חבר מועצת העיר עפולה ד"ר בוריס יודיס מבקש לקדם מהלך של קיום תחבורה ציבורית בשבת בעיר. זאת לאור ההצלחה גדולה של מיזם התחבורה הציבורית בשבת שהחל לפעול בסוף השבוע שעבר בגוש דן. יודיס, שהוא חבר באופוזיציה, יעלה את הנושא לדיון באחת מישיבות המועצה הקרובות.
2 צפייה בגלריה
חבר המועצה ד"ר בוריס יודיס | צילום: שרון צור
חבר המועצה ד"ר בוריס יודיס | צילום: שרון צור
חבר המועצה ד"ר בוריס יודיס | צילום: שרון צור
"עפולה צריכה תחבורה ציבורית בשבת הרבה יותר מכל עיר אחרת באזור כי היא מחולקת לשלושה אזורים – מרכז העיר, עפולה עלית וגבעת המורה", הסביר יודיס, "עפולה עלית וגבעת המורה מרוחקות מאוד ממרכז העיר. יש אנשים ששומרים שבת וזה בסדר, אבל גם יש אנשים שלא שומרים שבת. דוגמה לסיטואציה של סבתא וסבא שגרים בעפולה עלית ואין להם רכב והנכדים שלהם גרים במרכז העיר. הם לא יכולים לבוא לבקר אותן בשבת. ויש את אלה שרוצים לבלות בפארק והוא רחוק מאוד מהבית שלהם. משפחה בלי רכב שגרה בגבעת המורה אין לה אפשרות לנוע יום שלם כי אין תחבורה ציבורית".
לדברי חבר מועצת העיר מדובר בשירות אלמנטרי וכי במידה והנושא יתקבל יהיה צורך להתאים את מסלול הקווים כדי שלא יפגעו ברגשות שומרי השבת. "כמובן שלא תהיה תחנה אוטובוס ליד בית כנסת והאוטובוס לא יעבור במקום שגרים בו רק שומרי שבת. אין פה שום כוונה להציק למישהו, אבל כמו שמצפים מאיתנו לכבד את המסורת, הצד השני צריך להבין שיש גם אוכלוסיות אחרות. אני לא חושב שתושבי עפולה צריכים לקבל שירות פחות טוב משל אלא שגרים במרכז הארץ. אי פה פרופורציה".
2 צפייה בגלריה
סופרבוס. צילום: שרון צור
סופרבוס. צילום: שרון צור
סופרבוס. צילום: שרון צור
יש לציין כי בשבת מפעילה חברת 'סופרבוס' את קו 13 במתכונת מותאמת לשבת עבור הנוסעים אל ומבית החולים 'העמק' וזאת לפי הנחיות משרד התחבורה.
מעיריית עפולה נמסר בתגובה: "בעפולה קיים מרקם קהילתי המבוסס על כבוד הדדי וסבלנות בין הקהילות השונות. לעיריית עפולה אין כל כוונה לשנות את הסטטוס-קוו הקיים אלא לשמור על הקיים".