חברת "חוצה ישראל", המצויה בעיצומו של שלב התיכנון המוקדם של פרויקט הרכבת הקלה חיפה-נצרת, ערכה בסוף השבוע שעבר כנס מקצועי, בו לקחו חלק כלל הגורמים השותפים - בינלאומיים וישראליים, מתוך מטרה לקדם את הפרויקט במהירות וביעילות.
2 צפייה בגלריה
רכבת קלה חיפה-נצרת. הדמיה: RDV Systems
רכבת קלה חיפה-נצרת. הדמיה: RDV Systems
רכבת קלה חיפה-נצרת. הדמיה: RDV Systems
בכנס לקחו חלק בין היתר נציגי חברות הניהול של הפרויקט (דנה הנדסה ו-IDOM הספרדית), נציגי חברות התכנון (יינון תיכנון ומחקר וחברת INECO הספרדית) נציגי חברות הבקרה ההנדסית בפרויקט (WSP הקנדית ומשרדי תכנון ישראלים) וכן נציגי משרדי הממשלה.
כ-150 משתתפי הכנס דנו בהיבטיו השונים של הפרויקט ואתגריו המגוונים. נציגי הפרויקט אף סיירו השבוע לאורך תוואי רכבת הקלה המתוכנן על מנת לאמוד מקרוב על אתגרי השטח.
חוצה ישראל מקדמת בימים אלו את השלב התכנוני של תוואי קו הרכבת הקלה, אשר יחל בתחנה מרכזית המפרץ בחיפה, יעבור דרך קרית אתא (כביש 781 החדש), לאורך כביש 79 בסמוך לשפרעם, ריינה, ביר אל מכסור ומשם יחצה את נוף הגליל ויסתיים בעיר נצרת.
במקביל החלה החברה לקדם מכרז למיון ובחירת הקבוצות אשר יורשו להשתתף במכרז הזכייני בפרויקט זה (PQ).
2 צפייה בגלריה
רכבת קלה חיפה-נצרת
רכבת קלה חיפה-נצרת
רכבת קלה חיפה-נצרת
דן שנבך, מנכ"ל חוצה ישראל, אמר בכנס: ״אנו מתקדמים במרץ בשלב התכנון המוקדם ונערכים לקידום התכנון המפורט והוצאת הפרויקט לביצוע".
חוסאם בשארה, יו"ר הדירקטוריון: "הפרויקט הינו מורכב וייחודי אשר יחזק את היישובים שבקרבת התוואי, יפתח את המרחב האזורי ויתרום לשיפור איכות חיי התושבים והסביבה".
פרויקט הרכבת הקלה חיפה-נצרת הינו מגה פרויקט תשתיתי מורכב, ראשוני מסוגו בישראל, המנוהל ע"י חברת חוצה ישראל כזרוע הביצוע של המשרד.
הפרויקט משלב מערכת תחבורה ציבורית בין-עירונית ועירונית חדשנית להסעת המונים. הפרויקט כולל תכנון והקמת רכבת קלה אזורית אשר תשרת את תושבי הצפון ותחבר את גושי ההתישבות חיפה, גוש הקריות וגוש נצרת-נוף הגליל. היקפו הכולל של פרויקט הרק"ל, נאמד בהיקף של כ- 6 מיליארד שקל.
אורכו של קו הרק"ל הנדון הינו כ-41 ק"מ והוא יכלול כ-19 תחנות איסוף והורדת נוסעים, חניוני חנה וסע, מתחם דיפו ומרכז בקרה. בקו יפעלו כ-32 קרונות בתדירות נסיעה מקסימלית של כל 4 דקות.
תחזית הנוסעים המתוכננת ליום היא כ-100,000 ליום ומהירות הנסיעה המתוכננת במקטע הבינעירוני תעמוד על כ- 100 קמ"ש.