עיריית נוף הגליל פתחה לאחרונה בפרויקט הסדרת כתובות המגורים בשכונות הוותיקות בעיר. בכך היא מבקשת לשים סוף לבלבול ההיסטורי בכתובות באמצעות הצבת מספור רציף וסדור לבתי המגורים.
1 צפייה בגלריה
ראש העיר רונן פלוט. מימון מלא של העירייה (צילום: דוברות נוף הגליל)
ראש העיר רונן פלוט. מימון מלא של העירייה (צילום: דוברות נוף הגליל)
ראש העיר רונן פלוט. מימון מלא של העירייה (צילום: דוברות נוף הגליל)
הבלבול נעוץ במספרי בתים כפולים או בלתי רציפים לבתים שנבנו במהירות בגלי העליות בשנות ה־70 וה־90. "בדרך כלל יש כתובת אחת שמורכבת ממספר תלת־ספרתי ישן ששימש את הבניין עד שנות ה־90 וכתובת שנייה עם מספר חד־ספרתי שהוחלף במסגרת חידוש הכתובות לפני כ־20 שנה. אבל בפועל, המספר הישן לא הוסר ונשארו שני מספרים שמתנוססים על בנייני המגורים, ואיש לא יכול לדעת מהו המספר הנכון", הסביר גזבר העירייה עדי מלכה שמוביל את הפרויקט.
ראש העיר רונן פלוט, שיזם את התיקון, הסביר כי מעבר להיבט האסתטי יש חשיבות גדולה להסדרה של מספרי הבתים, לטובת הגעה מהירה של כוחות הצלה במקרה הצורך.
יצוין כי הסוגיה שמלווה את העיר זה עשרות שנים עלתה לאחרונה בישיבת מועצת העיר ולבקשת ראש העיר אושר מימון הפרויקט במלואו מכספי העירייה. "התושבים לא יצטרכו לשלם שום דבר, העירייה תממן את הפרויקט והוא יתבצע בכמה שלבים עד לכיסוי מלא של כל העיר", אמר הגזבר מלכה וציין כי כפילות הכתובות יצרה בין היתר אי התאמה בין הנתונים שנמצאים בהנדסה לבין הנתונים שנמצאים בגבייה.
במינהל ההנדסה הסבירו את בלגן הכתובות בחוסר תכנון עתידי: "בעבר, כשבנו מגרשים ומספרו אותם, לא לקחו בחשבון מגרשים ריקים שמיועדים לבנייה עתידית ולכן הם לא מוספרו בכלל. כשהחלה בנייתם הם קיבלו מספר חדש ושרירותי שאין בינו לבין הבניינים הסמוכים אליו שום קשר".