גל לוי בן ה־25 מעפולה, בנו של חבר מועצת העיר לשעבר אבי לוי ז"ל, החל בחודשים האחרונים להיות מעורב מאוד בנעשה בעיר, ולהביע את דעתו במגוון נושאים, בעיקר על במת הרשתות החברתיות. בימים אלו הוא מתחיל לגבש את עצמו כפעיל חברתי־פוליטי, שיש לו מה להגיד בכל נושא ועניין וניכר שהוא פטריוט של עפולה. במוצאי השבת שעברה הוא אף ארגן הפגנה בכיכר העצמאות במרכז העיר למען צביונה היהודי של העיר.
1 צפייה בגלריה
גל לוי. תמיד חושב על אביו | צילום: שרון צור
גל לוי. תמיד חושב על אביו | צילום: שרון צור
גל לוי. תמיד חושב על אביו | צילום: שרון צור
האם לוי הצעיר מתכוון ללכת בדרכו של אביו ולהיכנס לפוליטיקה המקומית? אין ספק שמי שגדל בבית פוליטי-ליכודניקי לא יכול שלא להיות מושפע, ואכן הבחור מודה כי הוא כבר התפקד למפלגת הליכוד ואולי בעוד ארבע שנים גם יתמודד על מקום במועצת העיר, בדיוק כמו אביו. כזכור, אביו, אבי ז"ל, היה הבעלים של חברת ההסעות 'אריגל' וחבר מועצת העיר מטעם הליכוד במשך קדנציה אחת. הוא הלך לעולמו לפני כשמונה שנים מדום לב.
"זה מוקדם מדי לדעת. החזון שלי הוא שיהיה חיבור בין בני הנוער היותר 'בעייתים' לאלה שפחות. כמובן שיש מחשבה על מסחר ותעסוקה, אבל זה מוקדם מדי לדעת מה יקרה", מתייחס לוי לכוונותיו העתידיות, "הכיוון הוא בהחלט חיובי כי המטרה היא לשפר ומבחינתי אם וכאשר אהיה במועצת העיר אז אחת המטרות שלי תהיה להזרים תקציבים באופן שוטף למען הנוער בשביל להביא אותם למוטב. אני כבר נמצא בקשר רציף עם חלק מחברי מועצת עיר שמתייעצים איתי ואני איתם ואנחנו בוחנים מהלכים שניתן לעשות ולשפר להמשך".
החיים הפוליטיים מושכים אותך?
"כן, החיים הפוליטיים מושכים אותי רק כי המטרה שלי היא לעשות טוב בעיר בכל התחומים. אם אתמודד זה יהיה ככל הנראה כסיעה עצמאית ולא דרך הליכוד. כולם יודעים שסניף הליכוד בעפולה לא מאוחד. יש הרבה קבוצות וכל אחד מושך לכיוון שלו. יחד עם זאת אם הליכוד בעיר יצליח להתאחד, כלומר אם כל מי שמזוהה עם המפלגה יחליט להתמודד ביחד, אקח חלק במהלך הזה".
אתה חושב שאבא שלך היה שמח שתיכנס לפוליטיקה?
"אם אלך בדרכו, כלומר אכנס לחיים הציבוריים רק למען מטרה אחת והיא לעשות טוב לעיר, הוא בוודאי היה שמח".
בימים אלה עובד לוי ב'בגט ניר' במרכז העיר ובזמנו הפנוי מסייע לבני נוער באופן עצמאי, לא תחת מסגרת מסוימת. "במהלך היום אני מתעסק הרבה עם בני הנוער בכל מיני פעילויות. התיידדתי איתם ובאתי אליהם בגישה שאף אחד אחר לא פנה אליהם לפני כן. אני גם בקשר עם הרבה הורים של בני נוער. אני עוזר להם עם משטרת האכיפה, משוחח איתם, נותן להם מקום להיות בו כשהם צריכים - שם הם משחקים, מכינים שיעורי בית, אוכלים קצת. הכל נעשה בהתנדבות ומהלב", מסביר לוי ומוסיף, "המטרה היא שבעתיד זה יהפוך למעין מערך התנדבותי והילדים שאני עוזר להם כיום יעזרו לאלה שיבואו אחריהם".
אתה משקיע המון מזמנך הפנוי עבור בני הנוער. מה הסיפוק שאתה שואב מזה?
"חונכתי לתת. אנשים הכירו את אבא שלי וכולם ידעו איזו אישיות הוא היה. ביכולות הכלכליות שלי כרגע אני לא יכול לעזור כמו שאבי עזר, אבל אני כן יכול לעזור בשיחה טובה ומילה טובה וכל עוד אני רואה את השינוי שחל בהם, מבחינתי עשיתי את שלי. זה משהו שמוביל את כל המשפחה שלי כבר כמעט 8 שנים להמשיך את דרכו. כל מהלך שאני עושה, בין אם הוא טוב ובין אם הוא פחות טוב, אני תמיד עוצר לשנייה ומנסה לחשוב מה אבא שלי היה עושה בסיטואציה הזו".