שרונה פיטוסי מקרית טבעון, מי שהיתה אחת הרקדניות הוותיקות בלהקת מיומנה ואף הקימה וניהלה את בית ספר 'מיומנה למיומנויות הבמה' בשיתוף הלהקה, החלה לעבוד השבוע באופן רשמי כמנהלת יחידת הנוער ברמת ישי. "כל אתגר מבחינתי הוא גדול. רמת ישי זה לא הבית שבו גדלתי. מדובר בארגון חדש, עם אנשים חדשים ומטרות חדשות. זה אתגר שאני מאוד מתרגשת לקראתו ואני מקווה שאני באמת אצליח להגשים את החלומות שלי פה", היא אומרת.
2 צפייה בגלריה
שרונה פיטוסי. לאחד את כל בני הנוער (צילום: שרון צור)
שרונה פיטוסי. לאחד את כל בני הנוער (צילום: שרון צור)
שרונה פיטוסי. לאחד את כל בני הנוער (צילום: שרון צור)
עבודה עם נוער
זו לא ההתנסות הראשונה של פיטוסי עם בני נוער, הן בלהקה והן בבית הספר שאותו ניהלה עם ילדים. "אפשר להגיד שכל חיי עבדתי עם נוער. לימדתי במגמות מחול בארץ והכנתי אותם לבגרויות במחול. גם במיומנה עבדתי עם ילדי 'בית השאנטי'. היה לי שם גם פרויקט שהיה אחד המשמעותיים שלי, שנקרא 'אנסבל ילדי יפו'. עשינו אודישנים בכל יפו, לקחנו ילדים מוכשרים עד גיל 13 והפכנו אותם ללהקה שמורכבת מיהודים וערבים", היא מספרת וממשיכה, "הפרויקט של חיי היה בית הספר שהקמתי. אחרי המון שנים שבהן הדרכתי ולימדתי במסגרת להקת 'מיומנה' והייתי אחראית על ארגון סדנאות לילדים עם מגוון בעיות, החלטתי להקים בית ספר בראשון לציון בשיתוף להקת 'מיומנה'. זה היה חלום שלי להקים בית ספר לילדים שילמדו את כל תורת 'מיומנה' ואת אמנויות הבמה. בתוך בית הספר הקמתי להקה שהייעוד שלה היה בסופו של דבר 'לספק' רקדנים ללהקת 'מיומנה', והופענו איתה בכל רחבי הארץ. זה היה כמו בית שני לנוער. מסגרת שהם מאוד אהבו והתחברו אליה ומצאו סוג של הגדרה חדשה לעצמם. בית הספר הוקם באחת השכונות היותר חלשות בראשון לציון, מתוך מטרה שהילדים יגיעו אלינו ולא הסתובבנו ברחובות".
כאמור, פיטוסי היא מחלוצי להקת 'מיומנה' והיתה חלק ממנה במשך כ־15 שנה. לפני שלוש שנים החליטה לעזוב: "חייתי על מזוודות במשך עשר שנים ובחמש שנים הבאות שמתי דגש על הפרויקטים השונים בלהקה שאני פיתחתי וזה עבד נהדר מול חברות וארגונים מאוד גדולים. עד היום שואלים אותי אם בא לי להופיע, אבל זה משהו שדורש המון חזרות. בגלל המרחק העדפתי לוותר, וגם כי הרגשתי שמיציתי. אני עושה דברים עד תום ולא מעגלת פינות. עד גיל 40 רקדתי וזזתי על הבמות כמו ילדה בת 15, וזה מגיע בסוף באיזשהו מקום לשחיקה ומיצוי".
המעבר לצפון
למרות שפיטוסי נולדה וגדלה בתל אביב, היא מעידה כי הסתגלה מהר מאוד לשינוי החד ולמעבר מהמרכז לצפון. "זה חלום שרציתי להגשים. עוד מתקופת היותי צעירונות בתנועת 'השומר הצעיר' היה לי חלום לגור במקום שהוא יותר מחובר לאדמה, כי גדלתי על אהבת הארץ. המומנטום הגיע ועברתי יחד עם בעלי לקרית טבעון. הסתגלתי מהר מאוד, זה היה מבחינתי טיימינג מושלם למעבר מבחינת השלב בחיים שלי והקריירה שלי. אני אחת שאוהבת להגשים חלומות וזה היה אחד מהם", היא אומרת, "אחרי שעשיתי את סיבוב הקריירה המזהיר שלי, הסתובבתי בכל העולם עם 'מיומנה', הייתי בקאסט הבינלאומי של הלהקה ובין הרקדניות המקצועיות המובילות - יכולתי לעשות 'וי' על הקריירה. השלב הבא היה תואר שני בארגון וניהול מערכות חינוך כדי להגשים את החלום הבא שהוא לעבוד עם נוער ולהתחבר למקום שאני גרה בו דרך העבודה הזו".
2 צפייה בגלריה
שרונה פיטוסי. לאחד את כל בני הנוער (צילום: שרון צור)
שרונה פיטוסי. לאחד את כל בני הנוער (צילום: שרון צור)
שרונה פיטוסי. לאחד את כל בני הנוער (צילום: שרון צור)
מהן השאיפות בתפקיד החדש?
"כל חיי עשיתי דברים שהיתה להם משמעות והיה להם ערך מוסף עבורי. הערך המוסף מבחינתי עכשיו הוא ליצור משמעות חדשה לנוער פה בצפון, להעשיר אותו במטענים תרבותיים חדשים ובפעילויות צבעוניות אחרות. לגרום להם להיחשף לתכנים אחרים וגם לקדם את תחום תנועות הנוער ברמת ישי, שזה משהו שאותי מאוד העצים כילדה וכנערה.
"אני רוצה לעשות להם הרבה כיף. כבר חציתי כמה גבולות מהמקום שלי, מתוך אמונה של ליצור יש מאין, וראיתי שזה עובד - אז אין לי פחד או מחסומים מחשבתיים לתפקיד הזה. אני מעזה לחלום ומקווה שאני אצליח להגשים את החלומות שלי גם ברמת ישי. מדובר במקום מקסים ונפלא. העניין הוא שבני הנוער פה מפוזרים בכל מיני בתי ספר באזור, אם זה בטבעון, נהלל וכדומה. הרעיון הוא ליצור מצב שאנחנו נאחד את כל בני הנוער לפעילות בתוך רמת ישי. שכל החבורות האלה שמפוזרות בכל מיני מקומות ייחשפו אחת לשנייה, יכירו ביניהן וייצרו חברויות, וזה האתגר שלי. אבל קודם כל אני צריכה לעשות עבודת שטח - להכיר, לראות ולהבין מה יש ומה חסר".
ראש מועצת רמת ישי עופר בן אליעזר, שמעורב בקידום בני הנוער בישוב, איחל לפיטוסי בהצלחה בתפקידה ואמר: "יחידת הנוער של המועצה בשיתוף עם המתנ"ס יפעלו יחדיו לקידום פעילויות הנוער בישוב אני מבקש להודות למ"מ עוד יהונתן הירשפלד על השותפות בקידום התהליכים, למנהלת מח' החינוך פנינה שלזינגר ומנהל המתנ"ס אבי ברקב על השותפות והסינגריה שתוצאותיה ניכרות בשטח".