בית הכנסת המרכזי בנוף הגליל יעבור בחודשים הקרובים שיפוץ נרחב. השלב הראשון בשיפוץ החל בימים האחרונים.
1 צפייה בגלריה
השיפוץ בבית הכנסת | צילום: עיריית נוף הגליל
השיפוץ בבית הכנסת | צילום: עיריית נוף הגליל
השיפוץ בבית הכנסת | צילום: עיריית נוף הגליל
בית הכנסת המרכזי הוא מבנה ארכיטקטוני מרהיב ביופיו שנמנה על רשימת עשרת בתי הכנסת היפים בישראל. הוא הוקם בשנת 1966 ומאז הקמתו כמעט שלא עבר שיפוץ יסודי. בשני העשורים האחרונים עלה הצורך בשיפוץ המבנה, אך לא נמצא תקציב שיממן את הפרויקט, עד שהעירייה הצליחה לגייס את התקציב הנדרש בסיוע המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל.
פרויקט השיפוץ יתבצע בשני שלבים: השלב הראשון עד ראש השנה יכלול עבודות איטום, חשמל ותשתיות, ובשלב השני שיחל אחרי החגים, ייעשה שיפוץ יסודי של פנים וחוץ המבנה.
בעירייה מציינים כי השיפוץ ישמור על אופיו של בית הכנסת ועל ייחודו. "בית הכנסת הוקם בצורה של כיפה הפוכה המוקפת קירות מזכוכית היוצרים אשליה של כיפה מרחפת באוויר. מדובר במבנה מיוחד במינו המואר באור השמש וכמעט שאין צורך בתאורה מלאכותית", נמסר מהעירייה וצוין כי "הספסלים ושולחנות התפילה הקטנים בבית הכנסת יוצרים תחושה של בית סנהדרין ולכל אחד מהם מוצמד נר תאורה קטן המתנשא לגובה אדם".
יצוין כי מעבר להיותו בית תפילה, בית הכנסת מהווה גם אתר תיירותי ומבקרים רבים מגיעים לסייר במקום. את פניהם מקבלים ראשי בית הכנסת הפועלים בהתנדבות - יוסי טויסטר ושאול לביא.