שום דבר לא הכין את ברק עטל מקרית שמואל לטרגדיה שפקדה אותו. ביום חמישי שעבר הוא מצא את אשתו, אורה (24), מוטלת על הרצפה בביתם לאחר שלא הגיעה לאסוף את בתם מהגן, כשהיא בחודש השלישי להריונה. לדבריה משפחתה, הסיבה למותה אינה ברורה. "אנחנו לא נדע לעולם מה הסיבה למותה", אמר היום (שני) ברק בראיון בלעדי למיינט קריות.
4 צפייה בגלריה
אורה וברק עטל. צילום: פרטי
אורה וברק עטל. צילום: פרטי
אורה וברק עטל. צילום: פרטי
ברק מתקשה לספר על האירוע הטראגי ששינה את חייו וחיי בתו בת השנה וחמישה חודשים לנצח. "בשעה 16:15 התקשרה אלי הגננת של הבת שלנו, נועם, ואמרה לי שהיא מאוד דואגת כי אשתי לא הגיעה לאסוף את הילדה.
"יצאתי מהר לגן לקחת את הילדה ולאחר מכן הלכתי ישר הביתה. בדרך כלל יש לי מפתחות של הבית, אבל אז לא היה לי. דפקתי על הדלת בחוזקה, אבל לא היה כל מענה", סיפר.
"הזמנתי למקום את כיבוי האש ובינתיים טיפסתי על הגג הסתכלתי דרך החלון. אנחנו גרים בקומה רביעית. השארתי את הילדה עם אחד העובדים שהיה איתי. ניסיתי לדפוק על החלון עם הגב, מהחלון ראיתי שהמזגן דלוק והבנתי שהיא בבית. לאחר שלא ענתה לי הצלחתי לפתוח את החלון ולקפוץ פנימה לתוך הבית".
הוא לא ציפה למראה שחיכה לו. "מצאתי אותה שרועה על הרצפה בחדר. מיהרתי להביא דבש, אבל כשהגעתי אליה, הבנתי שזה כבר מאוחר מדי לדבש. מידי התחלתי לעשות לה החייאה. אני חובש צבאי.
4 צפייה בגלריה
אורה וברק עטל. צילום: פרטי
אורה וברק עטל. צילום: פרטי
אורה וברק עטל. צילום: פרטי
"במקביל צעקתי לעובד שיפנה את החדר, כי הבנתי שהרבה אנשים צפויים להגיע. אמרתי לו שגם יחפש את המזרק שלה, אבל לא הצלחנו למצוא. הילדה ראתה את כל הבלגן בבית, והיא נבהלה בכתה וצרחה. היא לא בדיוק הבינה מה קורה", סיפר בכאב. "כעבור זמן הגיעו מד"א שניסו להחיות אותה, אבל בסופו של דבר קבעו את מותה. היא קיבלה דום לב".
לדבריו, הסיבה למותה תישאר ככל הנראה לא ידועה. "אנחנו לא יודעים מה קרה בדיוק. יש המון ספקולציות. היה לה סוכרת נעורים מגיל מאוד צעיר. היא היתה בהריון בשבוע 12, הרופא הגדיל לה את המינון של האינסולין וזה עשה לה לא טוב.
ביום ראשון, בזמן נהיגה, היתה לה נפילת הסוכר, והיא היתה מטושטשת והיא נכנסה במעקה בטיחות בכביש בעלייה לעוקף קריות, מכיוון עכו לקריות", סיפר. "זו היתה תאונה קשה מאוד, הרכב נהרס כולו. אבל על פניו לא קרה לה כלום. גם לא לילדה שהיתה איתה באוטו. הן פונו לבית החולים בנהריה עם אמבולנס.
4 צפייה בגלריה
אורה וברק עטל. צילום: פרטי
אורה וברק עטל. צילום: פרטי
אורה וברק עטל. צילום: פרטי
"שם עשו להן בדיקות, כנראה שהיו בדיקות שלא עשו לה בגלל שהיא היתה הרה. יכול להיות שמשהו התפספס שם. יכול להיות שזה מתח ושאין קשר בכלל לתאונה. אבל ארבעה ימים לאחר מכן, זה קרה. מאוחר יותר הבנתי שמד"א עשו לה בדיקת סוכר במקביל להחייאה והכל היה התקין. אנחנו לא נדע לעולם מה הסיבה לכך".
ברק ואורה החלו בבניית ביתם המשותף וציפו בהתלהבות למעבר. "היינו אמורים לחנוך בית שרכשנו ביישוב אבני חפץ, אבל נראה שאנחנו כבר לא נעשה את זה.
4 צפייה בגלריה
אורה עטל ז"ל ובתה. צילום: פרטי
אורה עטל ז"ל ובתה. צילום: פרטי
אורה עטל ז"ל ובתה. צילום: פרטי
אורה למדה תואר ראשון בחינוך מיוחד והחלה כמה ימים קודם לכן סטאז' באולפנית שחם בקרית אתא. היא היתה רכזת של בנות שירות במשך חצי שנה", סיפר בעצב.
"היא היתה אמא מדהימה, מיוחדת במינה. אני עבדתי בהתקנת מזגנים עד לשעות מאוחרות, והיא כל הזמן טיפלה בילדה במסירות במשך רוב שעות היום. כעת אני אצטרך למצוא עבודה חדשה ולהיות אבא וגם אמא".
אורה היא גיסתו של איתמר בן גביר: "גיסתי היקרה והאהובה. אורה נמרודי. זכרונה לברכה. 24 שנים היית איתנו (אותך זכיתי להכיר לפני 15 שנה וחצי וישר התלהבתי מהאחות הקטנה והחמודה - אמרתי שאני רוצה בנות כמוך) והפצת אור ויושר. תום והרבה שמחת חיים. נזכור אותך לעד! - כך נפרד בן גביר בדף הפייסבוק שלו.
אורה הובאה למנוחות בבית העלמין הר הזיתים. יהי זכרה ברוך!