המשורר הנודע, עטור הפרסים, פרופ' יוסי גמזו, מי שהעניק לזמר הישראלי מאות שירים שהפכו לנכסי צאן ברזל, משבח את ספר הילדים החדש של המחנך, המשורר, הסופר והפובליציסט העפולאי עמנואל בן סבו 'אריות על הגבעה'.
2 צפייה בגלריה
צילום: אלבום פרטי
צילום: אלבום פרטי
צילום: אלבום פרטי
הספר, שיצא לאחרונה מספר בשפה עשירה ומיוחדת במינה את סיפור קרב גבעת התחמושת בעיני שלשת הצנחנים מהתמונה האייקונית של דוד רובניגר: ציון כרסנטי, חיים אושרי וד''ר איציק יפעת.
''מעשה חינוכי מובהק עשה הסופר והמשורר עמנואל בן סבו בספר הילדים החדש פרי עטו 'אריות על הגבעה', בהנחילו את חווית האירוע ההיסטורי של שחרור ירושלים העתיקה במלחמת ששת הימים על ידי חטיבת הצנחנים ההרואית לילדי ישראל של הזמן הזה", כתב פרופ' גמזו על הספר, "המילה העברית 'מסורת' בה נמסרת מורשת לאומית מדור לדור, כפי שכתוב במדרש תנחומא: 'נטלו מסורות-חכמה ממשה ונתנו ליהושע' – מגלמת בחובה את מהות ההמשכיות התרבותית של עמנו, כמו במרוץ העברת הלפיד מסב לאב ומאב לבן. גם הנצחת זכרם של אותם צנחנים שנתנו את היקר מכל, את עצם חייהם הצעירים, על שחרור הר הבית, יש לה ערך פדגוגי ממדרגה ראשונה".
2 צפייה בגלריה
עטיפת הספר
עטיפת הספר
עטיפת הספר
בן סבו פרסם עד כה 55 ספרי ילדים. זכה בפרס נשיא המדינה, בפרס רחל לשירה, בפרס גרשון שופמן לספרות מקור ובאות קסת הזהב של אגודת הסופרים העברים. "הוא מיטיב לספר סיפור בלשון הנקלטת על ידי קהל הקוראים הצעירים ומעניקה לו לא רק ידע, אלא גם ריגוש אמוציונאלי, ועל כך יבורך.", חתם פרופ' גמזו את המכתב ששלח לבן סבו.