בכל שנה בוחרת עיריית מגדל העמק עובדים מצטיינים ומנהל מחלקה שבלט מעל כולם. הוועדה שבחנה מספר מנהלים בעיריית מגדל העמק החליטה לאחרונה להעניק את התואר לראש מינהל החינוך מלי אליגוב, שקיבלה את תואר מנהלת מצטיינת בהרמת הכוסית החגיגית שנערכה ביום חמישי שעבר בנוכחות ראש העיר אלי ברדה, סגניו, חברי מועצת העיר ועובדי העירייה. ברדה הוא זה שהעניק לה תעודת הצטיינות ומלגה על המקצועיות בחינוך למצוינות ולערכים תוך רגישות חברתית.
1 צפייה בגלריה
מלי אליגוב מקבלת את הפרס (צילום: עיריית מגדל העמק)
מלי אליגוב מקבלת את הפרס (צילום: עיריית מגדל העמק)
מלי אליגוב מקבלת את הפרס (צילום: עיריית מגדל העמק)
"החינוך כמפתח להצלחה אצלנו הוא לא סיסמה", הסבירה אליגוב שעשתה הסבה לעולם החינוך לאחר ניסיון עשיר בניהול פרויקטים בעולם ההייטק ועם שני תארים בחינוך, תעודת הוראה וקדנציות במחלקות שונות בעירייה. "יש לעיר שלנו שני מנועים שמשפיעים על התפתחותה והם חינוך ותעסוקה. אנחנו עושים לילות כימים כדי לחבר בין השניים. אנחנו חושבים על הילדים כמבוגרים לעתיד שיעבדו כאן, בעיר, כעובדי צווארון לבן בהייטק, במפעלי התעשייה ובמגוון האפשרויות שאנו עמלים לייצר. לא בכדי בבתי הספר ובגנים מגיעים גם מרצים ומורים מחברות ההייטק הפועלות בעיר כדי שהילדים שלנו כבר יראו את האופק אצלנו בבית", אמרה.
תפיסת החינוך במגדל העמק אותה מוביל ראש העיר אלי ברדה, שמחזיק בתיק החינוך, שואפת לביסוס הרצף החינוכי מגיל הלידה ועד להשכלה גבוהה. לצורך העניין מתקיימים בעיר עשרות פרויקטים בעלות של מיליוני שקלים.
מחלקת החינוך העירונית יצירה מגוון של אפשרויות לכל טווח הגילאים. כך למשל פועלת בעיר תוכנית לגילאי 0-3, תוכנית 'פותחים עתיד' בחטיבות הביניים ולאחרונה נפתח מרכז חינוכי טכנולוגי.
"הגישה שלנו היא שכל ילד יכול. עלינו להסתכל על כל פרט ופרט ולמקסם את היכולות שלו כדי שיגיע לכל מקום שיבחר גם בתעסוקה וגם בלימודים אקדמיים. עלינו לתת את כל הכלים לכך, מפרויקטים למצוינות, דרך כלים פרא-רפואיים להתפתחות הילד ברמה הרגשית והקוגניטיבית, כשהפרויקטים האלו פועלים בשיתוף פעולה הדוק עם מוסדות החינוך ומוטמעים במעונות ובבתי הספר. לראיה, מערכת החינוך של מגדל העמק היא מהראשונות שמחזקות העשרה כבר מגיל לידה ונחשבת חלוצה בתחום פעילותה למען ילדים מיוחדים ובכלל. מעבר לכך, בכל בתי הספר למשל ישנה הסדרת נגישות כללית ופרטנית כדי שלכל ילד תהיה הזדמנות שווה ונוחות ללמידה. אנחנו רואים לנגד עינינו את השתלבות הילדים בהייטק, ביחידות סייבר וביחידת 8200".