ביום שישי האחרון הלך לעולמו באופן מפתיע גיל אטז ז"ל, בן 43 במותו, פרמדיק בכיר ומדריך בבית הספר לפרמדיקים של מגן דוד אדום,. אטז, במקור מנוף הגליל, הוא הובא למנוחות בבית העלמין בנתניה בליווי מאות מבני משפחתו וחבריו.
1 צפייה בגלריה
גיל אטז ז"ל. צילום: באדיבות מד"א
גיל אטז ז"ל. צילום: באדיבות מד"א
גיל אטז ז"ל. צילום: באדיבות מד"א
אטז החל את דרכו במד"א בשנת 1991, כשהיה בן 15, כמתנדב נוער בתחנת מד"א בנוף הגליל, אז נצרת עילית. במסגרת שירותו הצבאי שימש כחובש בחטיבת גולני, ולאחר שחרורו החל לעבוד בארגון כחובש בכיר וכנהג אמבולנס בתחנת אילת. בשנת 2002 עבר להתגורר במרכז, והצטרף לתחנת מד"א בנתניה, שם הכיר את אשתו רינת. בשנת 2005 סיים בהצלחה קורס פרמדיקים. מאז הוא הפך לאחד הפרמדיקים והמדריכים המוערכים בארגון, ואף שירת כפרמדיק במילואים. בשנת 2006 הוסמך לעבוד במוקד 101 של מד"א, ומילא גם תפקיד זה בצורה יוצאת דופן.
לצד המטופלים הרבים שהציל את חייהם במהלך השנים, היה הפראמדיק אהוב מאוד בקרב חבריו הרבים במד"א. הוא דאג להשרות שמחה ואופטימיות סביבו, והיווה דוגמה למתנדבים, לעובדים ולחניכיו הרבים, במסירותו ובמחויבותו לחבריו לעבודה, לארגון ומעל הכל למטופלים. מאות חניכים זכו לעבור הכשרה תחת ידיו.
גבי בריבו, פרמדיק מד"א בתחנת אילת וחברו הקרוב, ספד לו: "גיל היקר, בשבילי באופן אישי היית כאח. היית מייעץ לי בכל נושא שבעולם, ושיחות הנפש איתך יחסרו לי מאוד. בחבורה שלנו היית החוט המקשר בין כולם, וביום שישי חרב עולמנו. אנחנו לא יודעים איך להמשיך. האישיות המיוחדת שלך תמשיך להחזיק את כולנו, ותחיה לנצח בלבבות כולם. אני מבקש להודות לך על שנים רבות של חברות אמיתית. נוח על משכבך חבר יקר".
חן ורמוס, סגן מנהל ביה"ס לפרמדיקים של מד"א וחבר קרוב: "מעבר להיותו של גיל בעל, אבא ואיש משפחה משכמו ומעלה, הוא היה פרמדיק וחונך מקצועי ורגיש, שתמיד אהב ללמד אחרים. לפני 6 שנים זכינו במנה גדושה ומכובדת מגיל, כמדריך ומתרגל אצלנו בבית הספר ברוב זמנו. חולים ופצועים רבים ברחבי הארץ זכו לקבל משהו ממך, משהו מהמקצועיות והאיכות שלך, שנמצאת אצל כל פרמדיק שזכה ללמוד אצלך. לכתו של גיל השאירה בור פעור אצלנו בבית הספר לפרמדיקים, ובלב כל מי שהכיר אותו. החיוך התמידי על פניו יישאר בלבנו תמיד. אנחנו מוקירים את הזמן שהיה לנו לחיות במחיצתו. נזכור אותו לעד".
מנהל מרחב שרון במד"א, יוסי רכאח: "קשה כל כך לדבר על גיל בלשון עבר. אם היו שואלים אותי איך להגדיר את גיל, הייתי אומר 'גבר אמיתי'. מגיל ניתן היה ללמוד מהי מקצועיות. הוא היה אדם בעל ידע רב, מורה ומחנך בחסד, ובכל הקשור להצלת חיים תמיד הפגין נחישות בלתי מתפשרת. במקביל, ההשקעה במשפחה היתה תמיד בראש מעייניו. אתה תחסר לי מאוד. אהבתי אותך כאדם וכחבר, וללא ספק מד"א איבד את אחד מנבחריו".
מנכ"ל מד"א, אלי בין, ספד לו: "אני מכיר אותך מגיל 15, כשהתחלת להתנדב במגן דוד אדום בנצרת עילית. ליוויתי אותך במשך שנים רבות, וזכיתי להכיר את הצדדים המיוחדים שבך, את מקצועיותך, את מסירותך ואת כישרונותיך הרבים. קשה להאמין שצריך להספיד אותך, ושאתה כבר לא איתנו. בית הספר לפרמדיקים יהיה חסר בלעדיך, וכך כל שורות מגן דוד אדום".
אטז הותיר אחריו אישה, ארבעה ילדים, הורים ושני אחים.