טפסר משנה מיקי כהן החל אתמול (ראשון) את תפקידו החדש כמפקד תחנת כיבוי נצרת, זאת לאחר שקיבל את הדרגה במעמד נציב כבאות רב טפסר דדי שמחי במעמד חגיגי.
1 צפייה בגלריה
טקס קבלת הדרגה לטפסר משנה מיקי כהן  | צילום: תיעוד מבצעי כבאות
טקס קבלת הדרגה לטפסר משנה מיקי כהן  | צילום: תיעוד מבצעי כבאות
טקס קבלת הדרגה לטפסר משנה מיקי כהן  | צילום: תיעוד מבצעי כבאות
כהן (52), נשוי ואב לשלושה, מגיע לתחנת נצרת לאחר 31 שנה שבהן שירת בתחנת עפולה בתפקידי פיקוד שונים, ביניהם כמפקד תחנת הכיבוי בעפולה בשש השנים האחרונות. "סיימתי את תפקידי בתחנת עפולה וביום ראשון אני מתחיל לפקד על תחנת נצרת", אומר כהן ומסביר את האתגרים שניצבים בפניו בתפקיד החדש, "אני מכיר את תחנת נצרת לאורך השנים ויודע שניצבים לפניי אתגרים לא מעטים שכרוכים בטווח התת־קרקעי, חניונים וכדומה. מדובר באזור אורבני צפוף ובאזור תעשייה רווי מפעלים עם חומרים מסוכנים ויערות שסמוכים לאזורים אורבניים. תחנת נצרת ידועה בכמות שנתית גבוהה של שריפות ואני מתכוון, כבר בשלבים הראשונים, לתת לאתגרים הללו את המענה המרבי והמיטבי על ידי כימות יחידות מתנדבי כיבוי שיפוזרו בשנה הקרובה באזור נצרת וסביבתה, דבר שייתן מענה וזמינות מהירה לכל אירוע. בהיבט החומ"ס (חומרים מסוכנים) וההתמקצעות עם חומרי האש אני מתכוון להשקיע רבות כדי שניתן את המענה הטוב ביותר ל־300 אלף תושבים בגזרת תחנת נצרת כמו שניתן עד עתה".
כהן אומר כי את חיידק הכבאות קיבל כבר מהיותו נער. "לכבאות נחשפתי כבר בגיל 14 כמתנדב צופה אש בתחנת עפולה ומשם המשכתי עד הגיוס, לאחריו התחלתי כלוחם אש בתחנה".
על ההבדל בין תחנת הכיבוי בעפולה לזו בנצרת אומר המפקד החדש: "עפולה היא תחנה שמוגדרת כתחנה בינונית לעומת נצרת שמוגדרת כתחנה אזורית. אבל עפולה למרות הגדרתה פרוסה על שטח גדול מאוד עם 300 אלף תושבים גם כן וכוללת גם את אזורי מגדל העמק ובית שאן. בתחנת עפולה יש מטהרי סיכון רבים של מנהרות אגירה לייצור חשמל, מנהרות פסי הרכבת ובאזורי בית שאן ישנם אזורי תעשייה עם המון אמוניה. לאורך השנים דאגתי יחד עם צוות מכבי האש לצמצם את האירועים המסוכנים האלה בכלל המרחב הזה".