשו אותה מהארץ ובעלה יישאר לבד עם ילדיהם הקטינים. הבעל טען כי הוא רק קילל את האשה ודחף אותה. את שאר האירועים המיוחסים לו, הכחיש.
יחד עם כתב האישום הגישה התובעת, רעות פטרו, גם בקשה למעצרו של הבעל עד תום ההליכים נגדו, והדגישה את מסוכנותו. הבעל, בעזרת סניגורו, עו"ד רועי קרן, ביקש מבית המשפט להשתחרר בתנאים מגבילים בפיקוח בני משפחתו וציין כי האשה והילדים נמצאים כעת במקלט לנשים מוכות שכתובתו חסויה, ועל כן הבעל כבר לא מהווה להם סכנה.
בבית המשפט אמר הבעל: "אני מאוד אוהב את האשה והילדים ולפעמים אני מדבר בקול רם. אני עובד 12 שעות ביום, עושה הכל בשבילם. לפני שנתיים לקחתי את כולם לחו"ל, לאמא של אשתי".
סגן נשיא בית משפט השלום בקריות, השופט ערן נווה, אשר האריך את מעצרו של הבעל עד לתום ההליכים נגדו, פסל את בני משפחתו כמפקחים, ובמיוחד את אמו, אשר מתגוררת עם בני הזוג, ולא מנעה לכאורה את האלימות של בנה כלפי אשתו.